Gå til innhold

Barnehagen skriver at de skal SAMARBEIDE MED FORELDRENE

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnehagen her er overbevist om at foreldre bruker barnehage til barna sine utelukkende fordi de ikke evner å ta godt nok vare på barna sine selv. (Om de så hadde vært hjemme!)

Det vil si at de mener at ingen bruker barnehagen fordi de må arbeide for å tjene til livets opphold. Jeg vet jo det bare er tull, samtlige foreldre jobber fullt, eller natteskift (og sover om dagen), og må derfor putte barna i en barnehage. Dagmamma hadde eventuelt vært et alternativ. Har man fri en dag, velger de fleste å ha ungene hjemme. Nettopp fordi behovet for barnehage er fraværende den dagen.

Jeg bruker barnehagen selv, men stusser veldig over at de ikke samarbeider med foreldrene. De gjør ikke det foreldrene ønsker - de kjører sitt eget løp og nylig uttrykte de klart og tydelig i plenum at de er fullstendig klar over at mange av foreldrene er helt uenige i det de driver med, men i andre ord sa de at de skal holde kjeft og bare finne seg i det! Det er snakk om noe mange foreldre er uenige i.

Samtidig står det sort på hvitt at barnehagen skal samarbeide med foreldrene. SKAL! SAMARBEIDE! MED! FORELDRENE! Men de velger altså å gi fullstendig blaffen i det. 

Barna er foreldrenes barn, ikke barnehagens barn. Det er foreldrene som bestemmer, men jeg merker mer og mer at barnehagen forsøker å få makt over andres barn. Bestemme over dem, bestemme hvorvidt man skal ha en 100%-, 80%-, eller 60%-plass (da enten i form av å søke om redusert plass, eller i form av at man "bare tar seg fri" ´én eller flere dager i uken). Nærmest true foreldrene om de ønsker å gjøre ting på sin måte (f.eks. ha fri/barnet hjemme 1 dag i uka). Dette er generelt sett! De er sånn mot alle.

De har også sagt at foreldrene ikke kan stoppe dem, hvis de er uenig med det de driver med i barnehagen. Men kan barnehagen bare slette ut alt som har med foreldresamarbeid, og hensyn til foreldrene, å gjøre sånn uten videre? Har de lov til det?

Anonymkode: 757b3...c36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får en følelse avvist vi bare får deler av historien her, men hvis du er så misfornøyd med barnehagen; har du vurdert å bytte?

Anonymkode: b155c...381

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Får en følelse avvist vi bare får deler av historien her, men hvis du er så misfornøyd med barnehagen; har du vurdert å bytte?

Anonymkode: b155c...381

Dette er barnehagens egne ord, så det er i så fall barnehagens side du leser om her. De har skrevet mailer, sagt det muntlig etc.

Skrevet

Absolutt ikke sant i vår barnehage. De oppfordrer stadig til at vi skal komme med innspill, samarbeide, og gjør sitt ytterste for at dette skjer. På hvert foreldremøte poengterer de dette, at vi har rett til å kreve også ting fra dem, og at samarbeid er viktig. Men vi har en helt FANTASTISK barnehage. Liten og koselig, og de ansatte jobber der til de blir pensjonister. Det er lett å merke at de oppriktig er glad i barna og har mye omsorg. Hvis du er misfornøyd. Gå på besøk til ulike barnehager og se om det er andre som kan være aktuelle. Det gjorde jeg før jeg søkte bhg.

Anonymkode: 45e8c...e4c

Skrevet

Absolutt ikke sant i vår barnehage. De oppfordrer stadig til at vi skal komme med innspill, samarbeide, og gjør sitt ytterste for at dette skjer. På hvert foreldremøte poengterer de dette, at vi har rett til å kreve også ting fra dem, og at samarbeid er viktig. Men vi har en helt FANTASTISK barnehage. Liten og koselig, og de ansatte jobber der til de blir pensjonister. Det er lett å merke at de oppriktig er glad i barna og har mye omsorg. Hvis du er misfornøyd. Gå på besøk til ulike barnehager og se om det er andre som kan være aktuelle. Det gjorde jeg før jeg søkte bhg.

Hva er rammeplanen for din barnehage, og hvilke temaer opplærer de barna i? 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rammeplan for barnehager er lik for alle. Det er et styringsdokument fra Kunnskapsdepartementet som alle bhg skal lage sine planer ut fra. 

Jeg ville kontaktet fylkesmannen om slett foreldresamarbeid, om det ikke ble bedre av å snakke med styrer/eier hvis privat. 

Anonymkode: 67e90...e3c

Skrevet
3 minutes ago, Anonym bruker said:

Hehe, herregud...tror du vanlige foreldre kan svare på dette, på stående fot?

Jeg tror ikke at barnehagen din er så fæl, og tror du er vanskelig å samarbeide med.

Anonymkode: 89081...c9a

Skrevet

Hehe, herregud...tror du vanlige foreldre kan svare på dette, på stående fot?

Jeg tror ikke at barnehagen din er så fæl, og tror du er vanskelig å samarbeide med.

Jeg er faktisk enkel å samarbeide med. Eller mener du samtlige foreldre her er vanskelige? Det er usannsynlig, er det ikke? At alle foreldrene er vrange?

Skrevet

Jeg ville kontaktet fylkesmannen om slett foreldresamarbeid, om det ikke ble bedre av å snakke med styrer/eier hvis privat. 

Anonymkode: 67e90...e3c

Det er mye lettere for meg å bytte barnehage, disse her er håpløse. Men det er jo vanskelig, for må være hjemme i en lengre periode i påvente av barnehageplass i en annen barnehage.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.udir.no/rammeplan

Anonymkode: 07a37...8b6

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Jeg er faktisk enkel å samarbeide med. Eller mener du samtlige foreldre her er vanskelige? Det er usannsynlig, er det ikke? At alle foreldrene er vrange?

Alle foreldre er misfornøyd med barnehagen? Uten at de bytter? Høres lite sannsynlig ut.

Så nei, jeg tror det er deg. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle foreldre er misfornøyd med barnehagen? Uten at de bytter? Høres lite sannsynlig ut.

Så nei, jeg tror det er deg. 

Du skulle bare visst hva de gjør i barnehagen, du. Hahaha

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke gi noen eksempler da?

Anonymkode: 02677...2b3

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg vet...

Hvorfor spør du da?

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Barnehagen gjør forferdelige ting med barnet mitt, men allikevel leverer jeg barnet ditt flere ganger i uken? Ja hahaha, det er morsomt 

Skrevet

Barnehagen gjør forferdelige ting med barnet mitt, men allikevel leverer jeg barnet ditt flere ganger i uken? Ja hahaha, det er morsomt 

Jeg leverer jo ikke barnet. Doh.

Skrevet

Hvorfor spør du da?

Fordi jeg surra :)

Skrevet

Selvfølgelig har ikke barnehagen sagt at ingen av foreldrene evner å ta vare på egne barn. Nå får du virkelig gi deg!

Høres mer ut som at du liker å skape storm i et vannglass

Anonymkode: 678d7...cd9

Skrevet

Selvfølgelig har ikke barnehagen sagt at ingen av foreldrene evner å ta vare på egne barn. Nå får du virkelig gi deg!

Høres mer ut som at du liker å skape storm i et vannglass

Anonymkode: 678d7...cd9

Selvfølgelig har de sagt det, ellers hadde jeg ikke skrevet det. 

Skrevet

Du virker muligens ikke helt i vater selv.

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Jeg leverer jo ikke barnet. Doh.

Hehe, du er...gal. Klager du på en barnehage barnet ikke går på? Da er du jo allikevel hjemme mens du venter på plass.

16 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er mye lettere for meg å bytte barnehage, disse her er håpløse. Men det er jo vanskelig, for må være hjemme i en lengre periode i påvente av barnehageplass i en annen barnehage.

Hæ? 

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

All denne informasjonen finner jeg på nettsiden deres. Rammeplanen er lang, 25 sider, så ikke lett å sitere her. Du finner rammeplan for barnehagene ute på offentlige sider siden den er nasjonal. Hvis du ønsker å lese min barnehage sin årsplan (som er knyttet opp mot rammeplanen) kan du gå inn på www.huskestua.barnehage.no.

Skrevet

Hehe, du er...gal. Klager du på en barnehage barnet ikke går på? Da er du jo allikevel hjemme mens du venter på plass.

Hæ? 

Barnet har plass der. Jeg velger jo om jeg skal bruke den eller ikke.

Skrevet
2 minutter siden, gale damen skrev:

Du virker muligens ikke helt i vater selv.

Hvorfor? Fordi jeg siterer barnehagen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...