Gå til innhold

Andre som er lei hverdagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Stå opp om morgenen.
Få ungene og mannen opp.
Spise frokost, lage matpakker.
Passe på at ungene tar på klær som passer været.
Dra på jobb.
Dra alt for tidlig hjem.
Varme middag.
Kjøre ungene på hvilken av dem som skal på en eller annen aktivitet.
Sitte å jobbe inn tiden mens de er på aktivitet.
Hente.
Hjelpe til med lekser.
Servere kveldsmat.
Lage middag til dagen etter slik at den bare kan varmes opp og det går fort.

Og før noen spør om hva mannen gjør så rydder, vasker, støvsuger, vasker klær, bretter klær, steller og legger minste +++ han.

Flere som syns ting bare går i ett fra morgen til kveld?

 

Anonymkode: 80b2c...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, drittlei. Samme maset hver dag.

Stå opp. Levere bhg/sfo. Jobb. Middag. Lekser. Aktiviteter. Kveldsmat. Legging. Husarbeid. Netflix. Sove. 

På'n igjen.

Anonymkode: d2c39...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Hverdager er veldig bra! God planlegging er alfa og omega, vante rutiner er godt å forholde seg til. 

Anonymkode: 0d1ca...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker hverdager! Elsker jobben min og familielivet. Koser meg med små og store gleder hver dag. 

I dag var det: en god morgenkaffe, et møte som gikk bedre enn antatt på jobb, en morsom samtale rett før jeg gikk fra jobb, masse kul musikk i bilen, små tomater jeg plukket i hagen, ungene som hadde det kjempegøy med venner. 

Anonymkode: a56db...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er alternativet da? Ikke ha barn? 

Ja det er travelt og ikke alltid like givende men en må finne lyspunktene. En god kopp kaffe på morgenen. Lytte på lydbok på vei til jobb, gå en tur med en venninne mens ungene trener, se en god film på kvelden. 

Jeg tenker litt på hva alternativet hadde vært jeg. Dersom jeg ikke hadde fått barn tror jeg at hele livet mitt ville dreid seg om sorgen og savnet jeg følte. 

Livet blir lettere når barna blir eldre. Nå er det travelt med jobb, ungekjøring, matlaging og dugnader. Om noen år er det over og jeg får mer tid til meg selv. 

Anonymkode: 49bd8...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så uendelig trist å se slik på barndommen til barna deres!

Husk at dere bare har de hjemme i en kort periode. La de huske mer fra oppveksten enn en stresset og lei mamma. 

Anonymkode: 686a8...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er drittlei, men det er fordi jeg ikke kan gjøre noen ting.. Er syk, på aap, og dagene er lange og ensomme. Jeg tar litt hus når formen er ok, er med datteren og mannen, og ellers er det svært lite som skjer. Ikke noe sosialt liv, ikke noe å se frem til og glede seg til, det er bare kjedelig og ensomt. Er jeg faktisk med på noe, som middag hos foreldre, altså noe egentlig lite og lite krevende, er jeg sliten og lenket til sofaen i to dager etterpå.

Anonymkode: 9567a...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker hverdagene mine. De er meningsfylte, også når jeg står og fyller oppvaskmaskinen. Jeg elsker jobben min og elsker vennene og ungene mine. Jeg elsker at matpakkene er pakket og at alle kommer seg av gårde på rett tid om morgenen, jeg elsker at middagene er hjemmelagde og "gammeldagse", jeg elsker å ha besøk av storfamilien. 

Det er hverdagene det er flest av, og det eneste som er dumt med dem, er at jeg ikke får flere hverdager med mannen min igjen. For han lever ikke mer. Men jeg er en lykkelig og takknemlig person likevel, jeg hadde jo et deilig liv sammen med ham og mange fine minner.

Anonymkode: d48e6...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig lei til tider. Det samme opp igjen hver dag. Trives mye bedre med litt mer frihet, sommerferien i år var gull. Og nei, det har ikke så mye med barna å gjøre (for deg som mener det er «trist å se på barndommen til ungene slik») Barna er inkludert i det som ikke er hverdag de også, det er bare noe med dette A4 livet alle tvinges inn i dag på dag.

Anonymkode: 700ed...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir veldig lei til tider. Det samme opp igjen hver dag. Trives mye bedre med litt mer frihet, sommerferien i år var gull. Og nei, det har ikke så mye med barna å gjøre (for deg som mener det er «trist å se på barndommen til ungene slik») Barna er inkludert i det som ikke er hverdag de også, det er bare noe med dette A4 livet alle tvinges inn i dag på dag.

Anonymkode: 700ed...628

Livet i dag er da mye mer variert og selvvalgt enn det var for 50 eller 100 år siden. Valgmulighetene og fritiden er større og vi har mer penger til å variere hverdagen.

Kanskje det heller er alle valgmulighetene som er problemet for mange. Vi må velge bort mye som aldri i tidligere tider var noen problemstilling.

Anonymkode: adfa9...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

First world problems.

Tenk deg bare 100 år tilbake. Da fikk du unger før du var 18, giftet deg med en fra samme landsby, din jobb var hus-/gårdsarbeid fra soloppgang til den gikk ned, stadig bekymringer om maten strekker til og om ungene har sko uten hull.

Dette er forresten samme problemer hundrevis av millioner kvinner har fremdeles i 2019 i store deler av verden. De drømmer om din drittkjedelige tilværelse.

Anonymkode: eba12...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder er det normalt å være lei hverdager . :) Er der periodevis selv. Heldigvis så er det lite som gjør at jeg opplever hverdagen ispedd små lykkeøyeblikk.😊 Eksempelvis deilig varm kopp kaffe på jobb etter levering av barn. Samtale med kollegaer, fornøyde brukere.

Barn som ivrig forteller hva de har lært på førskolen, enkel brødskive middag, ny serie på Netflix .. Ja egentlig ganske mye fint i hverdagen og😊

Hverdagene går så fryktelig fort! Fikk angst av å tenke på at det bare er 10 år igjen til jeg har en «voksen» unge.. Det er jo bare mandager og fredager.

Du har lov å synes rutiner er kjipe:) Men ta deg noen øyeblikk å tenk på de fine små tingene i hverdagen. En dag er det kun de øyeblikkene og jobb vi har igjen 😂😅

Anonymkode: 5d9d5...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting i mot hverdager generelt. Men når det går mye i at barna mine sliter med angst og utestenging og har det vondt, da kjenner jeg at jeg hater hverdagen som medfører skole. Sommerferien er som regel gull. Da slipper barna skole og alt drittet det fører med seg. 

Det å skulle håndtere og ta inn over meg alle problemene deres sliter meg ut mentalt. Det er så forferdelig vondt når barna mine har det vondt og vanskelig. Den biten var jeg ikke forberedt på skulle bli en så stor og vanskelig del av det å være mamma.

Gi meg gjerne 10.000 hverdager på rad så lenge barna mine har det bra.

Anonymkode: 3bb60...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke visste jeg at alle disse dagene som kom og gikk, de var livet. 

Hverdagene er jo livet. Hverdagen med små barn og større barn. Barn som krever. Barn som ler. Sørg for å fylle hverdagen med positive ting og det som gir deg energi! 

Jeg byttet nylig jobb, helt fantastisk vitamininnsprøytning😄 

Deilig høst i anmarsj, rake i Hagen etter middag, sykle en siste tur, huske med ungene. Nyte🍁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også hverdager. Det er små gleder hele tiden, bare du vet å sette pris på dem. For det første, det at du har mennesker rundt deg som er glede i deg og som bryr seg om deg. Og ellers er det de små tingene, slik en annen lenger opp i tråden påpekte.

Jeg har allerede i dag hatt disse:

- I i grålysningen, når det er iskaldt på rommet mtt, kommer min lille, søte hund opp i sengen og legger sett tett inntil meg og varmer meg

- En deilig, lang, varm dusj

- Jeg kommer på at jeg skal veilede en student i dag, og gleder meg, for hun har endelig brutt igjennom alt strevet og skrevet en kjempebra tekst. Ser frem til å fortelle det til henne.

- Deilig frokost, kaffe og avis

- Øsregnet slutter, og det blir sol idet jeg går morgentur med hunden.

- På jobb: koselig og inspirerende samtale med to kolleger, får meg til å gå i gang med arbeidet med ny energi

Vil avslutte med siste del av Karin Boyes dikt, Idyll:

 [...] Nu sluter sig vardagens rymd kring oss två, lik en len 
                                                       lätt dimma.
Är du rädd att bli fånge, är du rädd att drunkna i det gråa?
Var inte rädd: i vardagens innersta,
i allt livs hjärta,
brinner med stilla nynnande lågor en djup, hemlig helg.

 

Anonymkode: 71db3...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hverdagene.

Setter pris på rutiner, masse meningsfull arbeidstid, barn som fyker hit og dit og utvikler seg i rakettfart. Arbeid, gode måltider sammen, oppvask med god musikk på stereoen, lekser, kamper, osv osv. Helger og ferier er også gull, men hverdagene, når jeg kan få drive med drømmejobben og se barna trives, er enda bedre. Passe doser av alt. Et vekselbruk der alle får sin tid og vi får samvær i tillegg.

