Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #1 Skrevet 14. september 2019 Det er jo selvsagt en selv som bestemmer over egen kropp og utseende. Men, om det er noe man ikke finner tiltrekkende, feks bart eller skjegg, har man litt stemmerett da? Det er jo den andre som ser det, den som evt har skjegg ser det jo lite selv. Hva mener dere? Anonymkode: 92c00...51d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #3 Skrevet 14. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er jo selvsagt en selv som bestemmer over egen kropp og utseende. Men, om det er noe man ikke finner tiltrekkende, feks bart eller skjegg, har man litt stemmerett da? Det er jo den andre som ser det, den som evt har skjegg ser det jo lite selv. Hva mener dere? Anonymkode: 92c00...51d Har mannen din stemmerett for om du skal ha langt eller kort hår? Anonymkode: fa47a...3f1
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #4 Skrevet 14. september 2019 Du har ikke stemmerett, men det er fint å fortelle partneren sin hva man liker. Anonymkode: acc66...d43
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #5 Skrevet 14. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har mannen din stemmerett for om du skal ha langt eller kort hår? Anonymkode: fa47a...3f1 Ja, jeg tar hensyn til hva han liker. Tenker det er litt selvsagt jeg da? Anonymkode: 92c00...51d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #6 Skrevet 14. september 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo selvsagt en selv som bestemmer over egen kropp og utseende. Men, om det er noe man ikke finner tiltrekkende, feks bart eller skjegg, har man litt stemmerett da? Det er jo den andre som ser det, den som evt har skjegg ser det jo lite selv. Hva mener dere? Anonymkode: 92c00...51d Man bestemmer i prinsippet selv, men jeg orker ikke kysse samboeren min hvis han er for ubarbert, for da blir jeg sår på leppene. Han bestemmer selv om han vil ha bart eller skjegg, men han vet hva konsekvensen blir. Anonymkode: a09f7...739
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #7 Skrevet 14. september 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg tar hensyn til hva han liker. Tenker det er litt selvsagt jeg da? Anonymkode: 92c00...51d Ehhh nei ! Hvis han liker jenter med brunt kort hår, så klipper jeg det ikke eller farger det heller . Jeg tar 0 hensyn til hva han liker. Han giftet seg med meg. Jeg forandrer ikke hår eller noe for han. Jeg kan kamskje være enig at det hadde vært kjipt hvis jeg hadde lagt på meg 100 kg etter at vi ble sammen.. Vil mannen min ha vært eller skjegg, så får han selvfølgelig lov til det. Anonymkode: a10f9...13b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #8 Skrevet 14. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ehhh nei ! Hvis han liker jenter med brunt kort hår, så klipper jeg det ikke eller farger det heller . Jeg tar 0 hensyn til hva han liker. Han giftet seg med meg. Jeg forandrer ikke hår eller noe for han. Jeg kan kamskje være enig at det hadde vært kjipt hvis jeg hadde lagt på meg 100 kg etter at vi ble sammen.. Vil mannen min ha vært eller skjegg, så får han selvfølgelig lov til det. Anonymkode: a10f9...13b Jeg tenker ikke å endre seg drastisk bort fra utseende en hadde når en ble sammen. Men ustelt langt skjegg er veldig turn off for meg, han var jo velstelt barbert når vi ble sammen. Anonymkode: 92c00...51d
DetYrer Skrevet 14. september 2019 #9 Skrevet 14. september 2019 Jeg mener man kan si hva man mener "jeg synes du er finest med", eller "jeg synes du er finest uten". Her lar jeg mannen bestemme det helt selv, siden det er hans ansikt - og siden han blir SÅR av å ha skjegg, så fjerner han det.
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #10 Skrevet 14. september 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg tar hensyn til hva han liker. Tenker det er litt selvsagt jeg da? Anonymkode: 92c00...51d Så hvis du ikke vil ha langt hår, men han vil at du skal ha det, så har du langt hår? Anonymkode: fa47a...3f1
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #11 Skrevet 14. september 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker ikke å endre seg drastisk bort fra utseende en hadde når en ble sammen. Men ustelt langt skjegg er veldig turn off for meg, han var jo velstelt barbert når vi ble sammen. Anonymkode: 92c00...51d Nå tok jeg det bare for gitt ut i fra hovedinnlegget ditt at det ikke var snakk om å være ustelt. Men hvis han er det, så synes jeg man kan si noe på en fin måte, men du har uansett ingen stemmerett over hvordan han ser ut, han kan jo ha langt skjegg uten at det er ustelt. Du kan jo si at du liker bedre kort skjegg, men det er uansett han sitt valg. Anonymkode: fa47a...3f1
Elizabeth Skrevet 14. september 2019 #12 Skrevet 14. september 2019 Jeg mener man bør bestemme selv hva man liker ved egen kropp. Jeg har lenge foretrukket å være naturlig nedentil, men hadde ikke partner likt det, hadde jeg ikke gjort noen endringer, men det er heldighvis ikke noe problem🙂
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #13 Skrevet 14. september 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så hvis du ikke vil ha langt hår, men han vil at du skal ha det, så har du langt hår? Anonymkode: fa47a...3f1 Mer sånn at om jeg hadde langt hår når vi ble sammen så fortsetter jeg å ha det. Eller snakker med han om det om jeg endrer drastisk. Anonymkode: 92c00...51d
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #14 Skrevet 14. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ehhh nei ! Hvis han liker jenter med brunt kort hår, så klipper jeg det ikke eller farger det heller . Jeg tar 0 hensyn til hva han liker. Han giftet seg med meg. Jeg forandrer ikke hår eller noe for han. Jeg kan kamskje være enig at det hadde vært kjipt hvis jeg hadde lagt på meg 100 kg etter at vi ble sammen.. Vil mannen min ha vært eller skjegg, så får han selvfølgelig lov til det. Anonymkode: a10f9...13b Hva om han legger på seg 50 kg, så sier han at han ikke gidder å slanke seg selv om du hadde foretrukket det, så er det greit? Anonymkode: 7189c...2c9
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #15 Skrevet 14. september 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva om han legger på seg 50 kg, så sier han at han ikke gidder å slanke seg selv om du hadde foretrukket det, så er det greit? Anonymkode: 7189c...2c9 Hva mener du man skulle gjort i en sånn setting? Man kan ikke slanke noen. Anonymkode: fa47a...3f1
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #16 Skrevet 14. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har mannen din stemmerett for om du skal ha langt eller kort hår? Anonymkode: fa47a...3f1 Ja klart! Men jeg har dobbeltstemme. Anonymkode: 8be9a...4b0
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #17 Skrevet 14. september 2019 Man har vel ikke makt til å bestemme noe, men hvem har vel ikke lyst til å være fin for mannen sin eller kona si? Mannen tar hensyn til meg når jeg ikke liker skjegg og bart. Jeg har langt hår fordi mannen min liker det. Ellers hadde jeg kanskje klippet meg kortere... Ikke fordi vi bestemmer over hverandre, men fordi vi tar hensyn til hverandre. Anonymkode: c5c29...eca
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #18 Skrevet 14. september 2019 Dersom man har er normalt forhold til partneren sin hvor man har noe som heter kommunikasjon, kjærlighet og trygghet seg i mellom, er det en selvfølge for meg at en på en hyggelig måte kan ytre sin mening om ting som skjegg, bart, hår ol. Man snakker jo sammen, vi gjør i hvert fall det, og da er det jo vanlig at det på et tidspunkt kommer fram hva en liker. Vi har oss i mellom en spøk på at han med bart eller jeg med kort-kort hår er skillsmissegrunn for den andre sin del fordi vi vet at dette er noe den andre ikke liker. Men om jeg likevel vil klippe meg kort-kort, så er det litt valg, og han går nok ikke fra meg likevel 😉 Anonymkode: 62fff...ce3
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #19 Skrevet 14. september 2019 Jeg fortalte min at jeg ikke likte skjegg så godt. Han ville plutselig anlegge helskjegg etter å ha vært glattbarbert i alle år. Han ble såå sint. Etter et halvt år flyttet han.. Anonymkode: 52f96...86b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #20 Skrevet 14. september 2019 Det er klart man kan si i fra til partneren at det er noe man ikke synes er fint, men så er det jo opp til partneren om det skal tas til etterretning. Hvis det plager en veldig, får man vurdere å gå dersom partneren ikke vil gjøre endringer. Begge er i sin rett. Anonymkode: 20fb0...63f
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #21 Skrevet 14. september 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg fortalte min at jeg ikke likte skjegg så godt. Han ville plutselig anlegge helskjegg etter å ha vært glattbarbert i alle år. Han ble såå sint. Etter et halvt år flyttet han.. Anonymkode: 52f96...86b Ok, og hele forholdet, kommunikasjonen og respekten var fantastisk, med unntak av uenighet om ansiktshår? Jeg er overbevist om at det ikke var skjegg alene som gjorde at dere ble skilt! Anonymkode: c5c29...eca
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #22 Skrevet 14. september 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok, og hele forholdet, kommunikasjonen og respekten var fantastisk, med unntak av uenighet om ansiktshår? Jeg er overbevist om at det ikke var skjegg alene som gjorde at dere ble skilt! Anonymkode: c5c29...eca Nei, selvfølgelig ikke, men det var første tegn på en slags personlighetsforandring hos han. Han ville ha skjegg, mindre ansvar hjemme, være mer ute, ble veldig kritisk og ufin i tonen osv... en slags midtlivskrise.. så fant han seg en dame som var 20 år yngre. Bare en liten advarsel til de som har menn som plutselig vil forandre på utseendet. Anonymkode: 52f96...86b
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #23 Skrevet 14. september 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg fortalte min at jeg ikke likte skjegg så godt. Han ville plutselig anlegge helskjegg etter å ha vært glattbarbert i alle år. Han ble såå sint. Etter et halvt år flyttet han.. Anonymkode: 52f96...86b Veldig tydelig at han bare brukte det som en unnskyldning for å stikke. Stusselig mann! Like greit at du ble kvitt ham. Anonymkode: 7dcb2...0ce
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #24 Skrevet 14. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva om han legger på seg 50 kg, så sier han at han ikke gidder å slanke seg selv om du hadde foretrukket det, så er det greit? Anonymkode: 7189c...2c9 Ikke meg du spør, men for meg ville dette vært en slutt på forholdet. Av flere grunner. Det ene er at jeg ikke greier tenne på noen som er så overvektig. Men like viktig er at det krasjer med hvilke verdier jeg har, hvordan jeg ønsker å leve livet og hvilket eksempel jeg mener man bør være for ev. barn. Jeg gidder ikke kaste bort mitt liv på en som kaster bort sitt liv ved å kaste bort sin helse. Han står i et slikt tilfelle fritt til å stå for sitt valg om sykelig fedme, men da står jeg også fritt til å ikke dele livet med ham. Jeg kan stille enormt mye opp for andre og den jeg deler livet med, men man kan ikke hjelpe noen som ikke vil hjelpe seg selv. Så jeg hadde i et slikt tilfelle gått. (Men jeg ville også sagt fra lenge før han nådde sykelig overvekt.) 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dersom man har er normalt forhold til partneren sin hvor man har noe som heter kommunikasjon, kjærlighet og trygghet seg i mellom, er det en selvfølge for meg at en på en hyggelig måte kan ytre sin mening om ting som skjegg, bart, hår ol. Man snakker jo sammen, vi gjør i hvert fall det, og da er det jo vanlig at det på et tidspunkt kommer fram hva en liker. Vi har oss i mellom en spøk på at han med bart eller jeg med kort-kort hår er skillsmissegrunn for den andre sin del fordi vi vet at dette er noe den andre ikke liker. Men om jeg likevel vil klippe meg kort-kort, så er det litt valg, og han går nok ikke fra meg likevel 😉 Anonymkode: 62fff...ce3 Enig i dette! Anonymkode: 7dcb2...0ce
Anonym bruker Skrevet 14. september 2019 #25 Skrevet 14. september 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke meg du spør, men for meg ville dette vært en slutt på forholdet. Av flere grunner. Det ene er at jeg ikke greier tenne på noen som er så overvektig. Men like viktig er at det krasjer med hvilke verdier jeg har, hvordan jeg ønsker å leve livet og hvilket eksempel jeg mener man bør være for ev. barn. Jeg gidder ikke kaste bort mitt liv på en som kaster bort sitt liv ved å kaste bort sin helse. Han står i et slikt tilfelle fritt til å stå for sitt valg om sykelig fedme, men da står jeg også fritt til å ikke dele livet med ham. Jeg kan stille enormt mye opp for andre og den jeg deler livet med, men man kan ikke hjelpe noen som ikke vil hjelpe seg selv. Så jeg hadde i et slikt tilfelle gått. (Men jeg ville også sagt fra lenge før han nådde sykelig overvekt.) Enig i dette! Anonymkode: 7dcb2...0ce Hva om partneren din får en annen sykdom som endrer utseendet hans da? Veldig mange ser ut til å tro at alle overvektige lever er liv på sofaen med en endeløs forsyning av potetgull. At de bare gir faen så lenge de får ete. Anonymkode: 79ebf...8ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå