Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #1 Skrevet 14. september 2019 Kan jeg gå ut i skogen, sage ned et tre og ta vedkubbe derfra? Eller må jeg kjøpe en hel sekk med vedkubber for å sende med på tur? Skolen krever at man sender med en vedkubbe. Jeg spør av prinsipp, siden skolen skal være gratis🙄 Anonymkode: 363fe...e44
MammantilNurket Skrevet 14. september 2019 #2 Skrevet 14. september 2019 Har du ikke vedkubbe, trenger du ikke ta med. Det er mange som har peis.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #3 Skrevet 14. september 2019 De som ikke har peis har ikke en vedkubbe, og trenger ikke ta med. Anonymkode: c06e1...950
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #4 Skrevet 14. september 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan jeg gå ut i skogen, sage ned et tre og ta vedkubbe derfra? Eller må jeg kjøpe en hel sekk med vedkubber for å sende med på tur? Skolen krever at man sender med en vedkubbe. Jeg spør av prinsipp, siden skolen skal være gratis🙄 Anonymkode: 363fe...e44 Vær så snill. Det må være vondt å være så kverulantisk. Med mindre skolen faktisk KREVER at barnet har med seg en vedkubbe, må du roe deg ned. Det er helt vanlig at skolen ber om at barna tar med en vedkubbe. Dette fordi det er hyggelig for barna å brenne bål, men skolen har andre ting å bruke ressurser på enn ved. Mange har ved hjemme, og det er uproblematisk å ta med en kubbe. Skolen til mine barn har bedt om dette flere ganger, men de har aldri KREVD det, i betydningen av at det får konsekvenser å ikke ta det med (annet enn at det ikke blir bål). Vi har forresten ikke peis eller annen vedfyring, men jeg kjøpte likevel en vedsekk (en sånn liten som man får på bensinstasjonen) da eldstemann begynte på første trinn. Han går nå på ungdomsskolen, og det er fremdeles noen kubber igjen. Vet at vi har glemt å sende med et par ganger det har vært tur, men det har aldri blitt påpekt. Selvsagt. Anonymkode: 41355...52a
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #5 Skrevet 14. september 2019 Det går helt sikkert bra om du ikke tar med en kubbe. Men da er det jo mye man kan begynne å pirke på...av prinsipp. Mat til felles bord. Klær til turer. Sekker. Gymtøy. Bokbind. Anonymkode: 19e7e...6b9
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #6 Skrevet 14. september 2019 Kjære vene 🤦🏻♀️ For din egen del bør du se deg om etter andre prinsipper å kverulere på. Kan bli fryktelig tungt for deg etterhvert med den holdningen der. Gjør deg selv en tjeneste og ALDRI nevn slike ting høyt til noen! Anonymkode: 6ec42...336
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #7 Skrevet 14. september 2019 Dette gjorde vondt å lese... 🤦🏼♀️🤦🏼♀️ Anonymkode: 40379...154
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #8 Skrevet 14. september 2019 De som har ved sender med barnet. Ingen forventer at du kjøper en sekk med ved Anonymkode: 1f5cb...011
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #9 Skrevet 14. september 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går helt sikkert bra om du ikke tar med en kubbe. Men da er det jo mye man kan begynne å pirke på...av prinsipp. Mat til felles bord. Klær til turer. Sekker. Gymtøy. Bokbind. Anonymkode: 19e7e...6b9 Bokbind er ikke noe problem, de bruker ikke bøker. Anonymkode: 363fe...e44
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #10 Skrevet 14. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjære vene 🤦🏻♀️ For din egen del bør du se deg om etter andre prinsipper å kverulere på. Kan bli fryktelig tungt for deg etterhvert med den holdningen der. Gjør deg selv en tjeneste og ALDRI nevn slike ting høyt til noen! Anonymkode: 6ec42...336 Hehe...he... Anonymkode: 363fe...e44
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #11 Skrevet 14. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: De som har ved sender med barnet. Ingen forventer at du kjøper en sekk med ved Anonymkode: 1f5cb...011 Jo. Anonymkode: 363fe...e44
