Gå til innhold

OK damer. Gi meg inn, om jeg fortjener det.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en sterk mistanke om at jeg har blitt en gammel sur dame. 

Er på jobbreise nå og da møter man mye mennesker, på flyplasser, tog og hoteller. 

Så sitter jeg og ser og tar meg i å tenke bestemortanker. På flyplassen sto en dame foran meg som smalt HØYT med tyggis gang på gang. Hun fikk tilsnakk av damen foran men jeg tenkte det samme. Herregud liksom. 

Så på toget satt en jente og jobbet med PC i fanget. Så måtte hun finne ladekabel, når hun da løfter vekk pc’ en ser jeg at skjørtet ligger som en rull rundt livet og hele trusa vises, hun skreva også bra så ikke mye var overlatt til fantasien. Jeg tenkte hun kanskje burde finne et annet skjørt. 

På hotellet kom en dame i 40-årene til frokost nå i treningstøy, tights og magetopp, den var ikke sånn kort men magen syntes godt, hun hadde piercing i navelen. Igjen tenkte jeg, dekk deg til, du trenger ikke vise deg frem. 

Og nå sitter jeg og funderer over når tankene mine plutselig ble så snerpete? Det har kommet snikende. 

Hva hadde du tenkt i de samme situasjonene?

Anonymkode: d1c02...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt meg selv i å sakke ned farten langs vegen, for nesten å rope til tenåringsjenter som går med korte sokker, hvite joggesko og magetopper i stiv kuling, sludd og tre grader- KLE PÅ DEG FØR DU BLIR SYK! DU ser i tillegg latterlig ut!

Jeg gjorde det ikke altså, men det var like før.

Anonymkode: 4c5e4...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he Kjenner meg igjen. 

Jeg er selv "bare" 37år, og har tenkt de samme tankene om andre i sikkert 15år allerede 😆

Anonymkode: 69ea5...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å gjøre det som var superflaut da pappa gjorde det, jeg har lomma i førerdøra full av refleksbrikker. Når jeg passerer forgjengere uten refleks stopper jeg og gir dem et refleks sammen med et strengt blikk og en formaning 🙊

Anonymkode: 766bb...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er over 50 og hadde ikke reagert på noe av det du nevner. Trist at du har latt intelektet ditt forfalle til å bli så snertete og dømmende, spessielt mot andre kvinner tydeligvis. 

Det som er bra er at du haf merket det. Da kan du gjøre noe med det. Hver gang slike tullete tanker kommer snikende kan du ta deg i deg og bevist tenke at du roter og heøller legge merke til noe positivt om personen. Etter hvert vil du sansynlig vis oppdahe at du begynner å legge merke til fine ting først.

Anonymkode: 6a7bb...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke typisk fordi du føler deg gammel. Det er reaksjoner på hva man selv synes er dårlig smak. Jeg hadde reagert på akkurat det samme. 

Anonymkode: 96f8c...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Jeg trodde dette var stereotypen på bitre, middelaldrende mennesker. Visste ikke at folk faktisk gikk rundt og tenkte så negativt om andre på så tynt grunnlag. 

Anonymkode: 7ace5...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er over 50 og hadde ikke reagert på noe av det du nevner. Trist at du har latt intelektet ditt forfalle til å bli så snertete og dømmende, spessielt mot andre kvinner tydeligvis. 

Det som er bra er at du haf merket det. Da kan du gjøre noe med det. Hver gang slike tullete tanker kommer snikende kan du ta deg i deg og bevist tenke at du roter og heøller legge merke til noe positivt om personen. Etter hvert vil du sansynlig vis oppdahe at du begynner å legge merke til fine ting først.

Anonymkode: 6a7bb...41b

Jeg tenker at vi lar intellektet ligge.

HI - det er helt normalt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er over 50 og hadde ikke reagert på noe av det du nevner. Trist at du har latt intelektet ditt forfalle til å bli så snertete og dømmende, spessielt mot andre kvinner tydeligvis. 

Det som er bra er at du haf merket det. Da kan du gjøre noe med det. Hver gang slike tullete tanker kommer snikende kan du ta deg i deg og bevist tenke at du roter og heøller legge merke til noe positivt om personen. Etter hvert vil du sansynlig vis oppdahe at du begynner å legge merke til fine ting først.

Anonymkode: 6a7bb...41b

Stilig at du kritiserer andres intellekt, når du selv staver som en full analfabet. 

Anonymkode: e7912...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at trusa synes ville ikke brydd meg. Hennes sak.

Ellers er jeg veldig enig med deg, jeg ville nok sukket og tenkt mye av det samme.

Anonymkode: 8e7c5...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt «ei gammal « dame, men ikke en sur en😂 Ser jeg tenåringer med magetopper, thigts og ankelsokker på vei til bussen i 3 grader blir jeg kun oppgitt 😂 Dette fordi jeg har blitt voksen og at å gå å fryse for å se kul ut er jeg ferdig med😌 Men var jo der selv, Så vet at de bare mååå igjennom den fasen.

Samme når jeg ser damer i 40 åra som kler seg som de er 19-20.. Tenker mer : «At de tør» 😂 Fordi jeg er kanskje for selvbevisst. Eller fordi jeg kanskje ikke syns det 20 åringene synes er trendy er noe fint i utgangspunktet 😅

Vi blir eldre ingen tvil. Når jeg var ung ville jeg ikke bli sett på plasser som vivikes og vic.. Var på et senter med ei venninne forleden og hu poengterte at vivikes har begynt å få så mye fint! Sånn var det ikke for 15 år sia 😂 Måtte poengtere at det var hu som var blitt 15 år eldre 😜

 

Anonymkode: e6e4f...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva andre gjør som ikke går ut over meg tenker jeg lite på. Så folk får kle seg så smakløst de vil. Det bruker jeg ikke energi på. 

Men jeg takler støy dårlig. Så gjentagende tyggissmelling kunne nok irritert meg. 

Og jeg er midt i 40-åra. 

Anonymkode: 74a6a...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stilig at du kritiserer andres intellekt, når du selv staver som en full analfabet. 

Anonymkode: e7912...257

Ikke full. Bare dyslektikker. 😁

Svaret ditt er jo også typisk for mennesker som er mest opptatt av å finne feil hos andre. Det kan være uehaglig for dem du omgås, i virkeligheten eller på nett, men det kan også være negativt for deg selv. 

Hvis du klarer å fokusere mer på det som er bra vil du sansynlig vis bli i bedre humør selv og andre mennesker vil like deg bedre.

Hi har selv innsett at hun har et problem. Der har hun et stort fortrinn fremfor mange andre. Hun kan gjøre noe med det.

Anonymkode: 6a7bb...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke full. Bare dyslektikker. 😁

Svaret ditt er jo også typisk for mennesker som er mest opptatt av å finne feil hos andre. Det kan være uehaglig for dem du omgås, i virkeligheten eller på nett, men det kan også være negativt for deg selv. 

Hvis du klarer å fokusere mer på det som er bra vil du sansynlig vis bli i bedre humør selv og andre mennesker vil like deg bedre.

Hi har selv innsett at hun har et problem. Der har hun et stort fortrinn fremfor mange andre. Hun kan gjøre noe med det.

Anonymkode: 6a7bb...41b

Alle de jeg kjenner som har dysleksi er veldig glade i å benytte seg av rettskrivningstipsene man får både på mobil og pc, så det er få som skriver mer korrekt enn dem. Bare et tips. Uansett så har du tapt når du kritiserer noen for manglende intellekt når det HI beskriver slett ikke handler om intellekt, men smak, dannelse og adferd i det offentlige rom.

 

HI: Jeg tenker også som deg, og til hun med skjørtet rundt livet ville jeg nok sagt "Pst! Skjørtet ditt har sklidd opp." Det kunne jo hende at hun ville satt pris på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenke sånn da jeg var i 20-årene. Etterhvert som jeg har blitt eldre har jeg lagt fra med slike tanker helt. Jeg har opplevd mye som har gitt meg masse livserfaring på godt og vondt. Føler ikke et behov for å bry meg med hva andre gjør eller ikke gjør. Jeg gjør mitt, så får folk bry seg eller ikke.

Anonymkode: e2e0c...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Alle de jeg kjenner som har dysleksi er veldig glade i å benytte seg av rettskrivningstipsene man får både på mobil og pc, så det er få som skriver mer korrekt enn dem. Bare et tips. Uansett så har du tapt når du kritiserer noen for manglende intellekt når det HI beskriver slett ikke handler om intellekt, men smak, dannelse og adferd i det offentlige rom.

 

HI: Jeg tenker også som deg, og til hun med skjørtet rundt livet ville jeg nok sagt "Pst! Skjørtet ditt har sklidd opp." Det kunne jo hende at hun ville satt pris på det. 

Jeg kunne helt klart brukt hjelpemiddler bedre for å luke ut feil, men i slike fora som dette gidder jeg ikke. At noen henger seg mer opp i staving enn i innhold får bli deres problem.

Endringen hos hi har hun lagt merke til selv. Det var ingen kritikk, bare en komentar om at det var synd det hadde skjedd som en overgang til å gi henne tips til hvordan hun kunne gjøre noe med det. 

Anonymkode: 6a7bb...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke full. Bare dyslektikker. 😁

Svaret ditt er jo også typisk for mennesker som er mest opptatt av å finne feil hos andre. Det kan være uehaglig for dem du omgås, i virkeligheten eller på nett, men det kan også være negativt for deg selv. 

Hvis du klarer å fokusere mer på det som er bra vil du sansynlig vis bli i bedre humør selv og andre mennesker vil like deg bedre.

Hi har selv innsett at hun har et problem. Der har hun et stort fortrinn fremfor mange andre. Hun kan gjøre noe med det.

Anonymkode: 6a7bb...41b

Søtt at du generelt tror at du er god til å analysere andre 😉 

Anonymkode: e7912...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en sterk mistanke om at jeg har blitt en gammel sur dame. 

Er på jobbreise nå og da møter man mye mennesker, på flyplasser, tog og hoteller. 

Så sitter jeg og ser og tar meg i å tenke bestemortanker. På flyplassen sto en dame foran meg som smalt HØYT med tyggis gang på gang. Hun fikk tilsnakk av damen foran men jeg tenkte det samme. Herregud liksom. 

Så på toget satt en jente og jobbet med PC i fanget. Så måtte hun finne ladekabel, når hun da løfter vekk pc’ en ser jeg at skjørtet ligger som en rull rundt livet og hele trusa vises, hun skreva også bra så ikke mye var overlatt til fantasien. Jeg tenkte hun kanskje burde finne et annet skjørt. 

På hotellet kom en dame i 40-årene til frokost nå i treningstøy, tights og magetopp, den var ikke sånn kort men magen syntes godt, hun hadde piercing i navelen. Igjen tenkte jeg, dekk deg til, du trenger ikke vise deg frem. 

Og nå sitter jeg og funderer over når tankene mine plutselig ble så snerpete? Det har kommet snikende. 

Hva hadde du tenkt i de samme situasjonene?

Anonymkode: d1c02...af4

Herregud... 

Anonymkode: d3205...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud... 

Anonymkode: d3205...872

Ja? Du kalte på meg? Hva er det?

Anonymkode: 8e7c5...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. I god DIB ånd ble det litt krangling. 

Altså, jeg gjør ikke noe med det jeg tenker. Jeg har bare registrert at jeg mener noe om mye mer enn tidligere. 

Eksemplene mine handlet om kvinner men jeg mener ting om menn også, så det handler ikke om kvinner er kvinner verst. Var bare dette jeg hadde opplevd siste dagene. 

På min forrige tur satt en mann i restauranten og diskuterte HØYT forretningsmodell og personsensitive ting om sin arbeidsplass. Jeg kjente jo selvsagt ikke Peter på logistikk men jeg vet at Peter er en rar fyr som ikke forstår økonomiske konsekvenser av sine valg. Jeg tenkte at denne mannen er en tosk som trenger å vise seg frem som en drivende dyktig forretningsmann. 

 

HI

Anonymkode: d1c02...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40 og tenker at livet er for kort til å bli sånn. Hvis lyden er direkte plagsom, sier man fra. Hun med skjørtet kunne få et vennlig tips - det kan fort skje og er mest flaut for den det gjelder. At folk kler seg og oppfører seg ulikt, er jeg UTROLIG glad for, verden hadde vært drepende kjedelig om alle var like konforme som meg. Jeg tenker at du burde dyrke nysgjerrighet og glede over snåle ting heller enn å la deg selv bli sur og grå. 

Anonymkode: 76d72...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne helt klart brukt hjelpemiddler bedre for å luke ut feil, men i slike fora som dette gidder jeg ikke. At noen henger seg mer opp i staving enn i innhold får bli deres problem.

Endringen hos hi har hun lagt merke til selv. Det var ingen kritikk, bare en komentar om at det var synd det hadde skjedd som en overgang til å gi henne tips til hvordan hun kunne gjøre noe med det. 

Anonymkode: 6a7bb...41b

Det har da ingenting med intellektet å gjøre 😂du bommer fælt her, altså. 

Du virker bare litt sånn wannabe PK og får det ikke helt til. 

Anonymkode: f610f...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...