Gå til innhold

Noen som har/har hatt kanin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja de liker best å drikke av skål. Flaske er «fyfy» blant de lærde :) Så lenge det ikke flyr voldsomt mye ørn og annet over hos dere kan det nok gå fint! Jeg har som sagt mine på terrassen, men det er bare måker her så det går greit enn så lenge :) 

hvis underlaget ute er hardt kan de pådra seg labbesår, så du bør ha noe mykt de kan gå på. Det er masse tips og finne på «den store kaninboka» på Facebook, de folka der kan alt!

Anonymkode: 62096...59b

Måker tar gjerne kaniner.

Anonymkode: 71433...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kjøpt et to etg bur med trekk til, én do og én høykurv. Vannflaske får jeg med. Holder det med at én av kaninene er kastrert? Jeg har adoptert denne kaninen og har ikke særlig «lyst» til å bruke mer penger på ny kanin som må kastreres for at den jeg skal få skal ha en venn😕 Høres veldig egoistisk ut nå, i know. Planen er å ha kaninburet på verandaen og ha døra til underetasjen åpen, så kan den gå rundt på verandaen. Den er stor. Om vinteren tenker jeg å ha den i uteboden. Høres dette greit ut?

kan den «ødelegge» huset og verandaen min av å gå fritt der? Kommer den til å tygge på treverket?

Anonymkode: 340f5...604

Du kan jo kjøpe en kaninvenn fra dyrebeskyttelsen som ER kastrert ;)

De skal drikke av skål, ikke flaske. 

Hvis du skal ha den på verandaen må du ha bærnett over :) Så ikke den blir drept av rovdyr. 

Ja.. den kommer dessverre til å tygge.. Og hvis det er impregnert treverk, maling etc. kan det være giftig. Men du kan avgrense et område! Jeg pleier ikke å si det, men siden kaninen er stor går det kanskje greit:

Du kan kjøpe kompostgjerder og sette opp. Dekk til med bærnett på toppen.

Anonymkode: 71433...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

De skal drikke av skål. Bare et tips! 

Kastrering fjerner hormoner, og hormonell adferd er stressende for kaniner. De bør og forsikres. De kan sikkert gå på terrassen, men de bør være i rovdyrsikret område. Altså med tak. Om de skal være i en bod må den være isolert med varmekilder så ikke temperatur går under 5 grader. 

Anonymkode: 62096...59b

Stemmer ikke. Kaniner tåler fint kuldegrader så lenge de ikke utsettes for trekk

Anonymkode: 71433...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

De bør forøvrig også inn til jevnlig kloklipp og ørerens hos veterinær om du ikke er komfortabel med å gjøre det selv. Det kan og bli behov for å file tennene dems så de ikke blir for lange.

Anonymkode: 62096...59b

Aldri hatt behov for ørerens. Kjøper "skikkelige" kaniner, med ørene OPPOVER.. noe som også anbefales av div. dyrevernere

Anonymkode: 71433...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri hatt behov for ørerens. Kjøper "skikkelige" kaniner, med ørene OPPOVER.. noe som også anbefales av div. dyrevernere

Anonymkode: 71433...c8c

Men nå skal HI adoptere en kanin da så kanskje den ikke har oppadstående ører. 

Anonymkode: 62096...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.9.2019 den 5.23, Anonym bruker skrev:

Er over tjue år siden jeg hadde kanin, men vi hadde kun en kanin. Den ble veldig tam og, kunne ligge på fanget som en katt. Den ødela derimot veldig mye i huset, som den gnagde i stykker 

Anonymkode: 1b7d2...a4f

Vi hadde også kanin for noen år siden. Hadde én kanin og den levde fint i årevis, den var også veldig kosete. Det var en liten kanin. Mange påstår at du ha to kaniner, mange påstår også at kaniner ikke liker kos. Sikkert fint med to, men det er ikke absolutt nødvendig. Kanskje litt avhengig av rase også. Strø, halm og pellets fungerer fint i bunn av buret. Kaniner er veldig ryddige og renslige av seg, de går på do i sitt hjørne.

Anonymkode: 379cb...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...