Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #26 Skrevet 10. september 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva tenker dere om det? Jeg fikk en gang passet påskrevet for å si at jeg er lektor, det var nemlig helt latterlig å skulle hoste opp en tittel når jeg jobber som lærer. Mannen min er sivilingeniør, og ingen synes det er pussig at han presenterer seg som dette og ikke bare ingeniør. Forskjellen er jo den samme, det ene er en tittel uten mastergrad, det andre en tittel med. Hva er det eventuelt som gjør at det i noen yrker er innafor å bruke rett tittel og andre steder ikke? Anonymkode: c2e80...7a2 Jeg er lektor med tilleggsutdanning av utdanning, men yrket mitt er lærer. Det kunne ikke falle meg inn å presentere meg som noe annet enn "lærer", med mindre noen spurte meg spesifikt om utdannelsen min. Når jeg ser folk bruke titlene sine i signaturer i e-poster og liknende, tenker jeg at de er veldig usikre og føler et behov for å flashe at de er bedre enn enkelte kolleger. Anonymkode: 5447d...3cb
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #27 Skrevet 10. september 2019 Hvis folk spør hva jeg jobber med sier jeg at jeg er anestesisykepleier. Det er jo ganske stor forskjell på hva vi jobber med og hvordan vi jobber i forhold til andre sykepleiere. Har også til gode å møte jordmødre som presenterer seg som spl. Anonymkode: d828c...acf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå