Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #1 Skrevet 10. september 2019 Hva tenker dere om det? Jeg fikk en gang passet påskrevet for å si at jeg er lektor, det var nemlig helt latterlig å skulle hoste opp en tittel når jeg jobber som lærer. Mannen min er sivilingeniør, og ingen synes det er pussig at han presenterer seg som dette og ikke bare ingeniør. Forskjellen er jo den samme, det ene er en tittel uten mastergrad, det andre en tittel med. Hva er det eventuelt som gjør at det i noen yrker er innafor å bruke rett tittel og andre steder ikke? Anonymkode: c2e80...7a2
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #2 Skrevet 10. september 2019 Jantelov og misogyni... Anonymkode: a3ea7...ccf
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #3 Skrevet 10. september 2019 Jeg tror skillet mange ganger går ved om man er offentlig ansatt. Er man det skal man i alle fall ikke tro man er noe! Og man skal ikke tro at ens tittel gir en noen form for status! Jeg er selv offentlig ansatt og hverken jeg eller kollegerne bruker våre titler. Jeg har inntrykk av at folk liker å føle seg bedre enn offentlig ansatte - samtidig som de fleste mennesker er avhengig av at vi gjør en god jobb. Anonymkode: 14d81...bec
Anonym bruker Skrevet 10. september 2019 #4 Skrevet 10. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror skillet mange ganger går ved om man er offentlig ansatt. Er man det skal man i alle fall ikke tro man er noe! Og man skal ikke tro at ens tittel gir en noen form for status! Jeg er selv offentlig ansatt og hverken jeg eller kollegerne bruker våre titler. Jeg har inntrykk av at folk liker å føle seg bedre enn offentlig ansatte - samtidig som de fleste mennesker er avhengig av at vi gjør en god jobb. Anonymkode: 14d81...bec Ja, det er kanskje et poeng. Når du sier det er det faktisk mest folk i det offentlige som ikke bruker titlene sine, ja. HI Anonymkode: c2e80...7a2