Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #1 Skrevet 12. september 2019 Jeg er såpass allergisk at jeg ikke kan ha besøk av folk som har hund. Jeg har nedsatt immunforsvar og er helt på randen hele tiden, med tanke på allergi. Er allerede svært "ødelagt" når det kommer til kosthold, og jeg har ikke engang svigermor her fordi de har hund. Hjemmet er min frisone. Jeg må ha det sånn for å kunne leve. Så foreslår skolen vennegruppe. Jeg vet åssen det fungerer, men jeg kan ikke ha unger her. Hva gjør vi da, har utedag? I 20 minus? Anonymkode: edbf3...811
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #2 Skrevet 12. september 2019 (Flere av ungene har katt/hund). Anonymkode: edbf3...811
tante grusom master of law Skrevet 12. september 2019 #3 Skrevet 12. september 2019 Du kan jo invitere til vennegruppe nå. Det er vel ikke 20 grader minus nå?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #4 Skrevet 12. september 2019 3 minutter siden, tante grusom master of law skrev: Du kan jo invitere til vennegruppe nå. Det er vel ikke 20 grader minus nå? Sant det! Men det er jo ikke jeg som bestemmer det, og vet ikke når det skal starte. Anonymkode: edbf3...811
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #5 Skrevet 12. september 2019 Gjerne vennegruppe ute, ja. Anonymkode: d0bd9...e9a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #6 Skrevet 12. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sant det! Men det er jo ikke jeg som bestemmer det, og vet ikke når det skal starte. Anonymkode: edbf3...811 Da tar du kontakt med lærer og hører når det skal være, og ber om å få en tid på året som er best for deg Anonymkode: 158a8...011
Tipp topp Skrevet 12. september 2019 #7 Skrevet 12. september 2019 Da har du den ute. Blir dere satt opp om vinteren ber du om å bytte til en bedre tid.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #8 Skrevet 12. september 2019 7 minutter siden, Tipp topp skrev: Da har du den ute. Blir dere satt opp om vinteren ber du om å bytte til en bedre tid. Hvorfor er vinter en dårlig tid å være ute? Anonymkode: d0bd9...e9a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #9 Skrevet 12. september 2019 Da ville jeg snakket med skolen og hørt om de kunne velge barn uten hund i deres gruppe. Evt har dere vennegruppe ute. Dere kan ta det opp i gruppa med en gang og be om å få ha deres tur nå eller til våren. Hvis dere har deres tur på vinteren så tar dere en ake og grille pølser variant, det går bra det også. Anonymkode: 8a264...4b4
Anonym bruker Skrevet 12. september 2019 #10 Skrevet 12. september 2019 Jeg ville vært åpen om problemet og tatt opp at dere ev. kan arrangere noe ute, men altså ikke inne. På vinteren kan man jo gjøre mye ute også, selv der det ikke er mye snø. Anonymkode: 3c5f4...54d
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #11 Skrevet 8. mars 2020 Litt off topic, men spør av ren nysgjerrighet og mulig uvitenhet. For det første så må det vere vanskelig og utfordrende og vanskelig å ha det sånn. "Alle" har det ene eller andre kjæledyret. Jeg har selv to hunder og katt. Om jeg hadde tatt klær rett fra tørketrommelen eller snoren i dyrefritt rom, dusjet meg og gått på besøk til deg, blir utfallet at du ligger straks og sjuk like etter? I din situasjon blir du ekskludert fra både kollektiv, besøke andre og arbeidssted. Hvordan kan man klare å opprettholde sosial kontakt med andre mennesker når man ufrivillig er i en slik situasjon? Anonymkode: d8b0b...f02
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #12 Skrevet 8. mars 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Litt off topic, men spør av ren nysgjerrighet og mulig uvitenhet. For det første så må det vere vanskelig og utfordrende og vanskelig å ha det sånn. "Alle" har det ene eller andre kjæledyret. Jeg har selv to hunder og katt. Om jeg hadde tatt klær rett fra tørketrommelen eller snoren i dyrefritt rom, dusjet meg og gått på besøk til deg, blir utfallet at du ligger straks og sjuk like etter? I din situasjon blir du ekskludert fra både kollektiv, besøke andre og arbeidssted. Hvordan kan man klare å opprettholde sosial kontakt med andre mennesker når man ufrivillig er i en slik situasjon? Anonymkode: d8b0b...f02 Det går jo ikke. Anonymkode: edbf3...811
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #13 Skrevet 8. mars 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Litt off topic, men spør av ren nysgjerrighet og mulig uvitenhet. For det første så må det vere vanskelig og utfordrende og vanskelig å ha det sånn. "Alle" har det ene eller andre kjæledyret. Jeg har selv to hunder og katt. Om jeg hadde tatt klær rett fra tørketrommelen eller snoren i dyrefritt rom, dusjet meg og gått på besøk til deg, blir utfallet at du ligger straks og sjuk like etter? I din situasjon blir du ekskludert fra både kollektiv, besøke andre og arbeidssted. Hvordan kan man klare å opprettholde sosial kontakt med andre mennesker når man ufrivillig er i en slik situasjon? Anonymkode: d8b0b...f02 Men det kommer an på hvor godt vaskemaskinen din og tørketrommelen din filtrerer bort allergener, det. Antakeligvis hadde det gått bra. Men etter besøk her må jeg vaske leiligheten, og de som kommer hit må skifte klær... Anonymkode: edbf3...811
