Gå til innhold

Uvenn med svigermor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Jeg har over lengre tid nå hatt en kjempe krangel med svigermor. Alt endret seg etter at min sønn kom til verden. Hun er veldig kontrollerende og har alltid sagt mye spydig til meg om alt jeg gjør. Det toppet seg helt  ifjor hvor hun kaller meg alt mulig slags stygge ting og mener jeg ikke lar henne se banrnenatnet. Samboeren min har snakket til sin mor, men hun har fortsatt å stikke meg i siden. Jeg har trukket meg veldig unna en stund og klarte ikke helt godta alt hun gjorde mot meg. Jeg som mor stoler absolutt ikke på dame , da hun gjør alt mulig rart med flere andre barnebarn uten å spørre om lov. Hun har itilegg løyet til oss flere ganger. Vi er mindre på besøk og hun passer aldri, da det får meg til å føle meg helt uvel og livredd. Til tider skaper dette krangler mellom meg å samboer. Hva gjør man? Jeg har vært å snakket med en psykolog for råd. Jeg har store vanskeligheter med å stole på henne. 

 

Takk! 

Anonymkode: ae806...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt spørsmål. 

Jeg er selv i krangel med svigermor som hakker på meg, kaller meg uansvarlig og kontrollerende samtidig som hun snakker nedlatende om meg til min datter. Hun ønsker ikke å følge våre regler og hva hun ønsker er viktigere enn hva min datter trenger. 

Jeg har sagt fra flere ganger hva jeg mener om slik oppførsel men får ingen respons. Jeg får beskjed om at jeg føler feil, tar ting feil og misoppfatter ting. Mannen min har også sagt fra, da legger hun seg flat men fortsetter oppførselen etterpå.

Jeg har sendt en mail hvor jeg listet opp all oppførsel jeg misliker og bedt om at den tar slutt. Fikk igjen beskjed om at jeg føler helt feil. Vi avtalte et møte hvor vi skal snakke om saken. Frem til det svarer jeg ikke på meldinger eller SoMe. Hun får forholde seg til sin sønn. 

 

Det gjør vondt å bli behandlet dårlig av mennesker man ikke helt kan kutte ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett dere ned sammen du og typen! Å sett rammer for dere 3. Og finne ut av hva de rundt gjør for dere, positivt eller nagativt.

Dere er en hel familie, dere må sette rammer, eller gå til familieråd/familiekontoret. Vet selv åssen det er, ikke en god følse for noen av oss. 

Tenk på barnet hva har han/henne godt av i lengden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...