Gå til innhold

Barnehagen skriver at de skal SAMARBEIDE MED FORELDRENE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forstår ikke poenget ditt? Snakker du på vegne av deg selv eller generelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

All denne informasjonen finner jeg på nettsiden deres. Rammeplanen er lang, 25 sider, så ikke lett å sitere her. Du finner rammeplan for barnehagene ute på offentlige sider siden den er nasjonal. Hvis du ønsker å lese min barnehage sin årsplan (som er knyttet opp mot rammeplanen) kan du gå inn på www.huskestua.barnehage.no.

Anonymkode: 45e8c...e4c

Kun få punkter på den siden matcher hva barnehagen her driver med.

Anonymkode: 757b3...c36

Skrevet
1 minutt siden, Twintipp skrev:

Forstår ikke poenget ditt? Snakker du på vegne av deg selv eller generelt?

Generelt. Og så siterer jeg det barnehagen har sagt både på foreldremøter, muntlig ellers, i møter eller via felles mail til alle foreldre.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skulle bare visst hva de gjør i barnehagen, du. Hahaha

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke gi noen eksempler da?

Anonymkode: 02677...2b3

Hvorfor vil du ikke svare på dette hi?

Skrevet
2 minutes ago, Anonym bruker said:

Barnet har plass der. Jeg velger jo om jeg skal bruke den eller ikke.

Hvis du kan velge å ikke bruke den, så har du jo tydeligvis ingen jobb. Så da bare venter du på plass i en annen barnehage.

Anonymkode: 89081...c9a

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vil du ikke svare på dette hi?

Fordi det er irrelevant. Målet med tråden er å finne ut: Har barnehagen plikt til å samarbeide med (alle...) foreldrene? Eller kan de bare si "nei, vi gjør det ikke sånn", og overkjøre (alle...) foreldrene helt? 

Skrevet

Hvis du kan velge å ikke bruke den, så har du jo tydeligvis ingen jobb. Så da bare venter du på plass i en annen barnehage.

Du vet ikke om jeg har jobb eller ikke. Noen ganger er barnepasserne så sprø at man må være hjemme uansett. 

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Du vet ikke om jeg har jobb eller ikke. Noen ganger er barnepasserne så sprø at man må være hjemme uansett. 

Ja, beklager. Du har sikkert en jobb. Som kan kombineres med å ha barn hjemme hver dag. Plenty av dem

Skrevet

Ja, beklager. Du har sikkert en jobb. Som kan kombineres med å ha barn hjemme hver dag. Plenty av dem

Noen setter barna foran jobben. Sikkert en syk tanke for deg, men.

Skrevet

Har barnehagen plikt til å samarbeide med (alle...) foreldrene? Eller kan de bare si "nei, vi gjør det ikke sånn", og overkjøre (alle...) foreldrene helt? 

Skrevet

For de sa, til alle, at de ikke ønsker å samarbeide med foreldrene. Hvis foreldrene er uenige i noe av det de driver med, og føler det skader barna deres, så skal barnehagen tilbakeholde informasjon slik at foreldrene ikke kan gjøre noe med det.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi det er irrelevant. Målet med tråden er å finne ut: Har barnehagen plikt til å samarbeide med (alle...) foreldrene? Eller kan de bare si "nei, vi gjør det ikke sånn", og overkjøre (alle...) foreldrene helt? 

Selvfølgelig er det relevant, hvis vi skal skjønne hva du snakker om, for nå høres du bare ut som en vanskelig forelder. Det er stor forskjell på om de sier nei vi er aldri ute, eller om de sier nei ungene får ikke prim på skiva.

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

For de sa, til alle, at de ikke ønsker å samarbeide med foreldrene. Hvis foreldrene er uenige i noe av det de driver med, og føler det skader barna deres, så skal barnehagen tilbakeholde informasjon slik at foreldrene ikke kan gjøre noe med det.

De sa jo selvfølgelig ikke dette. Dette er din fortolkning. 

Snakk med fylkesmannen. Du trenger en realitetsorientering

Skrevet

Har barnehagen plikt til å samarbeide med (alle...) foreldrene? Eller kan de bare si "nei, vi gjør det ikke sånn", og overkjøre (alle...) foreldrene helt? 

Du virker jo ikke helt stødig her...

men, dersom du er misfornøyd med barnehagen har du to valg - du kan -

1: melde fra til fylkesmannen, som sannsynligvis vil åpne et tilsyn. Dersom du har all kommunikasjonen du gjengir her skriftlig, kan du legge ved den. 

2: bytte barnehage. Enkelt og greit  

Anonymkode: 562a0...167

Skrevet

De sa jo selvfølgelig ikke dette. Dette er din fortolkning. 

Snakk med fylkesmannen. Du trenger en realitetsorientering

Nei. De var helt tydelige på det, og sa nettopp det. Det kunne ikke misforstås engang.

Skrevet

Du virker jo ikke helt stødig her...

men, dersom du er misfornøyd med barnehagen har du to valg - du kan -

1: melde fra til fylkesmannen, som sannsynligvis vil åpne et tilsyn. Dersom du har all kommunikasjonen du gjengir her skriftlig, kan du legge ved den. 

2: bytte barnehage. Enkelt og greit  

Jeg vet at det høres sykt ut. Og det er nettopp dét det er. Så forstår deg veldig godt, hadde nok tenkt det samme om noen andre skrev det om barnehagen sin.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det relevant, hvis vi skal skjønne hva du snakker om, for nå høres du bare ut som en vanskelig forelder. Det er stor forskjell på om de sier nei vi er aldri ute, eller om de sier nei ungene får ikke prim på skiva.

Jeg forstår at jeg høres ut som det. Men det er så ekstremt mye verre enn det du beskriver her, det er ikke i nærheten engang. De har allerede forbud mot kake etc. på bursdager. Kunne ikke brydd meg mindre.

De går ikke engang tur, de bare later som. Bryr meg ikke - vi går tur hjemme, vi. Sånt noe driter jeg fullstendig i. Reagerer ikke med mindre det er alvorlig og en grov overtredelse av hva vi synes er greit.

Skrevet

Jeg forstår at jeg høres ut som det. Men det er så ekstremt mye verre enn det du beskriver her, det er ikke i nærheten engang. De har allerede forbud mot kake etc. på bursdager. Kunne ikke brydd meg mindre.

De går ikke engang tur, de bare later som. Bryr meg ikke - vi går tur hjemme, vi. Sånt noe driter jeg fullstendig i. Reagerer ikke med mindre det er alvorlig og en grov overtredelse av hva vi synes er greit.

Men hvis det er så grovt, så må dere jo som en samlet foreldregruppe ta det videre, for da kan det umulig bare være deg som reagerer på det

Skrevet

Men hvis det er så grovt, så må dere jo som en samlet foreldregruppe ta det videre, for da kan det umulig bare være deg som reagerer på det

Jeg prøvde å si det til mannen, men han var sånn.. vet ikke.. redd for at folk ikke tør, at det ikke funker på en eller annen måte. Jeg aner ikke hva de andre har tenkt utover at de er uenige med barnehagen. Er ganske mange som er misfornøyde med barnehagen, og det merker man tydelig på måten de ansatte snakker til foreldrene på. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøvde å si det til mannen, men han var sånn.. vet ikke.. redd for at folk ikke tør, at det ikke funker på en eller annen måte. Jeg aner ikke hva de andre har tenkt utover at de er uenige med barnehagen. Er ganske mange som er misfornøyde med barnehagen, og det merker man tydelig på måten de ansatte snakker til foreldrene på. 

Da melder du fra til Fylkesmannen, det er enkelt som bare det. Hvis barnehagen er så elendig som du legger det frem her bør de jo ikke få holde på. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da melder du fra til Fylkesmannen, det er enkelt som bare det. Hvis barnehagen er så elendig som du legger det frem her bør de jo ikke få holde på. 

Jeg er forsåvidt enig i det.

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De skal selvfølgelig samarbeide med alle foreldrene, men noen ting må de også få sette regler på. Det fungerer ikke sånn at 35 foreldre kan forlange forskjellige ting også skal barnehagen tilpasse seg alle ønskene. Barn i instutisjon må tilpasse seg måltidsrytme, når de er ute/inne, hva slags mat som blir servert osv. Det er ikke dårlig samarbeid selv om ungene må tilpasse seg litt de også.

Men mener du barnehagen gjør ting som overhodet ikke er bra for ungene så går du selvfølgelig videre med det, du kan ta det opp med foreldrekontakten og høre om det er flere som er misfornøyd og du kan gå helt til fylkesmannen for å få tilsyn.

Anonymkode: bca17...64a

Skrevet

De skal selvfølgelig samarbeide med alle foreldrene, men noen ting må de også få sette regler på. Det fungerer ikke sånn at 35 foreldre kan forlange forskjellige ting også skal barnehagen tilpasse seg alle ønskene. Barn i instutisjon må tilpasse seg måltidsrytme, når de er ute/inne, hva slags mat som blir servert osv. Det er ikke dårlig samarbeid selv om ungene må tilpasse seg litt de også.

Men mener du barnehagen gjør ting som overhodet ikke er bra for ungene så går du selvfølgelig videre med det, du kan ta det opp med foreldrekontakten og høre om det er flere som er misfornøyd og du kan gå helt til fylkesmannen for å få tilsyn.

Anonymkode: bca17...64a

Takk for seriøst svar.

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De skal samarbeide, men det betyr ikkd at de må gjøre akkurat som foreldrene vil. Samarbeid netyr at de forteller dere om hva som skjer og gir beskjed om at barnet trenger varmere klær for eksempel. Det betyr at dere snakker sammen angående bleieslutt og allergier. Det betyr ikke at foreldrene kan diktere hvilke ansatte som skal jobbe med detes barn eller om de skal på tur på mandager og ikke fredager for eksempel.

Anonymkode: 07a37...8b6

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De skal samarbeide, men det betyr ikkd at de må gjøre akkurat som foreldrene vil. Samarbeid netyr at de forteller dere om hva som skjer og gir beskjed om at barnet trenger varmere klær for eksempel. Det betyr at dere snakker sammen angående bleieslutt og allergier. Det betyr ikke at foreldrene kan diktere hvilke ansatte som skal jobbe med detes barn eller om de skal på tur på mandager og ikke fredager for eksempel.

Anonymkode: 07a37...8b6

Nei. Det er heller ikke snakk om det :) Hva hvis barnehagen bestemmer at ingen barn skal slutte med bleie før de er 5,5 år, da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...