Gå til innhold

Fikk melding fra sfo om at barna mine kom for tidlig til skolen..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er alltid ute i siste liten, men i dag slapp jeg dem av kl 08.16. Skolen begynner 08.30. Begge barna hadde melding med hjem hvor det sto at hvis de skulle komme så tidlig, så må vi betale for morgenplass på sfo. Vi betaler kun for ettermiddag. Det må da være lov å komme et kvarter før det ringer og leke utenfor uten å ha plass på sfo? De går i 2. klasse. 

Anonymkode: cb93a...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er alltid ute i siste liten, men i dag slapp jeg dem av kl 08.16. Skolen begynner 08.30. Begge barna hadde melding med hjem hvor det sto at hvis de skulle komme så tidlig, så må vi betale for morgenplass på sfo. Vi betaler kun for ettermiddag. Det må da være lov å komme et kvarter før det ringer og leke utenfor uten å ha plass på sfo? De går i 2. klasse. 

Anonymkode: cb93a...80a

Da har de nok gått inn. 

Anonymkode: 297e2...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er alltid ute i siste liten, men i dag slapp jeg dem av kl 08.16. Skolen begynner 08.30. Begge barna hadde melding med hjem hvor det sto at hvis de skulle komme så tidlig, så må vi betale for morgenplass på sfo. Vi betaler kun for ettermiddag. Det må da være lov å komme et kvarter før det ringer og leke utenfor uten å ha plass på sfo? De går i 2. klasse. 

Anonymkode: cb93a...80a

Åh herlighet. De kan ikke nekte dem å oppholde seg på skolens område i 14 minutter🙄 Hva er det for noen megger? 

Anonymkode: 98c32...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig overreaksjon uansett om de har gått inn eller ikke. Har de gått inn så må jo de ansatte kunne si fra til barna på en fin måte at de ikke kan komme inn før kl. 08.xx.

Å sende melding om at du må betale for morgener også når barna dine kommer så få minutter før skolen begynner er en så overreaksjon fra sfos side at jeg ville tatt det opp hos ledelse.

 

Anonymkode: 42f53...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss «åpner» skolen 15 min før den starter. Da skal det vere en vakt i skolegården/inne i gangene. 

 

Anonymkode: e0fe8...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å komme et kvarter før skolestart er jo helt vanlig. 

Og uansett om dette var noe å reagere på så sender man jo ikke melding første gangen det skjer?

Jeg hadde faktisk ringt til rektor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Å komme et kvarter før skolestart er jo helt vanlig. 

Og uansett om dette var noe å reagere på så sender man jo ikke melding første gangen det skjer?

Jeg hadde faktisk ringt til rektor. 

Ja, dette var uvanlig strengt, synes jeg. De hadde gått inn, hengt fra seg sekken og gått ut igjen. SFO var også ute. 

Anonymkode: cb93a...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er på skolen 20-30 minutt før skolestart. De vil ha tid til å leke før skolestart og etter skoletid kan selvsagt alle unger som vil leke i skolegården. 

Tøysete av skolen din. 

Anonymkode: a70ac...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Å komme et kvarter før skolestart er jo helt vanlig. 

Og uansett om dette var noe å reagere på så sender man jo ikke melding første gangen det skjer?

Jeg hadde faktisk ringt til rektor. 

Ærlig talt, rektor har mye annet å bruke tiden på enn at foreldre skal ringe og klage når noe har skjedd én gang. Det bør da holde å ta det direkte med SFO? Hvis det gjentar seg er det en annen sak. Det er lov å forsøke å løse ting på lavest mulig nivå. Blir matt av foreldre som lager stor ståhei ut av ingenting. Det er dessverre altfor mange av dem... 

Anonymkode: 631cb...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Å komme et kvarter før skolestart er jo helt vanlig. 

Og uansett om dette var noe å reagere på så sender man jo ikke melding første gangen det skjer?

Jeg hadde faktisk ringt til rektor. 

Det er vel heller sfo lederen hun  må ta kontakt med

Anonymkode: a0599...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skolen har ikle lov til å nekte barn å bruke skoleplassen før og etter skolen. Det kan så vidt jeg vet settes av egne områder for sfo og barna kan ikke kreve å komme inn, men de kan ikke nekte.