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #12 Skrevet 14. september 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vær så snill. Det må være vondt å være så kverulantisk. Med mindre skolen faktisk KREVER at barnet har med seg en vedkubbe, må du roe deg ned. Det er helt vanlig at skolen ber om at barna tar med en vedkubbe. Dette fordi det er hyggelig for barna å brenne bål, men skolen har andre ting å bruke ressurser på enn ved. Mange har ved hjemme, og det er uproblematisk å ta med en kubbe. Skolen til mine barn har bedt om dette flere ganger, men de har aldri KREVD det, i betydningen av at det får konsekvenser å ikke ta det med (annet enn at det ikke blir bål). Vi har forresten ikke peis eller annen vedfyring, men jeg kjøpte likevel en vedsekk (en sånn liten som man får på bensinstasjonen) da eldstemann begynte på første trinn. Han går nå på ungdomsskolen, og det er fremdeles noen kubber igjen. Vet at vi har glemt å sende med et par ganger det har vært tur, men det har aldri blitt påpekt. Selvsagt. Anonymkode: 41355...52a Men de KREVER faktisk det. Litt merkelig at man trenger 40 vedkubber da, men de skal kanskje ha stort bål. Anonymkode: 363fe...e44
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #13 Skrevet 14. september 2019 Skolen er så langt ifra gratis! Nå måtte vi har innesko til gymmen,da måtte vi kjøpe det ettersom vi ikke hadde det. Så har de skidager å da måtte vi kjøpe det,selv om barnet foretrekker akebrett. Så er det sykkeldag så må vi kjøpe det. For å gjøre lekser måtte vi kjøpe ett brukt nettbrett fordi pcen var ødelagt. Kunne sikkert kommet med minst 50 eksemplarer til. Anonymkode: c9a76...5d4
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #14 Skrevet 14. september 2019 Om du vil at ungen din skal kunne ha varm bålmat sender du selvsagt med vedkubbe. Har ungen med vanlig matpakke trenger du ikke sende med vedkubbe. Ditt valg. Anonymkode: 34fe8...88e
LME1001 Skrevet 14. september 2019 #15 Skrevet 14. september 2019 Flåsete innlegg. Jeg er lærer. Tror du jeg tar meg bryet å sjekke og krysse av at alle mine elever har med seg ei skie?
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #16 Skrevet 14. september 2019 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men de KREVER faktisk det. Litt merkelig at man trenger 40 vedkubber da, men de skal kanskje ha stort bål. Anonymkode: 363fe...e44 Og hvordan arter dette kravet seg? Læreren går rundt med liste og sjekker om barna har med vedkubbe? Hva skjer hvis de ikke har? Jeg tror deg ikke. Lærere har ganske mye annet å foreta seg! Anonymkode: 41355...52a
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #17 Skrevet 14. september 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skolen er så langt ifra gratis! Nå måtte vi har innesko til gymmen,da måtte vi kjøpe det ettersom vi ikke hadde det. Så har de skidager å da måtte vi kjøpe det,selv om barnet foretrekker akebrett. Så er det sykkeldag så må vi kjøpe det. For å gjøre lekser måtte vi kjøpe ett brukt nettbrett fordi pcen var ødelagt. Kunne sikkert kommet med minst 50 eksemplarer til. Anonymkode: c9a76...5d4 Det du beskriver er vel at det koster å ha barn? Anonymkode: 41355...52a
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #18 Skrevet 14. september 2019 Ungen min kan ta med seg 2 kubber neste gang, så slipper du den voldsomme utgiften. Anonymkode: 047a0...26e
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #19 Skrevet 14. september 2019 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skolen er så langt ifra gratis! Nå måtte vi har innesko til gymmen,da måtte vi kjøpe det ettersom vi ikke hadde det. Så har de skidager å da måtte vi kjøpe det,selv om barnet foretrekker akebrett. Så er det sykkeldag så må vi kjøpe det. For å gjøre lekser måtte vi kjøpe ett brukt nettbrett fordi pcen var ødelagt. Kunne sikkert kommet med minst 50 eksemplarer til. Anonymkode: c9a76...5d4 Heeeeelt normale utgifter ! Liker du ikke at barna dine har det bra ? Smitter negativiteten din over barna dine ? Sukker og stønner du for den minste ting? Du er ræva. Anonymkode: 047a0...26e
