Gå til innhold

Følgegruppe til skolen - irritert


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 19.9.2019 den 1.01, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg skjønner at de andre foreldrene i gruppa kan sende sitt barn med sitt eldre søsken til skolen og dermed trenger de ikke oss.

Vi derimot, har ingen eldre søsken som kan følge mitt barn og dermed blir jeg den som følger barna (6 stk) hver dag.

De andre foreldrene bidrar kanskje en dag i uka, mens jeg følger alle de resterende 4 dagene. 

Irritasjonen min sier at jeg muligens må tre ut av følgegruppa, for så å heller kjøre mitt barn (eller følge det, uten at jeg gidder å ta med 5 stk i tillegg).

Jeg har bare blitt lei av at "alle" henger seg på oss, uten selv å bidra. Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 1bd25...9b4

Du sier de ikke trenger dere men likevel følger du fem andre barn? Da trenger de deg jo? Har du snakket med dem? Mulig de tror du likevel går hver dag og da kan de bli med deg?

Skjønner ikke hvorfor du enten ikke ordner opp i det eller bare kjører?

Anonymkode: dbaa8...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, sug lut skrev:

Altså, jeg vil for alt i verden ikke miste den hyggelige turen til og fra skolen med barna, så jeg gjør det gladelig hver dag selv, men jeg vil ikke ha med andres unger, de er stort sett bare irriterende krek og til bry.

Herregud, du unner vel ikke dine barn venner heller da. Må unngå å omgåes disse krekene. Du er nok solstråla i nabolaget. Vi har en slik mamma på vår skole også.

Anonymkode: dbaa8...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sendt en melding om at datteren din blir kjørt til skolen neste uke. Og samtidig spurt om det er interesse for en organiserte følgegruppe.

Anonymkode: 37993...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh jeg forstår deg så meget godt ! Jeg er på en måte i samme situasjon som deg.

Jeg arbeider natt så jeg er hjemme på ettermiddagen og da det unger hos oss hver dag. !! Mitt barn er aldri hos andre ....... føler at vi er et klubb-hus !!! 

Anonymkode: 33d8f...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange bra svar.

Jeg ønsker egentlig ikke at barnet mitt blir værende i denne følgegruppen lengre. Hun klarer seg bedre alene og jeg tenker at det er best slik.

Barnet gikk alene hjem idag, det fungerte supert. Jeg har nå besluttet at mitt barn skal UT av denne gruppen. Barnet mitt er veldig ressursterk og jeg ønsker ikke lengre at andre foreldre klamrer seg til oss. Helt utrolig at andre foreldre klamrer seg til en alenemor, som meg. 

HI

Anonymkode: 1bd25...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 10.11, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner heller ikke problemet, ville du ikke fulgt datteren din uansett? Det spiller da ingen rolle om noen hiver seg med og tar følge, bare koselig for datteren din det vel?

De andre foreldrene er kanskje på jobb alt så de andre barna måtte gått med eldre søsken om det ikke var for deg og din datter som likevel går fordi huset deres. Må da være helt greit å da ta de med.

Anonymkode: 61885...897

Jeg ville aldri i livet ha gått med mitt barn hver dag hvis jeg samtidig fikk en hel følgegruppe av andre barn jeg plutselig hadde ansvar for. Kan ikke fordra å passe unger, og liker ikke å gå heller. Hvis jeg kun hadde mitt barn å tenke på, ville jeg ha syklet eller kjørt med henne.

Jeg syns HI kan si til de andre at dersom de fortsatt ønsker en gå-gruppe, så tar hun dem f eks hver mandag, og hvis ingen andre har ønske om å følge de andre dagene, så opphører ordningen, og hun vil få sitt barn på skolen på annen måte.

Anonymkode: 43733...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.9.2019 den 19.55, Anonym bruker skrev:

Det står at det er pga trafikk

Anonymkode: c7d6a...e82

Kan ikke foreldrene bare lære barna å se til begge sider før de går over veien?

Anonymkode: 7bd24...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...