Her forsøkt de seg faktisk på å nekte barna våre å leke ute på vår egen eiendom fordi sfo ønsket å bruke området. Vi eier skogen rundt skolen, og da mente de andre barn skulle joldes unna.

Anonymkode: f2639...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan ikke nekte dem, men de er redde for forsikring. Det var d jeg fikk opplyst når d skjedde meg. Datra mi på 8 hang på skolen litt etter hennes tid på aks var over(hadde halvplass) 

hvis det skjedde noe var de redde for ansvar, skal de følge med dem eller ikke? Til oss var de nok redd for spørsmål om skyld om noe skjedde noe.

Anonymkode: 689bc...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skolen har ikle lov til å nekte barn å bruke skoleplassen før og etter skolen. Det kan så vidt jeg vet settes av egne områder for sfo og barna kan ikke kreve å komme inn, men de kan ikke nekte.

Her forsøkt de seg faktisk på å nekte barna våre å leke ute på vår egen eiendom fordi sfo ønsket å bruke området. Vi eier skogen rundt skolen, og da mente de andre barn skulle joldes unna.

Anonymkode: f2639...9d9

Utrolig. 

Her ville barna ut og leke i (den offentlige) akebakken en ettermiddag, men ble sendt hjem fordi SFO skulle være der og de hadde ikke SFO. 

Anonymkode: a60fd...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine kommer til skolen 30-40 min før den starter. Har ikke Aks på morgenen. Aldri hørt at det er et problem. 

Anonymkode: 90202...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ærlig talt, rektor har mye annet å bruke tiden på enn at foreldre skal ringe og klage når noe har skjedd én gang. Det bør da holde å ta det direkte med SFO? Hvis det gjentar seg er det en annen sak. Det er lov å forsøke å løse ting på lavest mulig nivå. Blir matt av foreldre som lager stor ståhei ut av ingenting. Det er dessverre altfor mange av dem... 

Anonymkode: 631cb...ec2

Jeg har hatt barn i barnehage og på skole i over 20 år og har aldri ringt for å klage på noe, men her hadde jeg vært bekymret for hvordan barnet mitt ble mottatt av de voksne om morgenen. 

Vi har en liten skole og her er det rektor som er leder for SFO. Det er kanskje annerledes på større skoler, og da hadde jeg selvsagt kontaktet riktig instans der  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Dette er så drøyt at jeg lurer på om det er noe du ikke forteller. «Alltid ute i siste liten» - er du også typen som alltid henter i det SFO stenger eller noen minutter over? Slik at SFO egentlig er irritert på deg for helt andre ting? Hvis ikke, og alt er normalt så må du selvsagt ta det opp med sfo-lederen og høre hva overreaksjonen skyldes!

Anonymkode: 2d42b...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hm.. Dette er så drøyt at jeg lurer på om det er noe du ikke forteller. «Alltid ute i siste liten» - er du også typen som alltid henter i det SFO stenger eller noen minutter over? Slik at SFO egentlig er irritert på deg for helt andre ting? Hvis ikke, og alt er normalt så må du selvsagt ta det opp med sfo-lederen og høre hva overreaksjonen skyldes!

Anonymkode: 2d42b...b96

Neida, de blir hentet mellom 14.30 og 15 hver dag. Lenge før stengetid. Med siste liten mener jeg 08.25.

Anonymkode: cb93a...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo utrolig spesielt ut, så det ville jeg tatt en prat med læreren om. Bussen til min datter er på skolen 20 min før skolen starten den. Ikke så mye jeg får gjort med det akkurat. Ingen som har klaget heller.

Anonymkode: 570c9...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg spurt tilbake om de faktisk så på klokken da de skrev den lappen og om de mente at hele skolen skulle komme samtidig siste minuttet før det ringer inn.

Anonymkode: fac4c...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle de hatt et problem på skolen her, å huse alle på sfo.. For ca. 1/3 av de over 500 elevene her tar buss til skolen, og siden bussene dobler som ungdomsskolebuss så må de være ekstra tidlig ute og er på barneskolen 25 minutter før skolestart hver dag. 

 

Anonymkode: 260ba...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be SFO tegne en strek på skolegården, slik at det blir et skille for de som er på SFO, ute, og de som kommer litt tidlig på skola🤣 Så får ungene holde seg på skoleplassdelen av skolegården. 

Anonymkode: 1f30c...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...