 

 

 

Endret av Havhesten2017
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagen min er som følger:

Opp kl 5 for å være på jobb til halv syv

Hjem fra jobb kl 15 for å rekke hjem til halv fem så jeg får tid til å få i ungene middag før de skal på trening eller kamp

Får meg stort sett inn en løpetur etter middag med mindre en av ungene må kjøres på kamp og ettermiddagen går med til det

Husarbeid i ulik grad frem til jeg er i seng i ti-tiden.

Ungene er ikke så små lenger, så de klarer seg heldigvis en del selv, og lager noen ganger middag hvis det er tidlig kamp eller noe, men vi bor sånn til at de må kjøres på kamper og yngste må kjøres til trening. Lekser trenger de heldigvis lite hjelp med, men pleier å gå gjennom for å se at alt er gjort og ok.

Mannen jobber mye og ofte sene kvelder, så husarbeid og kjøring av unger faller som regel på meg. Hater å ha det rotete og skittent, så er muligens noe i overkant på husarbeidet, men klarer ikke slappe av hvis det ligger hauger med klær eller kjøkkenet er rotete og lignende.

Jeg blir sliten av hverdagen, og tider drittlei, men alt i alt i alt er jeg fornøyd med livet og hverdagen. jeg er takknemlig for å ha et aktivt liv med en jobb jeg trives i, gode kolleger, aktive barn uten problemer av noe slag, at jeg holder meg i form selv og at jeg klarer å ha rutiner på ting. Ved gode rutiner føles ikke alt man skal få unna så overveldende syns jeg. Er flink å kose meg i helgene, og slappe av mellom husarbeid-slaga;-) Tar tid for meg selv når jeg klarer å presse det inn, koser meg glugg på kamper med ungene og legger inn tid til meg selv så jeg får tatt løpeturene mine. Elsker å snakke med ungene om dagen de har hatt enten ved middagsbordet eller i løpet av dagen ellers. Det er veldig spennende å ha unger i den alderen som våre er i nå syns jeg. Er mye som skjer (de er 12 og 15). Litt pusterom må man ha selv om man har det travelt. Finne glede i de små tingene. Jeg får veldig glede av å trene som sagt, å være med på spennende fotballkamper, å lese bøker (leser på bussen til og fra jobb + om kvelden før jeg sovner) og så har jeg blitt henkta på true crime podcaster, så jeg hører på disse mens jeg gjør husarbeid, da blir jo det også er kjekk aktivitet ;-) 

Endret av MTF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så uendelig trist å se slik på barndommen til barna deres!

Husk at dere bare har de hjemme i en kort periode. La de huske mer fra oppveksten enn en stresset og lei mamma. 

Anonymkode: 686a8...d98

Det gjør de jo uansett. De opplever noe helt annet enn hva hun her opplever, og man har en tendens til å huske mest gode ting uansett hvor stressa mamma var. 

De husker at de fikk god mat, at det var gøy å gå på aktiviteten, morsomt å leke med vennene sine etc. De lever i en helt annen verden enn voksne og det må du lære deg å forstå.

Anonymkode: c868b...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig veldig glad i hverdager, men står i en veldig vanskelig situasjon på jobb. Så fra å glede meg til jobb, er det nå noe som gir meg konstant klump i magen. 

Anonymkode: f27fa...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker hverdagen. Elsker familien min, og setter så utrolig pris på alt jeg har. MEN jeg er drittlei av å ha så liten tid med familien. Er lei av at så mye tid går til jobb.. ! Drømmer om å jobbe 80% så jeg kan ha én time mer hjemme, og ha sjans til å vedlikeholde hjemmet. Føler at det bare blir rot når vi har så liten tid hjemme. 

I dag måtte vi innom butikken, og da ble det 1745 før vi var hjemme. 1830 ferdig med lekser. 1840 middag. 15 minutter sammen før legging og leselekser starter kl 1930. Synes det er trist. 

 

Anonymkode: 74adf...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom an. Vis meg den småbarnsmora som kjenner på lykke 24/7 og som ELSKER hverdager HVER DAG. Det er bullshit. 

Slike instagramklisjeer må vi komme forbi. Det er helt greit å være lei hverdagen. Det betyr ikke at du er en kald bitch som oppdrar barna dine på grandis og er fraværende mens barndommen deres flimrer forbi på ipaden. Man får prøve å nyte stunder innimellom, og så er det NORMALT og OK at ikke HVER DAG er en fest. 

Anonymkode: 3c542...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...