sug lut Skrevet 8. mars 2020 #14 Skrevet 8. mars 2020 Skolen kan jo selvsagt ikke pålegge deg å ha en masse fremmede i huset på din fritid. Si nei,dropp ut, det er helt uvesentlig.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #16 Skrevet 8. mars 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det kommer an på hvor godt vaskemaskinen din og tørketrommelen din filtrerer bort allergener, det. Antakeligvis hadde det gått bra. Men etter besøk her må jeg vaske leiligheten, og de som kommer hit må skifte klær... Anonymkode: edbf3...811 Hvordan gikk det med vennegruppe? Anonymkode: 158a8...011
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #17 Skrevet 8. mars 2020 55 minutter siden, sug lut skrev: Skolen kan jo selvsagt ikke pålegge deg å ha en masse fremmede i huset på din fritid. Si nei,dropp ut, det er helt uvesentlig. Men herregud da, det er da både helt vanlig og også viktig med slike vennegrupper! Da blir barna bedre kjent og foreldre blir kjent med barna i klassen og motsatt. Uvesentlig? Hvordan kan du si det?? Anonymkode: 0c871...93f
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #18 Skrevet 8. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Men herregud da, det er da både helt vanlig og også viktig med slike vennegrupper! Da blir barna bedre kjent og foreldre blir kjent med barna i klassen og motsatt. Uvesentlig? Hvordan kan du si det?? Anonymkode: 0c871...93f Fordi hun er en vanskelig særing Anonymkode: 158a8...011
sug lut Skrevet 8. mars 2020 #19 Skrevet 8. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men herregud da, det er da både helt vanlig og også viktig med slike vennegrupper! Da blir barna bedre kjent og foreldre blir kjent med barna i klassen og motsatt. Uvesentlig? Hvordan kan du si det?? Anonymkode: 0c871...93f Tull og tøys. Ingenting har noengang blitt oppnådd med forsert tvangssosialisering. Og ingen pålegger meg noe i min fritid. Her har hi i tillegg helt andre problemer.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #20 Skrevet 8. mars 2020 10 minutter siden, sug lut skrev: Tull og tøys. Ingenting har noengang blitt oppnådd med forsert tvangssosialisering. Og ingen pålegger meg noe i min fritid. Her har hi i tillegg helt andre problemer. Ingenting? For alle mine barn har dette gitt mye, også for oss foreldre som har fått bli kjent med flere klassekamerater. Det er jo en grunn til at dette gjøres i stor stil på skoler rundt om... Men det er jo alltid sånn at det stopper opp hos noen, og nå vet vi jo hva slags type folk det er... Anonymkode: 0c871...93f
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #21 Skrevet 8. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ingenting? For alle mine barn har dette gitt mye, også for oss foreldre som har fått bli kjent med flere klassekamerater. Det er jo en grunn til at dette gjøres i stor stil på skoler rundt om... Men det er jo alltid sånn at det stopper opp hos noen, og nå vet vi jo hva slags type folk det er... Anonymkode: 0c871...93f De slemme allergikerne? Anonymkode: c6193...305
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #22 Skrevet 8. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: De slemme allergikerne? Anonymkode: c6193...305 Eh, nei? Sånne som sug lut tenkte jeg på. Anonymkode: 0c871...93f
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #23 Skrevet 8. mars 2020 Vennegrupper er frivillig. Og det gir ikke så mye for alle. I tillegg må man påregne å lære seg å regne ut og sette insulin, ha glutenfri mat, svinefri mat, få kjeft fordi man inviterer for sent, men også om man er tidlig ute. Du får kjeft for å servere vann til maten, men andre synes saft er uakseptabelt. Og inn kommer ingen foreldre uansett, dette er jo deres fritid, så det er besteforeldrene som henter. Det er feil å be barna bli hentet til en viss tid, man må påregne å si nei da det er samtidig som elevsamtale på skolen osv. Det er generelt bare et utrivelig helvete så si «vi blir ikke med». Det er best. Og vi har prøvd begge deler. Anonymkode: 83323...a84
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2020 #24 Skrevet 8. mars 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vennegrupper er frivillig. Og det gir ikke så mye for alle. I tillegg må man påregne å lære seg å regne ut og sette insulin, ha glutenfri mat, svinefri mat, få kjeft fordi man inviterer for sent, men også om man er tidlig ute. Du får kjeft for å servere vann til maten, men andre synes saft er uakseptabelt. Og inn kommer ingen foreldre uansett, dette er jo deres fritid, så det er besteforeldrene som henter. Det er feil å be barna bli hentet til en viss tid, man må påregne å si nei da det er samtidig som elevsamtale på skolen osv. Det er generelt bare et utrivelig helvete så si «vi blir ikke med». Det er best. Og vi har prøvd begge deler. Anonymkode: 83323...a84 Jeg er ikke fan av vennegrupper og er glad vi er ferdig med det, men dette du opplever kan umulig være normalt. Anonymkode: e273c...f36
Sommerkroppen 2029 Skrevet 9. mars 2020 #25 Skrevet 9. mars 2020 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Men herregud da, det er da både helt vanlig og også viktig med slike vennegrupper! Da blir barna bedre kjent og foreldre blir kjent med barna i klassen og motsatt. Uvesentlig? Hvordan kan du si det?? Anonymkode: 0c871...93f Det er da ganske innlysende at HI har såpass store helsemessige utfordringer, at en slik ordning hjemme hos seg vil bli vanskelig! Trenger jo ikke være lynende skarp for å skjønne det.... HI, jeg ville tatt det opp med skolen og sagt at dette er vanskelig å gjennomføre for deg. Både lærere og foreldre flest er nok såpass oppegående, at det ikke vil bli noe problem om du ikke har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå