Gå til innhold

Bremser bil sviktet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde nettopp bilen inne for service, skifte av bremser og EU godkjenning. Var hos et stort og kjent verksted (ikke merke).

Merket ikke noe helt i starten, men skulle hente barnet på SFO, og skulle ned en bakke og ut i et kryss. Hadde bil foran meg, og bremser. Det var rett før jeg kjørte i bilen foran, da bremsene ikke virket som de skulle!! Bilen rullet bare videre selv om pedalen var helt inne Fikk meg en skikkelig støkk, men fortsatte hjemover. Kjente dette flere ganger, var veldig ekkelt. Fikk parkert bilen, men da var det helg og stengt på verkstedet. 

Har snakket med andre som er helt sikker på at dette er luft i bremsene. De har ikke luftet bremsene skikkelig, og har dermed ikke gjort jobben ordentlig. De hadde vel dårlig tid.

Synes dette er en ganske alvorlig feil, bremsene er noe av det viktigste. Tenk hvis jeg hadde kjørt på noen, eller havnet i kollisjon.

Skal opp med bilen på mandag og reklamere selvfølgelig, men skal jeg tørre å kjøre bilen dit?

Synes jeg burde ha krav på en kompensasjon i tillegg til at de retter feilen. Hva hadde dere gjort/bedt om?

Noen som kan bil, eller har en mann som kan - hva bør jeg gjøre?

Håper på mange svar 😊

Anonymkode: 25165...d12

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde nettopp bilen inne for service, skifte av bremser og EU godkjenning. Var hos et stort og kjent verksted (ikke merke).

Merket ikke noe helt i starten, men skulle hente barnet på SFO, og skulle ned en bakke og ut i et kryss. Hadde bil foran meg, og bremser. Det var rett før jeg kjørte i bilen foran, da bremsene ikke virket som de skulle!! Bilen rullet bare videre selv om pedalen var helt inne Fikk meg en skikkelig støkk, men fortsatte hjemover. Kjente dette flere ganger, var veldig ekkelt. Fikk parkert bilen, men da var det helg og stengt på verkstedet. 

Har snakket med andre som er helt sikker på at dette er luft i bremsene. De har ikke luftet bremsene skikkelig, og har dermed ikke gjort jobben ordentlig. De hadde vel dårlig tid.

Synes dette er en ganske alvorlig feil, bremsene er noe av det viktigste. Tenk hvis jeg hadde kjørt på noen, eller havnet i kollisjon.

Skal opp med bilen på mandag og reklamere selvfølgelig, men skal jeg tørre å kjøre bilen dit?

Synes jeg burde ha krav på en kompensasjon i tillegg til at de retter feilen. Hva hadde dere gjort/bedt om?

Noen som kan bil, eller har en mann som kan - hva bør jeg gjøre?

Håper på mange svar 😊

Nei. Du skal ikke kjøre bilen hvis du tror det er noe galt med bremsene. Du burde ikke kjørt hjem fra barnehagen heller.

Anonymkode: 41335...8fa

Skrevet

Du skal selvsagt ikke kjøre en bil som har bremsesvikt. Uforsvarlig av deg å ikke parkere bilen med en gang du oppdaget dette!! 

Anonymkode: 56749...8eb

Skrevet

Ring verkstedet mandag morgen de må betale for å få bilen hentet og fikse bremsene. Du skal ikke kjøre til verkstedet. 

Anonymkode: 14aca...f62

Skrevet

HI

Det var bare et kort stykke jeg kjørte, og var obs på dette. Bilen blir ikke kjørt mer før bremsene er i orden.

Bør jeg få en reduksjon i pris på jobben de har gjort?

Skrevet

Dette er jo enkelt å gjøre selv hvis det er luft i bremsene? 

Pump flere ganger inn kun bremsen mens bilen er av, til bremsa blir hard. Deretter starter du bilen og pedalen skal sige innover, ikke helt inn, men til normal posisjon. Skru deretter av bilen igjen. Dette er en helt vanlig service-greie man kan gjøre selv. Og man skal gjøre det selv en gang hver tredje mnd. 

Og nei, det er ikke reklamering, dette skulle du visst selv. 

Såklart, dersom det ikke er luft i bremsene og det er en annen feil så må du såklart få verkstedet til å ordne opp. 

Anonymkode: 94f13...d71

Skrevet

Den skal sige innover mens du selv holder foten på bremsa. *

Skrevet

HI

Til deg som svarte sist : Du er gjerne bilmekaniker....? Dette er slett ikke noe alle vet, eller gjør hver tredje mnd...hvem her visste det!!?

Dette skal verkstedet gjøre før man får bilen ut. Hva om jeg hadde smelt i bilen foran...? 

Helt klart en reklamasjonssak, mener jeg.

Skrevet

Du kjørte videre med barnet i bilen etter du merket bremsene ikke virket?

Jeg håper så inderlig dette er trolling. INGEN fortsetter vel å kjøre med en bil med dårlige bremser og det med barn i bilen og på en vei som trolig har masse barn etter veien. 

Hvis dette ikke er trolling. Hi du er så vanvittig dum at jeg får lyst å grine. Min beste venninne ble drept på skoleveien med meg som vitne. At folk som deg får kjøre bil gjør at jeg får lyst å slå. 

Anonymkode: 23143...33c

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Til deg som svarte sist : Du er gjerne bilmekaniker....? Dette er slett ikke noe alle vet, eller gjør hver tredje mnd...hvem her visste det!!?

Dette skal verkstedet gjøre før man får bilen ut. Hva om jeg hadde smelt i bilen foran...? 

Helt klart en reklamasjonssak, mener jeg.

Nei, jeg er kjerring og jeg tok lappen for 10 år siden, dette inngår også i kjøreopplæring og var med i service-timen man skal ha gått gjennom før man tar lappen, det skal være en del av opplæringa. Kanskje ikke alle vet at det bør gjøres hver tredje mnd, men det er jo det første man skal teste ut dersom det er bremsesvikt, om det er svikt i systemet til bremsene eller lignende? Bare kjører du rundt i bilen uten å sjekke at hjulmuttere henger fast eller at ikke det er olje på bilen også? 

Skrevet

HI 

Snakk om å være hysterisk 😅 Det var ikke slik at bremsene ikke virket i det hele tatt. De virket helt fint frem til rett før bilen stoppet, dvs at de sviktet siste meteren. 

Hadde jo ikke kjørt hvis de ikke virket i det hele tatt. Det var også et kort stykke. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI 

Snakk om å være hysterisk 😅 Det var ikke slik at bremsene ikke virket i det hele tatt. De virket helt fint frem til rett før bilen stoppet, dvs at de sviktet siste meteren. 

Hadde jo ikke kjørt hvis de ikke virket i det hele tatt. Det var også et kort stykke. 

Og de virket fint før du hentet på SFO, etter SFO virket de litt. Selvsagt kan de da svikte helt. Du er en idiot. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er kjerring og jeg tok lappen for 10 år siden, dette inngår også i kjøreopplæring og var med i service-timen man skal ha gått gjennom før man tar lappen, det skal være en del av opplæringa. Kanskje ikke alle vet at det bør gjøres hver tredje mnd, men det er jo det første man skal teste ut dersom det er bremsesvikt, om det er svikt i systemet til bremsene eller lignende? Bare kjører du rundt i bilen uten å sjekke at hjulmuttere henger fast eller at ikke det er olje på bilen også? 

HI

Ja, leverer bilen på service/hjulskift for dette. Tror dette gjelder de fleste andre i dagens travle samfunn 😉

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Ja, leverer bilen på service/hjulskift for dette. Tror dette gjelder de fleste andre i dagens travle samfunn 😉

For noe som tar deg 5 min? 

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Service -time? Det var ikke noe sånt når jeg tok sertifikatet, så du kan ikke bare regne med at alle har vært gjennom det. det du sier har ikke jeg heller lært

Anonymkode: 64f16...e2f

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For noe som tar deg 5 min? 

HI 

Du er en kverulant 🤔

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Service -time? Det var ikke noe sånt når jeg tok sertifikatet, så du kan ikke bare regne med at alle har vært gjennom det. det du sier har ikke jeg heller lært

Sorry, hjernen svikta litt.. Mente sikkerhetskontroll. En skal kunne vite hvordan man foretar en sikkerhetskontroll før man kan kjøre opp, dette for å kunne kjøre sikkert. 

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

HI 

Du er en kverulant 🤔

Det er du og, men uansett. Mente sikkerhetskontroll. Dette er obligatorisk og har vært en del av kjøreopplæringen de siste 15 årene.. Så beklager om jeg var så påståelig, men trodde dette var helt normal kunnskap. 

Screenshot_20190914_194326.jpg

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, hjernen svikta litt.. Mente sikkerhetskontroll. En skal kunne vite hvordan man foretar en sikkerhetskontroll før man kan kjøre opp, dette for å kunne kjøre sikkert. 

Det er du og, men uansett. Mente sikkerhetskontroll. Dette er obligatorisk og har vært en del av kjøreopplæringen de siste 15 årene.. Så beklager om jeg var så påståelig, men trodde dette var helt normal kunnskap. 

Screenshot_20190914_194326.jpg

Kanskje det er lenger enn 15 år siden hi tok lappen da. Det var ingenting sånt når jeg tok lappen i hvert fall. Jeg ble vist av kjørelærer hvor jeg skulle fylle spylevæske, og måtte fylle drivstoff en gang, og det var det hele. Det var ingen sikkerhetskontroll på oppkjøringen min.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje det er lenger enn 15 år siden hi tok lappen da. Det var ingenting sånt når jeg tok lappen i hvert fall. Jeg ble vist av kjørelærer hvor jeg skulle fylle spylevæske, og måtte fylle drivstoff en gang, og det var det hele. Det var ingen sikkerhetskontroll på oppkjøringen min.

Jeg tok lappen i 94. Det var sikkerhetskontroll da. 

Skrevet

Jeg tok lappen i 1995. Vi lærte å lufte bremsene da også.....

Anonymkode: fe7a6...4b2

Skrevet

Jeg tok lappen i 97. Jeg lærte aldri å lufte bremser, har ikke hørt om det som noe man kan gjøre selv før her i denne tråden. Vi hadde heller aldri noen egen sikkerhetstime. Var noe sjekk bilen greier før man begynte å kjøre på førerprøven, men det besto i peiling av olje, sjekke at lysene virket og sånne ting. Ingen undervisning om dette på forhånd, bare les selv. 

Anonymkode: 3aadc...f9f

Skrevet

La de utbedre det som er gjort uten å være KUN opphengt i kompensasjon eller penger igjen. Hjelpes meg. 

Anonymkode: 1ace3...85b

Skrevet

Hvorfor svarer dere så frekt her inne??? Blir målløs

Anonymkode: a5da5...ffe

Skrevet

HI

Det er faktisk 25 år siden jeg tok lappen, det eneste jeg gjør selv er å fylle på spylervæske og bensin 🤪 ærlig talt husker jeg ikke så mye fra den gang 😇 

Poenget her er vel at slik skal vel ikke skje når et autorisert verksted skifter bremsene...., og man betaler MASSE penger for jobben...! 

Skrevet

Kompensasjon? For hva? Skadet du noen eller noe?

Nei, men du ringer verkstedet og forteller hva som skjedde og så må de fikse det de har gjort feil, dersom det er verkstedet som har gjort feil. 

Anonymkode: 7e66d...440

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...