Gå til innhold

OK damer. Gi meg inn, om jeg fortjener det.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har da ingenting med intellektet å gjøre 😂du bommer fælt her, altså. 

Du virker bare litt sånn wannabe PK og får det ikke helt til. 

Anonymkode: f610f...72d

Intellekt betyr menneskets fornuft og forstand. Det passer fint i denne sammenhengen.

Anonymkode: 6a7bb...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke den personen som irriterer meg over sånne små ting, men sier ifra når noen for eksempel parkerer på handicap parkering for de "skal bare" eller at folk ikke gidder å gå tilbake med handlevogna etter de har handlet. Toppen av latskap, og veldig typisk Ola Dunk. Det irriterer meg, og jeg sier ifra🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Intellekt betyr menneskets fornuft og forstand. Det passer fint i denne sammenhengen.

Anonymkode: 6a7bb...41b

Nei. 

 

Anonymkode: f610f...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. 

 

Anonymkode: f610f...72d

Du kan jo prøve med et argument hvis du har lyst på en diskusjon.

Anonymkode: 6a7bb...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hehe. I god DIB ånd ble det litt krangling. 

Altså, jeg gjør ikke noe med det jeg tenker. Jeg har bare registrert at jeg mener noe om mye mer enn tidligere. 

Eksemplene mine handlet om kvinner men jeg mener ting om menn også, så det handler ikke om kvinner er kvinner verst. Var bare dette jeg hadde opplevd siste dagene. 

På min forrige tur satt en mann i restauranten og diskuterte HØYT forretningsmodell og personsensitive ting om sin arbeidsplass. Jeg kjente jo selvsagt ikke Peter på logistikk men jeg vet at Peter er en rar fyr som ikke forstår økonomiske konsekvenser av sine valg. Jeg tenkte at denne mannen er en tosk som trenger å vise seg frem som en drivende dyktig forretningsmann. 

 

HI

Anonymkode: d1c02...af4

Hvorfor har du fått et sånt behov for å dømme andre?

Anonymkode: 74a6a...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke om jeg registrerer en person som klikker med tyggis så høyt på flyplass at personen trolig er nervøs og kanskje har flyangst. Men om jeg visste jeg skulle sitte timevis på tog ved siden av en som holdt på slik, da ville jeg nok kommet med en høflig anmodning om å tygge stille før jeg følte behov for å klikke i vinkel ;) Dama på toget ville jeg gitt et lite hint om at skjørtet hadde sklidd litt vel langt opp. Og dama i magetopp på hotell - der kunne jeg gått i ulike retninger med tankene mine, avhengig av egen våkenhet og humør. En dag kunne jeg tenkt det ikke er spesielt dannet å kle seg slik på et hotell, og at hun var gammel nok til å vite bedre (morgentrøtt og stresset selv). En annen dag kunne jeg godt ha tenkt at jeg misunner henne for å være våken nok til å trene så tidlig, og hadde vært mer opptatt av det enn påkledningen (en god dag selv).

Generelt så legger jeg nok mer merke til irriterende/merkelige/ulogiske ting ved andre nå enn da jeg var yngre, tror jeg. Holder som regel kjeft, men sier fra om noen ting. Ungdom eller voksne (!) som sitter med sko oppi motsatt sete på bussen eller toget er et slikt eksempel. Og jeg må innrømme at jeg synes det er idioti når ungdommer går i småsko uten sokker eller ankelsokker i 15 minusgrader på vinteren, eller med magetopper.

Jeg tenker at noe skyldes at man på noen områder får litt lavere toleranse for andres idioti når man har levd en stund (på andre områder kan man få større toleranse). Noe kommer kanskje av det som kan bli tolket som særhet, som egentlig bare er fordi man ikke bryr seg så mye om hva andre mener lenger. Noe kommer av at man har gjort seg erfaringer og lært at veldig mye av det alle de "teite" voksne og eldre sa da vi var små og unge faktisk stemmer. Så prøver vi å bringe visdommen videre i god vilje - for det er jo teit at hver eneste generasjon skal gjøre samme feilene på så enkle og fornuftige ting - men ser ikke at det gjerne blir tolket som belærende.

Det viktigste tror jeg er å ha en grunndannelse og sunn fornuft og en dose selvinnsikt. Forsøke å si fra der det er mest hensiktsmessig, ikke støte noen, men også innse når det kanskje er best å bare holde kjeft ;)

Anonymkode: fdf44...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg irriterer meg ikke så mye over andre kvinners klesstil, men jeg begynner også å bli gammel og sur 😂 Når folk står foran den røde linjen rundt bagasjebåndet på flyplassen, da kan jeg bli snerpete. Eller når det kommer en flokk gående mot deg på fortauet og de ikke trekker til sin høyre side,  eller når folk ikke lar andre gå av eller ut før de går på eller inn. Eller når folk (gjerne gamle menn i 50-årene) kjører rett inn foran deg i rundkjøringen. Og så er det ingen som hjelper naboene når de bærer tungt, og folk klarer ikke si «ja TAKK» når de blir spurt om pose eller kvittering eller servitøren kommer med maten... Eller at syklistene i Oslo ikke bruker plassen de har til rådighet men snidder jakkeermet ditt når de sykler forbi deg i 25 km/t... Ja, i det hele tatt... Det er mye å bli irritert for som gammel dame 😂

Anonymkode: 93f9d...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 8.28, Anonym bruker skrev:

Jeg har begynt å gjøre det som var superflaut da pappa gjorde det, jeg har lomma i førerdøra full av refleksbrikker. Når jeg passerer forgjengere uten refleks stopper jeg og gir dem et refleks sammen med et strengt blikk og en formaning 🙊

Anonymkode: 766bb...c79

Dette gjør jeg også! De får det glatte lag av meg!

Anonymkode: 583a9...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 10.06, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne helt klart brukt hjelpemiddler bedre for å luke ut feil, men i slike fora som dette gidder jeg ikke. At noen henger seg mer opp i staving enn i innhold får bli deres problem.

Jeg skiter i stavingen din, men innholdet syns jeg var dårlig. Det er ikke noe feil i å la seg provosere av manglende dannelse. Å smelle tyggisbobler er no-no etter 8-årsdagen!

Anonymkode: 583a9...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ei på et senter her om dagen. Hun hadde sort bukse, og kort magetopp. Typ 15cm av magen som var bar. 

Hun hadde bleiket hår masse sminke. Helt normal kropp, ikke super-slank og stram. I begynnelsen av 30årene. Og Jeg tenkte "Men kjære jenta mi, du kan da ikke gå sånn!" 

Haha, hun var kanskje noen få år yngre enn meg 😂

 

Anonymkode: 80bcc...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...