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #20 Skrevet 14. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Skolen er så langt ifra gratis! Nå måtte vi har innesko til gymmen,da måtte vi kjøpe det ettersom vi ikke hadde det. Så har de skidager å da måtte vi kjøpe det,selv om barnet foretrekker akebrett. Så er det sykkeldag så må vi kjøpe det. For å gjøre lekser måtte vi kjøpe ett brukt nettbrett fordi pcen var ødelagt. Kunne sikkert kommet med minst 50 eksemplarer til. Anonymkode: c9a76...5d4 Du tuller? Vi lever i 2019, å ha PC/nettbrett er vel ingen utgift til skolen, men utgift ved å ha barn. På samme måte med klær, sko og utstyr som sykkel og ski. Det er barnet ditt, som selvsagt skal ha mulighet til fysisk aktivitet til alle årstider, innendørs i gymsalen og utendørs. På Finn koster brukte ski og sykler nesten ingenting. På bruktbutikken på miljøstasjonen her i byen selges både ski og sykler til 50 kroner. Flere hjelpeorganisasjoner gir bort slikt gratis, slik som hjelp oss å hjelpe. Det er ingen som krever at man skal ha det nyeste og beste, men å sørge for at barna har det de trenger for å delta i det sosiale fellesskapet er en del av det å være en god forelder, ikke en utgift skolen pålegger deg. Anonymkode: dd3bd...f9e
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #21 Skrevet 14. september 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Heeeeelt normale utgifter ! Liker du ikke at barna dine har det bra ? Smitter negativiteten din over barna dine ? Sukker og stønner du for den minste ting? Du er ræva. Anonymkode: 047a0...26e Blir helt feil at vi MÅ kjøpe ski til skidag når han ikke har noe interesse for ski. Innejoggesko er også noe vi kun kjøpte pga gymtimene. Nettbrett ble også kun kjøpt for å kunne gjøre lekser. Er alenemor så dette blir dyrt,hadde jo ikke kjøpt tingene om vi ikke ble tvunget til det. Anonymkode: c9a76...5d4
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #22 Skrevet 14. september 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du tuller? Vi lever i 2019, å ha PC/nettbrett er vel ingen utgift til skolen, men utgift ved å ha barn. På samme måte med klær, sko og utstyr som sykkel og ski. Det er barnet ditt, som selvsagt skal ha mulighet til fysisk aktivitet til alle årstider, innendørs i gymsalen og utendørs. På Finn koster brukte ski og sykler nesten ingenting. På bruktbutikken på miljøstasjonen her i byen selges både ski og sykler til 50 kroner. Flere hjelpeorganisasjoner gir bort slikt gratis, slik som hjelp oss å hjelpe. Det er ingen som krever at man skal ha det nyeste og beste, men å sørge for at barna har det de trenger for å delta i det sosiale fellesskapet er en del av det å være en god forelder, ikke en utgift skolen pålegger deg. Anonymkode: dd3bd...f9e Er alenemamma med dårlig råd så nei vi klarer oss fint uten nettbrett/pc. Nett har vi på mobilen. Han er ikke intressert i ski så nei da ønsker jeg ikke bruke masse penger på ski,staver,skisko osv. Ikke har vi råd til å kjøpe ting han ikke er intressert i å bruke heller! Anonymkode: c9a76...5d4
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #23 Skrevet 14. september 2019 1 time siden, LME1001 skrev: Flåsete innlegg. Jeg er lærer. Tror du jeg tar meg bryet å sjekke og krysse av at alle mine elever har med seg ei skie? Hæ? Anonymkode: 363fe...e44
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #24 Skrevet 14. september 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hæ? Anonymkode: 363fe...e44 Skie = vedskie = vedkubbe Anonymkode: 29f4f...8fb
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #25 Skrevet 14. september 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skie = vedskie = vedkubbe Anonymkode: 29f4f...8fb Aldri hørt det ordet før. Anonymkode: 363fe...e44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå