Gå til innhold

Har man noe å si på partners utseende?

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva om partneren din får en annen sykdom som endrer utseendet hans da?

Veldig mange ser ut til å tro at alle overvektige lever er liv på sofaen med en endeløs forsyning av potetgull. At de bare gir faen så lenge de får ete. 

Anonymkode: 79ebf...8ce

Det du skriver her er et helt annet scenario enn det du skrev over. Over var det en som valgte både å bli og forbli sykelig overvektig.

Jeg kan leve uten sex om det er sykdom hos partneren som er årsak. Men så stor overvekt som 50 kg, det er unødvendig, sykdom eller ikke sykdom. Uansett ville det vært holdningen til den syke videre som hadde avgjort om jeg fortsatte forholdet i en slik situasjon. Om mannen ikke ønsket å gjøre noe for å bedre helsen og for å gå ned i vekt, da hadde jeg gått. Hadde han valgt å legge om kosthold og livsstil i den grad sykdommen gjorde det mulig hadde jeg blitt og støttet. Men en som ikke gidder ta ansvar for egen helse, det er ikke en jeg gidder å kaste bort livet mitt på, sykdom eller ei.

Anonymkode: 7dcb2...0ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det du skriver her er et helt annet scenario enn det du skrev over. Over var det en som valgte både å bli og forbli sykelig overvektig.

Jeg kan leve uten sex om det er sykdom hos partneren som er årsak. Men så stor overvekt som 50 kg, det er unødvendig, sykdom eller ikke sykdom. Uansett ville det vært holdningen til den syke videre som hadde avgjort om jeg fortsatte forholdet i en slik situasjon. Om mannen ikke ønsket å gjøre noe for å bedre helsen og for å gå ned i vekt, da hadde jeg gått. Hadde han valgt å legge om kosthold og livsstil i den grad sykdommen gjorde det mulig hadde jeg blitt og støttet. Men en som ikke gidder ta ansvar for egen helse, det er ikke en jeg gidder å kaste bort livet mitt på, sykdom eller ei.

Du har et ekstremt lettvint syn på komplekse problemstillinger

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har et ekstremt lettvint syn på komplekse problemstillinger

Nei, jeg har ikke det. Jeg tar tak i dine forenklede teoretiske tilfeller og svarer på disse. Det skjer mye før man kommer dit at man er 50 kg overvektig. Man våkner ikke opp en dag og er 50 kg overvektig, det er en ofte lang vei dit. I et forhold ville jeg støttet mannen lenge før han nådde dit, men jeg ville også forventet at han tok ansvar for egen helse leeenge før han kom til 50 kg overvekt, enten det var fysiske eller psykiske årsaker bak, eller kombinasjonen. Alt vil avhenge av mannens vilje til å ta ansvar for egen helse, vilje til endringer og skaffe seg hjelp for problemene om han trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...