Gå til innhold

En forelder på skolen antydet at..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Folk som selger klær, ting etc. etter barna er dårligere mennesker enn de som gir der bort gratis. 

Enig? 

Anonymkode: ec338...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg personlig foretrekker de som selger det billig, for da har jeg en sjanse til å få tak i det (og med verdigheten i behold). Jeg er aldri en av de heldige som får noe som gis bort gratis. 😛

Anonymkode: 35113...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke. Men jeg sliter med å forstå at mennesker med normalt god økonomi gidder arbeidet med å prise enkeltplagg til 20 og 30 kr og få et renn på døra. 

Jeg gir bort inneklær, alt samlet. Slenger på halvlitte uteklær også. Det lite slitte utetøyet kan jeg ta meg bryet med å selge, da er det begrenset hvor mye og litt penger i hvert plagg. 

Anonymkode: b6080...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige mennesker er de ikke, men dårlig råd regner jeg med de har.

Jeg hadde aldri giddet å selge klær etter ungene for noen tiere pr plagg, og jeg har ikke spesielt god råd engang, jeg bare orker ikke dille med det der. Så jeg gir bort alt.

Anonymkode: c91e4...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dårlige mennesker er de ikke, men dårlig råd regner jeg med de har.

Jeg hadde aldri giddet å selge klær etter ungene for noen tiere pr plagg, og jeg har ikke spesielt god råd engang, jeg bare orker ikke dille med det der. Så jeg gir bort alt.

Anonymkode: c91e4...a5e

Så du kjøper vinterdresser og utejakker for noen tiere?

Jeg tjener fort 400-500kr på én dress.

Anonymkode: ec338...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Her gir vi bort det aller meste. Eit og anna plagg med høg innkjøpspris (gore tex feks) som er såg godt som nytt, selger vi til under halv pris. Vi har god økonomi, men jeg kjøper nye brukt selv, særlig av vinterjakker, skiklær, allværsklær, skiutstyr. Særlig når barna kommer i 9-10-årsalderen må de ha nytt hvert år. Klærne er like fine og holder i mange sesonger. Innkjøpsprisen er også veldig høy. Å ha slike klær på bruktmarkedet, gjør at flere får ta del i gode klær. Det bidrar ganske enkelt til utjevning av forskjeller.  

Topp for miljøet. 

Vanlige klær som ull, bukser og gensre, gir jeg bort. Mye til flyktningekontoret og til familie og venner.

Anonymkode: 45406...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du kjøper vinterdresser og utejakker for noen tiere?

Jeg tjener fort 400-500kr på én dress.

Anonymkode: ec338...a51

Nei, vinterdresser går i arv, gratis. Jeg har både fått og gitt bort, og ikke minst latt yngre søsken arve etter eldre. 

Anonymkode: c91e4...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det synes jeg ikke. Men jeg sliter med å forstå at mennesker med normalt god økonomi gidder arbeidet med å prise enkeltplagg til 20 og 30 kr og få et renn på døra. 

Jeg gir bort inneklær, alt samlet. Slenger på halvlitte uteklær også. Det lite slitte utetøyet kan jeg ta meg bryet med å selge, da er det begrenset hvor mye og litt penger i hvert plagg. 

Anonymkode: b6080...1a5

Det forstår ikke jeg heller, men det går fint an å selge pakker. Jeg har kjøpt to fulle søppelsekker med flotte klær for 500 kr f.eks. Veldig glad for at noen gidder. :) Ellers hadde mitt barn hatt lite klær, da vi ikke har noen å arve av, og jeg er aldri rask nok når noe gis bort på finn.

Anonymkode: 35113...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har absolutt ikke dårlig råd, men velger ofte å prise noe veldig billig fremfor å gi det bort på Finn. Feks barneklær. Grunnen er meget enkel, du filtrerer ut 150 mail på få minutter og å slippe å svare alle som både krever og skjeller deg ut for at du ikke kan holde av klær. Da tar jeg heller 30-50 kr for en søppelsekk med klær og får noen seriøse som ikke vokter gratisannonnsene dagen lang og som det er mulig å avtale henting med. Jeg trenger ikke de 50 kronene. Det samme har jeg gjort med sko, dresser, skøyter osv. Tidligere ga jeg bort alt, men har hatt flere ugreie opplevelser når det gjelder gis bort på Finn. Folk er gale.

Anonymkode: 017fb...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tjent 5000 kr de siste ukene. Hadde ull og vinterklær osv for to år liggende. Lager pakker og selger enkeltvis det som ikke selges av pakket. Lav pris så blir ting solgt. 50kr her, 400 kroner der blir litt penger. Har en boks i gangen jeg legger det som er solgt så enkelt å finne når de kommer å henter. 

Har annonse ute med mye klær på en gang og sletter etterhvert. Lite jobb utenom å ta bilde av klærne.

Anonymkode: 8841d...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger fordi jeg trenger pengene. Men nå er barna blitt sp store at det vanskelig å selge klærne de har brukt videre. Har endt med å gi bort likevel. Det går fint an å selge frem til en viss alder, men så stopper det.

Anonymkode: 47e81...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ta noen kr for ting som er pent brukt fordi da blir jeg kvitt det raskere enn når det gis bort😅

Setter jeg det på gis bort er folk plutselig mer kresne og skal ha nøye beskrivelser, sende ekstra bilder osv.. orker ikke jobben med det. 

Selger ting billigere enn de fleste på Finn for jeg vil bli kvitt det, men orker ikke alle henvendelser jeg får hvis det gies bort.

 

Anonymkode: 9647a...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger fint brukt yttertøy, ull og kanskje noe finklær/sko. 

Alt annet sender jeg med hjelpesending til barnehjem i Ukraina. 

Har forsøkt å gi bort gjennom hjelp oss og hjelpe et par ganger. Men ga meg på det. Utrolig hvor kresne og kravstore enkelte kan være og det når de får dyre og fint brukte klær/sko gratis. Det var ikke noe kjekt å hjelpe da nei. Da sender jeg heller til et sted hvor behovet er langt større.

Anonymkode: 8998e...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, vinterdresser går i arv, gratis. Jeg har både fått og gitt bort, og ikke minst latt yngre søsken arve etter eldre. 

Anonymkode: c91e4...a5e

Ikke alle har yngre søsken ;) Eller familie. Og noen bruker jo en stor del av lønna si på yttertøy til ungene. Greit å få 1/4 av det igjen når man må ha nytt.

Anonymkode: ec338...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man er dårligere foreldre hvis man ikke har veldig romslig økonomi og velger å selge det som er verdt noen kroner fordi det gir noen kroner inn som kommer godt med når barnas garderobe må fornyes? 

Anonymkode: 9e9d3...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Jeg har selv aldri solgt brukte klær, men det er rett og slett fordi jeg ikke gidder styre med det og fordi jeg har familie som kan arve. Det de ikke overtar gir jeg til Fretex. Hva andre velger å gjøre med sine brukte klær får være opp til de, uten at de skal bli kalt "dårlige foreldre" om de gjør det sånn eller slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint  at noen gjør det, slik at det går an å få tak i brukt tøy for alle som ikke har noen å arve fra. Men i likhet med mange over, orker jeg ikke jobben med å legge ut for salg selv. Selv med pakker må man jo ta bilder, lage beskrivelser og så videre. Ikke er det garantert at man får tak i noen kjøpere heller, og gjør man det må styre masse for å få avtalt henting. For meg blir det ikke verdt pengene. Yttertøyet vi har hatt etter endt bruk har heller ikke vært i en slik stand at det har vært verdt 400-500 kroner.

Det er der derfor jeg gir bort alt brukt barnetøy, ikke fordi jeg er en spesielt gavmild person...

Anonymkode: 6d4c0...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enig, uten at jeg selv tar meg bryet av å selge klær enkeltvis.

Men har solgt klær til 100 kroner her og der. Selv om vi har god råd er da 100 kroner penger!  Noen slike salg dekker jo høstjakke og bukse..

Jeg kjøper forresten også mye brukt, så man hjelper nødvendigvis ikke folk med dårlig økonomi ved å selge klær altså!

Anonymkode: 12e4d...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det utsagnet sier så uendelig mye mer om de foreldrene enn de som selger brukte klær. Jeg fikk høre noe tilnærmet likt av noen foreldre i klassen for ett par år siden, og mitt svar til de var at de foreldrene som selger klær er betraktelig bedre mennesker enn de som bruker av tiden sin til å baksnakke andre. Kan trygt si at det fikk dem til å holde munn. 

Anonymkode: b86c9...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke enig, uten at jeg selv tar meg bryet av å selge klær enkeltvis.

Men har solgt klær til 100 kroner her og der. Selv om vi har god råd er da 100 kroner penger!  Noen slike salg dekker jo høstjakke og bukse..

Jeg kjøper forresten også mye brukt, så man hjelper nødvendigvis ikke folk med dårlig økonomi ved å selge klær altså!

Anonymkode: 12e4d...6ad

Nei, men det gir oss (folk med dårlig økonomi) større mulighet til å få tak i billige klær. :)

Anonymkode: 35113...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Folk som selger klær, ting etc. etter barna er dårligere mennesker enn de som gir der bort gratis. 

Enig? 

Anonymkode: ec338...a51

Det jeg synes er rart er at de jeg kjenner som selger klær, brukte vintersko 50kr, vinterjakke 75 osv, er alle folk med veldig god råd. De med dårligere råd gir det videre gratis til noen som trenger det. Jeg synes det er litt smålig å selge alt. Brukt bok 20kr osv. Vi donerer til andre med barn eller et loppemarked. 

Anonymkode: 82ffa...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg synes er rart er at de jeg kjenner som selger klær, brukte vintersko 50kr, vinterjakke 75 osv, er alle folk med veldig god råd. De med dårligere råd gir det videre gratis til noen som trenger det. Jeg synes det er litt smålig å selge alt. Brukt bok 20kr osv. Vi donerer til andre med barn eller et loppemarked. 

Anonymkode: 82ffa...63e

Det er gjerne en grunn til at folk har god råd, de er flinke til å få penger til å yngle ;)

 

Anonymkode: c91e4...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er gjerne en grunn til at folk har god råd, de er flinke til å få penger til å yngle ;)

 

Anonymkode: c91e4...a5e

Tja, de fleste har høye inntekter. Og det blir ikke så mye penger på det. Tenker de kunne hatt råd til heller hjelpe de som ikke har så mye. Men ja, de med mye penger er jo gjerne det fordi de er gjerrige ja.

Anonymkode: 82ffa...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det synes jeg ikke. Men jeg sliter med å forstå at mennesker med normalt god økonomi gidder arbeidet med å prise enkeltplagg til 20 og 30 kr og få et renn på døra. 

Jeg gir bort inneklær, alt samlet. Slenger på halvlitte uteklær også. Det lite slitte utetøyet kan jeg ta meg bryet med å selge, da er det begrenset hvor mye og litt penger i hvert plagg. 

Anonymkode: b6080...1a5

Vi har god økonomi, og selger alt som er pent til 20-30 kr - gir det videre til en god sak. Kan det være flere som gjør det på denne måten?

Anonymkode: e4afd...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...