Gå til innhold

Armbånd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kom over en nettbutikk som har masse forskjellige armbånd, og tenkte hmmm er dette greit ?
Det var slike armbånd med ulike diagonser som alt fra autisme til pcos liksom.

Hva synes dere om slikt ?
Jeg er veldig usikker på om det føles riktig å merke med slike armbånd selvom om armbåndene var fine i seg selv.

https://www.piercinghovdingeniversen.no/produktkategori/smykker/armband/

Anonymkode: 0a18c...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen diagnoser kan være lurt å merke slik at om man trenger hjelp får man det. Har en venninne som har diabetes og hun har ved flere tilfeller fått hjelp når hun fått følinger isteden for å bli avvist som narkis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kom over en nettbutikk som har masse forskjellige armbånd, og tenkte hmmm er dette greit ?
Det var slike armbånd med ulike diagonser som alt fra autisme til pcos liksom.

Hva synes dere om slikt ?
Jeg er veldig usikker på om det føles riktig å merke med slike armbånd selvom om armbåndene var fine i seg selv.

https://www.piercinghovdingeniversen.no/produktkategori/smykker/armband/

Anonymkode: 0a18c...fe9

Det er ikke noe jeg ville valgt å gå med, men gå med det hvis du føler for det, spiller jo ingen rolle hva andre mener🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 9/10/2019 at 2:12 PM, Lille krøll said:

Noen diagnoser kan være lurt å merke slik at om man trenger hjelp får man det. Har en venninne som har diabetes og hun har ved flere tilfeller fått hjelp når hun fått følinger isteden for å bli avvist som narkis. 

Ja ikke sant, for noen er slike armbånd hjelp å få ved å gå med slikt. Sier ikke at pcos armbåndet kan en hjelpe en person som har det en lettere forståelse for smerter evt. Men epilepsi armbåndet eller diabetes armbåndet de selger kan hjelpe tenker jeg. 

Anonymkode: 0a18c...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja ikke sant, for noen er slike armbånd hjelp å få ved å gå med slikt. Sier ikke at pcos armbåndet kan en hjelpe en person som har det en lettere forståelse for smerter evt. Men epilepsi armbåndet eller diabetes armbåndet de selger kan hjelpe tenker jeg. 

Anonymkode: 0a18c...fe9

Kan det?
Så hvis noen blir dårlig foran deg, og du i utgangspunktet foraktfullt tenker "ah, narkis, ass!" så vil du selvsagt begynne å lete etter et armbånd under klærne som kan forklare deg noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I hverdagen her i landet kan jeg ikke forestille meg at slikt er nødvendig.

Evn på reise i et land hvor kommunikasjon kan være utfordrende - særlig om man er dårlig. Men jeg ville kanskje valgt et design som så litt mer offisielt ut. Så noen fine en gang som var i rustfritt stål. 

Anonymkode: 0bb86...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2019 den 14.12, Lille krøll skrev:

Noen diagnoser kan være lurt å merke slik at om man trenger hjelp får man det. Har en venninne som har diabetes og hun har ved flere tilfeller fått hjelp når hun fått følinger isteden for å bli avvist som narkis. 

Hvis de i utgangspunktet tror hun er narkis, så vil de fleste mest sannsynligvis ikke ta på henne i det hele tatt, men heller gå forbi eller overse henne

Anonymkode: 59b6f...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/26/2019 at 9:51 PM, Anonym bruker said:

Hvis de i utgangspunktet tror hun er narkis, så vil de fleste mest sannsynligvis ikke ta på henne i det hele tatt, men heller gå forbi eller overse henne

Anonymkode: 59b6f...211

Er synd de fleste velger å gå forbi hvis de tenker det er en narkotika misbruker for jeg mener den person har like mye rett på hjelp som andre. 

Anonymkode: 0a18c...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2019 den 13.43, Anonym bruker skrev:

Jeg kom over en nettbutikk som har masse forskjellige armbånd, og tenkte hmmm er dette greit ?
Det var slike armbånd med ulike diagonser som alt fra autisme til pcos liksom.

Hva synes dere om slikt ?
Jeg er veldig usikker på om det føles riktig å merke med slike armbånd selvom om armbåndene var fine i seg selv.

https://www.piercinghovdingeniversen.no/produktkategori/smykker/armband/

Anonymkode: 0a18c...fe9

De var stygge 

Anonymkode: eb9c4...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er synd de fleste velger å gå forbi hvis de tenker det er en narkotika misbruker for jeg mener den person har like mye rett på hjelp som andre. 

Anonymkode: 0a18c...fe9

Selvfølgelig har alle personer rett på hjelp. Kan ikke se at jeg skrev at personen ikke hadde det

Anonymkode: 59b6f...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/28/2019 at 9:17 AM, Anonym bruker said:

Selvfølgelig har alle personer rett på hjelp. Kan ikke se at jeg skrev at personen ikke hadde det

Anonymkode: 59b6f...211

Jeg sa ikke at personen du snakket om fikk ikke sin hjelp, men det er mange andre rundt om som kunne ha fått hjelp. 

Anonymkode: 0a18c...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo allerede halssmykker for epileptikere og diabetikere. Riktignok med symbol og ikke tekst på. For dem som er mye plaget med sykdommene sine , vil jeg tro disse smykkene er nyttige. Men det forutsetter at allmennheten kjenner til symbolene for disse sykdommene. 

Forstår ikke helt hvorfor det er viktig å vise at man har pcos. Og disse armbåndene var jo dessuten grelle. Og ikke noe alle vil gå med. Skal et slikt smykke ha noen funksjon må det jo være felles for alle med samme sykdom, lett å kjenne igjen. Ellers vil man nok ikke begynne å lete om det står noe på ethvert smykke, dersom man finner noen som trenger hjelp.

Anonymkode: 5069f...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, sug lut skrev:

Det jeg ikke fatter er hvorfor denne tråden er tagget med "samliv".

Kanskje noen av armbåndene er merket med "sliten småbarnsmor" "drittlei gubben"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frk Nilsen skrev:

Kanskje noen av armbåndene er merket med "sliten småbarnsmor" "drittlei gubben"

Noen her inne burde jo definitivt gå med advarselsarmbånd uansett, så mulig du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aspergers syndrom og ville gått med et autisme armbånd hvis jeg ikke hadde hatt barn. Tenker det kan føre til økt forståelse i visse situasjoner hvor man sliter med kommunikasjon. Men mange ville nok bare tenkt "Oi, da skulle hun ikke hatt barn".

Jeg har også pcos, og det armbåndet ser jeg ikke vitsen med. Jeg holder det ikke hemmelig, men det påvirker meg ikke i hverdagen, så det er ikke noe behov for at alle jeg møter skal vite det.

Anonymkode: d7446...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvor viktig er det egentlig å få forståelse fra andre for oss mennesker ? 

Leste kommentar til hun med Asperger og har barn, og jeg tenkte hvorfor skulle ikke hun få beholde sine barn som alle andre hvis hun hadde valgt et slikt armbånd. Ja jeg har lest mye om Asperger og kjenner en del som har det, og jeg kan si jeg ser at det er mye skrevet og mye uskrevet om hvordan det livet er. Han ene jeg vet om med Asperger hadde de holdt på med utredninger i 12-13 år før han fikk endelig som han selv sa diagnose. Han kunne jeg ikke se det på noen steder, men han selv følte ting var ikke normalt med sine følelser. 

 

Er jo en skam blandt oss mennesker som skal behandle andre som mindre verd bare for vi liker ikke tankesettet til andre.  

Anonymkode: 0a18c...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig i enkelte land med armbånd eller smykker for alvorlige tilstander. Tror nok de er laget mest for ambulansepersonell og legene på sykehuset enn forbipasserende på gata. F eks hvis man har epilepsi er der jo greit at legene vet at dette er en kjent diagnose og ikke noe helt nytt og kanskje ikke epilepsi i det hele tatt, for det er ikke kun epilepsi som kan gi anfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Pobie said:

Det er vanlig i enkelte land med armbånd eller smykker for alvorlige tilstander. Tror nok de er laget mest for ambulansepersonell og legene på sykehuset enn forbipasserende på gata. F eks hvis man har epilepsi er der jo greit at legene vet at dette er en kjent diagnose og ikke noe helt nytt og kanskje ikke epilepsi i det hele tatt, for det er ikke kun epilepsi som kan gi anfall. 

Veldig viktig det du sier her. Om ikke mannen eller damen i gata det er viktig for, men for helsepersonell så synes jeg disse var fine

Anonymkode: 0a18c...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...