Gå til innhold

Deres dusjvaner

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er du treg! Bruker maks 10 minutter på å dusje + 5 minutt med hårføner.

Anonymkode: b8e5a...c01

Du skjønner ikke at det kommer an på hvor langt og tykt hår du har?

Får du tørt hår på 5 min har du ikke hår, men fjon. 

Anonymkode: de453...e66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjer morgen og kveld. Vasker håret hver 2-3 kveld (som regel de dagene jeg har trent). Kveldsdusjen må jeg ha for å det er deilig å legge seg ren, morgendusjen er for å våkne. Ikke så mye vasking på morgenen, men står under det varme vannet til jeg føler jeg begynner å bli menneske igjen..

Anonymkode: 04a94...be4

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg dusjer to ganger i uka. Andre dager vasker jeg meg med klut, noe jeg vet provoserer veldig her inne. Dusjer jeg oftere får jeg problemer med kløe og tørr hud.

Anonymkode: 44c62...f13

Jeg har atopisk eksem men kan likevel dusje hver dag. Smører meg med en god bodylotion etterpå.

Skrevet
Akkurat nå, tante grusom master of law skrev:

Jeg har atopisk eksem men kan likevel dusje hver dag. Smører meg med en god bodylotion etterpå.

Vel, det hjelper ikke meg at du kan dusje hver dag. Min hud tåler ikke det selv med bodylotion.

Anonymkode: 44c62...f13

Skrevet
2 timer siden, Tøystykke skrev:

Det er jeg. Men jeg ser aldri noen gå rundt med vått hår på toget osv.

Nå er det akkurat 2 timer siden jeg dusjet og vasket håret. Det er fremdeles vått, men ikke dryppende vått. Hadde du havnet ved siden av meg på toget hadde du kanskje registrert at jeg hadde nyvasket hår som fremdeles var litt vått, men jeg tror neppe folk på andre siden av vognen ville tenkt over det ;)

Veldig sjelden jeg er på vei til jobb før det har gått 1-2 timer etter dusj altså, om jeg dujer klokken halv sju begynner jeg kanskje på jobb kl 9. De dagene jeg begynner på jobb 8 vasker jeg sjelden håret om morgenen, da dusjer jeg om kvelden.

Anonymkode: d68c1...e17

Skrevet
1 time siden, Pæddan skrev:

Dusjer hver dag om morgenen og håret annenhver dag.. De dager jeg trener så blir det kveldsdusj i tillegg.

Akkurat som meg. Pleier å lufttørke håret, det tørker ganske fort, og hvis jeg føner tar det fem minutter. Har halvlangt og normalt tykt hår.

Anonymkode: 1b362...d0f

Skrevet

Veksler mellom å dusje på kvelden eller på morgenen. Dusjer nesten hver dag.

Anonymkode: c5248...fb8

Skrevet

Dusjer hver morgen, føner aldri håret. Det er tørt iløpet av en time. Har langt hår. Ikke spesielt tykt, men ikke tynt heller. Akkurat passe. 

Anonymkode: 4a242...b3d

Skrevet

Dusjer hver morgen, om jeg har tidligvakt dusjer jeg kvelden før og ofte en dag etter jobb. Sånn har jeg alltid vært, selv om jeg vet det er helt unødvendig å dusje så ofte. :) Håret lufttørker. 

Anonymkode: 0d988...539

Skrevet

Som regel hver morgen. Vasker håret annen hver dag. Det grer jeg, tar i skum så lufttørker det utover dagen. Er det travelt kan jeg vaske meg godt med klut i stedet for dusj om jeg likevel ikke skal vaske håret den morgenen.

Anonymkode: 62ae8...d99

Skrevet

Til vanlig dusjer jeg annenhver dag. Nå når jeg har nyfødt baby, og er i babybobla, og føler jeg knapt rekker å lese avisen i løpet av dagen, så kan det fort gå flere dager mellom, men jeg "gjør" jo ingenting, så blir jo ikke svett heller. Dusjer når jeg føler at jeg lukter en blanding av svette og gulp.

Dusjer formiddag eller ettermiddag etter hva som passer. Det gjelder både nå og før jeg  fikk baby. Pleier å lufttørke håret, noe som tar ca 1 time, så jeg dusjer senest1 time før sengetid, da jeg ikke liker å legge meg med vått hår.

Anonymkode: a0c5a...574

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tørker aldri håret, håndkletørker, har litt skum i og grer gjennom med en grovtagget kam. Ferdig. 

Håret lufttørker.

Hvor har du kjøpt grovtagget kam?

Anonymkode: 47b74...2bb

Skrevet

Dusjer hver morgen, for å våkne. I den grad det defineres som dusj - jeg vasker håret et par ganger i uken, bruker ikke dusjsåpe daglig.

I tillegg om jeg har blitt spesielt svett, etter sex noen ganger osv. Så kanskje ti ganger i uken, totalt?

Anonymkode: 52378...62d

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor har du kjøpt grovtagget kam?

Anonymkode: 47b74...2bb

Det husker jeg jammen ikke, den jeg har er kjempegammel. Har krøllete hår så kan ikke børste med vanlig børste for da blir det veldig frizzy. 

Har hatt flere slike kammer oppigjennom, men den jeg har nå er sikkert 10-15 år gammel. 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til vanlig dusjer jeg annenhver dag. Nå når jeg har nyfødt baby, og er i babybobla, og føler jeg knapt rekker å lese avisen i løpet av dagen, så kan det fort gå flere dager mellom, men jeg "gjør" jo ingenting, så blir jo ikke svett heller. Dusjer når jeg føler at jeg lukter en blanding av svette og gulp.

Dusjer formiddag eller ettermiddag etter hva som passer. Det gjelder både nå og før jeg  fikk baby. Pleier å lufttørke håret, noe som tar ca 1 time, så jeg dusjer senest1 time før sengetid, da jeg ikke liker å legge meg med vått hår.

Anonymkode: a0c5a...574

Slik gjorde jeg også det når mine var små. Når jeg luktet litt svette under armene og litt stramt i underlivet vasket jeg meg med klut. 

Anonymkode: 14399...450

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dusjer hver morgen, for å våkne. I den grad det defineres som dusj - jeg vasker håret et par ganger i uken, bruker ikke dusjsåpe daglig.

I tillegg om jeg har blitt spesielt svett, etter sex noen ganger osv. Så kanskje ti ganger i uken, totalt?

Anonymkode: 52378...62d

Akkurat det samme som meg🙂

Skrevet

Når jeg begynner å lukte eller klø, ca hver 3 dag 🤭

Anonymkode: 57d20...b50

Skrevet

Hver morgen med en gang jeg står opp. Har halvlangt hår som ikke er så tykt, så jeg bare børster det rett før jeg går, ca. en halvtime senere. Da er det nesten tørt og resten tørker vanligvis på vei til jobb, i bilen, på ca. 15 min. Om vinteren har jeg på lue og skjerf, så det fryser ikke til is 

Anonymkode: 5c030...632

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dusjer som regel hver morgen og vasker håret annenhver dag. 

Har ganske tykt hår, men lar der som regel lufttørke og det bruker ikke dagevis på det, altså. 

Og så skjønner jeg ikke helt argumentet mot å dusje hver dag for at det tar så lang tid å tørke håret? Det tar jo like lang tid uansett hvor ofte man vasker det...

Anonymkode: de453...e66

For da rekker det ikke å tørke før man vasker det på nytt. Kan jo ikke gå rundt med vått/fuktig hår konstant. 

Anonymkode: d47bc...2f3

Skrevet
7 hours ago, Elizabeth89 said:

Når og hvor ofte dusjer dere?🙂

hver morgen :)

Anonymkode: f2ded...a3a

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For da rekker det ikke å tørke før man vasker det på nytt. Kan jo ikke gå rundt med vått/fuktig hår konstant. 

Tar det håret ditt et helt døgn å tørke? Hva i alle dager er det for et hår du har

Anonymkode: 8783c...811

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tar det håret ditt et helt døgn å tørke? Hva i alle dager er det for et hår du har

Anonymkode: 8783c...811

Sånn ca ja. Kortere hvis det er sommer og jeg legger meg ut i sola.

Skrevet
7 timer siden, Tøystykke skrev:

Dere som dusjer om morgenen, hvordan rekker dere å tørke håret? Det tar ca 20+ minutter å tørke håret mitt med hårføner. Samtidig blir jeg svett fordi den blåser så varmt (setter jeg på kald blås kan du vel legge til ytterligere 15-20 minutter på tiden det tar å blåse det tørt), og når jeg er svett kunne jeg like gjerne latt være å dusje. 

Jeg føner ikke håret med føner. Det lufttørker mens jeg lager matpakke til datteren min, så styler jeg det etterpå. 

Anonymkode: b7308...ace

Skrevet

Dusjer og vasker håret annenhver dag. 

Anonymkode: 0bedd...4ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...