Anonym bruker Skrevet 15. september 2019 #51 Skrevet 15. september 2019 23 timer siden, Anonym bruker skrev: På grunn av foreldre som rett og slett ikke forstod at det er de som faktisk har ved hjemme som gjerne kan ta med, måtte skolen her begynne å skrive «de som har ved, KAN ta med en vedkubbe, og de som ikke har ved tar ikke med» på ukeplanen. Men dersom de som har ved ikke tar med, så blir det ikke bål. Vi brukte klassekassen til å kjøpe inn en sekk ved hver gang det ble behov for ved. Da stoppet gnålet fra alle foreldre som klaget og sutret og ikke klarte forstå opplegget. Anonymkode: 40bdd...ded Jeg har aldri sendt med sønnen min en vedkubbe, men han har fått grillet pølser allikevel. Jeg har tatt det som en selvfølge at de mener de som har tar med. Vi har ikke ved så kjøper ikke en sekk, og jeg regner med at skolen ikke heller mener det. Kan ikke skjønne at foreldre skal tgnåle om det. Det må gå ann å tenke litt selv. Anonymkode: fde4e...090
Anonym bruker Skrevet 17. september 2019 #52 Skrevet 17. september 2019 On 9/14/2019 at 6:36 PM, Anonym bruker said: Kan jeg gå ut i skogen, sage ned et tre og ta vedkubbe derfra? Eller må jeg kjøpe en hel sekk med vedkubber for å sende med på tur? Skolen krever at man sender med en vedkubbe. Jeg spør av prinsipp, siden skolen skal være gratis🙄 Anonymkode: 363fe...e44 snakk om og lage drama ut av ingenting Anonymkode: 335bd...1e6
Anonym bruker Skrevet 17. september 2019 #53 Skrevet 17. september 2019 Nei. Du kan ikke ta et tre i skogen. Noen eier det. Akkurat som ikke jeg kan plukke blomstrene i hagen din. Gratisprinsippet er en viktig debatt, men har aldri tenkt over ved til bål. Vi hadde heller ikke peis da jeg fikk beskjed om at jr måtte ha med en vedskie. Jeg fikk en av naboen. Gikk veldig bra. Anonymkode: 291d0...d78
Anonym bruker Skrevet 17. september 2019 #54 Skrevet 17. september 2019 På 15.9.2019 den 8.31, Anonym bruker skrev: Alle får barnetrygd hver eneste mnd, disse er til klær, utstyr og greier barn trenger. Kjøp brukt, og slutt å syt! Anonymkode: f6bc7...572 De småpengene vi får i barnetrygd går til helt nødvendige ting,de kan ikke brukes på alt tull skolen forventer. Anonymkode: c9a76...5d4
Anonym bruker Skrevet 17. september 2019 #55 Skrevet 17. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: De småpengene vi får i barnetrygd går til helt nødvendige ting,de kan ikke brukes på alt tull skolen forventer. Anonymkode: c9a76...5d4 Er det småpenger at staten betaler deg mange tusen kroner i året for at du selv velger å sette barn til verden? Snakk om å være utakknemlig og smålig. Anonymkode: 19e7e...6b9
Anonym bruker Skrevet 17. september 2019 #56 Skrevet 17. september 2019 Vent til de begynner med mat og helse og har i lekse å lage en bestemt middag hjemme hver uke. Da må du betale for masse rare ingredienser. Anonymkode: 9ef2b...0ba
Anonym bruker Skrevet 17. september 2019 #57 Skrevet 17. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: De småpengene vi får i barnetrygd går til helt nødvendige ting,de kan ikke brukes på alt tull skolen forventer. Anonymkode: c9a76...5d4 Javel, siden over 12 000 er småpenger, så har du tydeligvis råd til å spandere et par vedskier. Hva slags annet "tull" er detdu konkret tenker på? Anonymkode: df4e2...2c3
Anonym bruker Skrevet 17. september 2019 #58 Skrevet 17. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Javel, siden over 12 000 er småpenger, så har du tydeligvis råd til å spandere et par vedskier. Hva slags annet "tull" er detdu konkret tenker på? Anonymkode: df4e2...2c3 På ett år ja! Er jo ikke sånn at jeg har råd til å spare opp det lille beløpet vi får i barnetrygd hver måned. Det går til det aller mest nødvendige vi trenger. Anonymkode: c9a76...5d4
Anonym bruker Skrevet 17. september 2019 #59 Skrevet 17. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: På ett år ja! Er jo ikke sånn at jeg har råd til å spare opp det lille beløpet vi får i barnetrygd hver måned. Det går til det aller mest nødvendige vi trenger. Anonymkode: c9a76...5d4 Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet? Anonymkode: df4e2...2c3
Anonym bruker Skrevet 17. september 2019 #60 Skrevet 17. september 2019 Men altså... Hvorfor få barn? Om en ikke har råd til helt elementære ting? Ja, det kan skje ting... Som at man plutselig blir ufør eller alene, men det er jo noe en må ta høyde for... Har man ikke råd, så må man heller la være å få barn. Anonymkode: 04f65...c9d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2019 #61 Skrevet 18. september 2019 På vår skole heter det at dersom de vil grille, må de ta med ved. Trenger ikke være noe avansert. Dersom vi mangler kubber, løper ungene ut i hagen og finner en tørr grein. Anonymkode: 0c9b3...e53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå