Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #1 Skrevet 10. september 2019 Åpnet et brev i dag som var adressert til mannen. Ja, vi har enighet om å åpne alt av brev uansett hvem det er adressert til (så lenge det ikke er private brev og det var det ikke) Trodde det hadde noe med skatten å gjøre, for vi venter på noe der. Men brevet er fra en lege ved Oslo Universitetssykehus. (vi bor i Bergen) I brevet står det (under prøveanalysene) hiv 1 + hiv 2 er ikke påvist. Hiv-test blir vanligvis positiv 3-6 uker etter smitte, av og til først etter 3 måneder. Brevet er fra avdeling for immunologi og transfusjonsmedisin(lege er en spesialist i arbeidsmedisin). Jeg skjønner ingenting. Er dette standard prøver arbeidstakere må ta? (jobber som ingeniør i et stort firma). Over dette står det en liste med prøver som er tatt. Kan nevne at han er diabetiker (1) Hemoglobin Kreatinin eGFR ALAT Gamma GT HbAlc Kolesterol Hiv Ag/As Hva betyr dette? Noen som vet? Har han sjekket seg for HIV smitte? Har han gjort det må han jo ha vært med noen som kan ha smittet han, ikke sant? altså utro? Eller er dette noe standard prøver? Ja, jeg skal snakke med han, men hadde vært greit å vite noe på forhånd så ikke jege r helt blank hva dette dreier seg om. Hvis noen vet hva dette dreier seg om så er jeg veldig takknemlig for svar. Anonymkode: f7f6b...9ef
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #2 Skrevet 10. september 2019 Kan han ha stukket seg på noe kanskje? Anonymkode: 92d48...16a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #3 Skrevet 10. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan han ha stukket seg på noe kanskje? Anonymkode: 92d48...16a Kanskje, men han har aldri sagt noe om det. Men takk for svar. Uff, blir så urolig og rastløs av sånt. Anonymkode: f7f6b...9ef
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #4 Skrevet 10. september 2019 Han kan har tråkket på en sprøyte spiss. Han kan ha skåret seg på noe. Han kan ha vært utro. Han kan ha blitt voldtatt. Han kan ha tatt en generell helsesjekk (på lik linje med den gravid tar hvor sjekk for HIV er standard). Poenget mitt er at det kan være veldig mye annet enn utroskap som ligger bak, og som du selv sa, snakk med han Anonymkode: 29be3...bca
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #5 Skrevet 10. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Han kan har tråkket på en sprøyte spiss. Han kan ha skåret seg på noe. Han kan ha vært utro. Han kan ha blitt voldtatt. Han kan ha tatt en generell helsesjekk (på lik linje med den gravid tar hvor sjekk for HIV er standard). Poenget mitt er at det kan være veldig mye annet enn utroskap som ligger bak, og som du selv sa, snakk med han Anonymkode: 29be3...bca Ok, tusen takk for svar. Anonymkode: f7f6b...9ef
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #6 Skrevet 10. september 2019 merkelig at han ikke sa ifra til deg dersom han stakk seg på noe, tenker jeg... Sååå jeg hadde tenkt det verste. Du får se hva han sier Anonymkode: 64109...ce3
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #7 Skrevet 10. september 2019 Kanskje han vil være blodgiver? Da må man i så fall testes, vil jeg tro. Anonymkode: 129dd...f80
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #8 Skrevet 10. september 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han kan har tråkket på en sprøyte spiss. Han kan ha skåret seg på noe. Han kan ha vært utro. Han kan ha blitt voldtatt. Han kan ha tatt en generell helsesjekk (på lik linje med den gravid tar hvor sjekk for HIV er standard). Poenget mitt er at det kan være veldig mye annet enn utroskap som ligger bak, og som du selv sa, snakk med han Anonymkode: 29be3...bca Enig i dette. Jeg er blitt sjekket for det et par ganger, en gang ifm. jobb og penetrering av hud med type sprøytespiss. En gang i en større medisinsk utredning, da ble også mange av de andre prøvene mannen din har tatt sjekket. Siden det er testet så mye annet så vil jeg tro sjansen er størst for at dette er noe annet enn utroskap. Noen menn er jo litt rare mtp. at de gjerne unnlater å snakke om ting de er redde/bekymrede for, så om han har hatt fysiske problemer som har bekymret så kan det være han ikke har nevnt det til deg. Men har han vært på Ullevål så er han jo henvist dit av en grunn. Anonymkode: a1fe0...68c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #9 Skrevet 10. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kanskje han vil være blodgiver? Da må man i så fall testes, vil jeg tro. Anonymkode: 129dd...f80 Nei, det er han ikke. Jeg er, men ikke han. Anonymkode: f7f6b...9ef
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #10 Skrevet 10. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Enig i dette. Jeg er blitt sjekket for det et par ganger, en gang ifm. jobb og penetrering av hud med type sprøytespiss. En gang i en større medisinsk utredning, da ble også mange av de andre prøvene mannen din har tatt sjekket. Siden det er testet så mye annet så vil jeg tro sjansen er størst for at dette er noe annet enn utroskap. Noen menn er jo litt rare mtp. at de gjerne unnlater å snakke om ting de er redde/bekymrede for, så om han har hatt fysiske problemer som har bekymret så kan det være han ikke har nevnt det til deg. Men har han vært på Ullevål så er han jo henvist dit av en grunn. Anonymkode: a1fe0...68c Tusen takk for svar. Han sliter med høyt kolesterol og han har diabetes. Han har ikke vært i Oslo på over 2 år, så litt usikker (det star stemplet "arbeidslege") så mulig det er noe som har blitt sendt dit av en annen lege? Anonymkode: f7f6b...9ef
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #11 Skrevet 10. september 2019 Jeg tenker at siden dere har enighet om å åpne hverandre sin post, så utelukkes vel testing pga utroskap. Da hadde han vel passet bedre på posten Anonymkode: 92d48...16a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #12 Skrevet 10. september 2019 Så rart...er den adressert til mannen din? Har han følt seg slapp eller dårlig i det siste? Da kan leger sjekke bredt Anonymkode: 23e4a...a95
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #13 Skrevet 10. september 2019 Siden det står arbeidslege, så vil jeg tro det har med forsikringer el på jobben å gjøre. Anonymkode: c3e57...f1b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #14 Skrevet 10. september 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så rart...er den adressert til mannen din? Har han følt seg slapp eller dårlig i det siste? Da kan leger sjekke bredt Anonymkode: 23e4a...a95 Ja, adressert til mannen. Men avsender på brevet var "arbeidstedet hans" og ikke fra en lege. Var derfor jeg trodde det var noe emd skatten som vi venter på. Nei, ikke følt seg dårlig i det siste. Anonymkode: f7f6b...9ef
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #15 Skrevet 10. september 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Siden det står arbeidslege, så vil jeg tro det har med forsikringer el på jobben å gjøre. Anonymkode: c3e57...f1b Tusen takk. Jeg slapper litt mer av nå, Jeg tenker og at, hvis dette var noe han var redd han var blitt smittet av, så ville han holdt seg vekk fra meg (tenker da altså intimt) til etter han hadde sett prøvesvaret. Anonymkode: f7f6b...9ef
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #16 Skrevet 10. september 2019 Besøk fra bedriftshelsetjenesten og med tilbud om HIVtest i samme slengen? Anonymkode: a2d7d...117
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #17 Skrevet 10. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Besøk fra bedriftshelsetjenesten og med tilbud om HIVtest i samme slengen? Anonymkode: a2d7d...117 Kanskje det, Anonymkode: f7f6b...9ef
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #18 Skrevet 10. september 2019 Litt rart å sjekke seg for hiv og ikke hepatitt ved stikk/søl skade synes jeg. Anonymkode: 74932...69f
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #19 Skrevet 10. september 2019 Hvis han hade vært utro så hadde han sannsynligvis testet seg for andre kjønnssykdommer også, ikke bare for hiv. Jeg vet ikke, men vil tro det er tatt som en del av en eller annen sjekk. Han har tydeligvis fått sjekket nyrer, lever, langtidsblodsukker, kolesterol og HIV. Langtidsblodsukker og nyrer er det naturlig at en diabetiker får sjekket relativt ofte. Hemoglobin- er det som binder oksygen i blodet. Lavt hemoglobin er det som på folkemunne kalles blodfatig. Kreatinin- nyrer eGFR - nyrer ALAT- lever Gamma GT- lever HbAlc- langtidsblodsukker Anonymkode: 6a7d7...031
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #20 Skrevet 10. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvis han hade vært utro så hadde han sannsynligvis testet seg for andre kjønnssykdommer også, ikke bare for hiv. Jeg vet ikke, men vil tro det er tatt som en del av en eller annen sjekk. Han har tydeligvis fått sjekket nyrer, lever, langtidsblodsukker, kolesterol og HIV. Langtidsblodsukker og nyrer er det naturlig at en diabetiker får sjekket relativt ofte. Hemoglobin- er det som binder oksygen i blodet. Lavt hemoglobin er det som på folkemunne kalles blodfatig. Kreatinin- nyrer eGFR - nyrer ALAT- lever Gamma GT- lever HbAlc- langtidsblodsukker Anonymkode: 6a7d7...031 Nyrer er og vanlig å sjekke hvis man bruker enkelte medisiner, og/eller endel medisiner Anonymkode: 92d48...16a
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #21 Skrevet 10. september 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis han hade vært utro så hadde han sannsynligvis testet seg for andre kjønnssykdommer også, ikke bare for hiv. Jeg vet ikke, men vil tro det er tatt som en del av en eller annen sjekk. Han har tydeligvis fått sjekket nyrer, lever, langtidsblodsukker, kolesterol og HIV. Langtidsblodsukker og nyrer er det naturlig at en diabetiker får sjekket relativt ofte. Hemoglobin- er det som binder oksygen i blodet. Lavt hemoglobin er det som på folkemunne kalles blodfatig. Kreatinin- nyrer eGFR - nyrer ALAT- lever Gamma GT- lever HbAlc- langtidsblodsukker Anonymkode: 6a7d7...031 Takk for svar, jeg er ikke så bekymret lenger nå 🙂 Anonymkode: f7f6b...9ef
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #22 Skrevet 10. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, adressert til mannen. Men avsender på brevet var "arbeidstedet hans" og ikke fra en lege. Var derfor jeg trodde det var noe emd skatten som vi venter på. Nei, ikke følt seg dårlig i det siste. Anonymkode: f7f6b...9ef Hvis jeg skulle HIV-sjekke meg, så hadde jeg ikke gjort det via jobben.. Anonymkode: f6e97...e7e
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #23 Skrevet 10. september 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis jeg skulle HIV-sjekke meg, så hadde jeg ikke gjort det via jobben.. Anonymkode: f6e97...e7e Du har sikkert rett. Anonymkode: f7f6b...9ef
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #24 Skrevet 10. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Han kan har tråkket på en sprøyte spiss. Han kan ha skåret seg på noe. Han kan ha vært utro. Han kan ha blitt voldtatt. Han kan ha tatt en generell helsesjekk (på lik linje med den gravid tar hvor sjekk for HIV er standard). Poenget mitt er at det kan være veldig mye annet enn utroskap som ligger bak, og som du selv sa, snakk med han Anonymkode: 29be3...bca Samme hva det skulle være av dette, er han en forbanna dritt dersom han har hatt sex med hi siden smitten kan ha skjedd! Anonymkode: 362d7...c81
Juicies Skrevet 10. september 2019 #25 Skrevet 10. september 2019 Er nok ikke pga utroskap. Da vil jeg tro han hadde enten oppgitt en annen adresse resultatene kom til eller passa på som en hauk på posten hver dag. I tillegg hadde det nok bare stått en liste med kjønnsykdommer, altså kun det som smittes seksuelt. Tror nok du kan slappe av
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå