Gå til innhold

Ellinor eller Naomi?


Håp!

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 29 nå, og vi klarer ikke bestemme oss for navn. Vi liker både Ellinor og Naomi veldig godt, og har på en måte lyst å bruke begge. Altså kalle henne Ellinor Naomi. Men samtidig så vet jeg vi uansett ikke ville brukt begge navnene i dagligtale. De vi har snakket med har vært nokså delte på hva de liker best. Hva tenker dere? Er Ellinor for vanlig? Er Naomi for "engelsk" og uvanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Har dere et norskklingende etternavn høres Naomi bare rart ut. Feks Naomi Hansen. Husk at barnet skal bli voksne med navnet sitt.

 

 

Anonymkode: 8a122...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker begge kjempegodt! Ville nok godt for Naomi selv, og jeg syns ikke "Naomi Hansen" høres rart ut heller.

Anonymkode: b57df...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellinor er nydelig. Men ganske populært? Naomi, nja, det høres litt rart ut hvis dere er helnorske.

Anonymkode: a2926...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har dere et norskklingende etternavn høres Naomi bare rart ut. Feks Naomi Hansen. Husk at barnet skal bli voksne med navnet sitt.

 

 

Anonymkode: 8a122...051

Uff ja, helt forferdelig å hete Naomi Hansen. Sånne tanker er så latterlige (og unødvendige)

Anonymkode: 5beda...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/5/2019 at 9:48 PM, Håp! said:

Jeg er i uke 29 nå, og vi klarer ikke bestemme oss for navn. Vi liker både Ellinor og Naomi veldig godt, og har på en måte lyst å bruke begge. Altså kalle henne Ellinor Naomi. Men samtidig så vet jeg vi uansett ikke ville brukt begge navnene i dagligtale. De vi har snakket med har vært nokså delte på hva de liker best. Hva tenker dere? Er Ellinor for vanlig? Er Naomi for "engelsk" og uvanlig?

Synes Naomi er ganske kult,men jeg hadde nok valgt Ellinor, fordi det er et navn jeg virkelig elsker ❤️

Anonymkode: 907fe...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er Naomi ment uttalt, da? Jeg har et navn (norsk) som folk uttaler forskjellig og staver forskjellig. Er litt lei, for å si det sånn.

Ellinor er et fint navn og gir ikke problemer med uttale og sannsynlig ikke staving, heller. Jeg hadde valgt det. Ingen tvil :)

Anonymkode: 1aa8a...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2019 den 22.37, Anonym bruker skrev:

Hvordan er Naomi ment uttalt, da? Jeg har et navn (norsk) som folk uttaler forskjellig og staver forskjellig. Er litt lei, for å si det sånn.

Ellinor er et fint navn og gir ikke problemer med uttale og sannsynlig ikke staving, heller. Jeg hadde valgt det. Ingen tvil :)

Anonymkode: 1aa8a...bd7

Uttales jo rett frem. Ingen uttaler Naomi feil. 

Anonymkode: 52c4a...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uttales jo rett frem. Ingen uttaler Naomi feil. 

Anonymkode: 52c4a...44f

Eh.. Det er to uttalemåter - norsk og engelsk. Hhv  naomi (rett fram) og neiåomi. Siden navnet ikke er norsk, ville jeg tro barnet brukte den engelske uttalen. Det var derfor jeg spurte :)

Anonymkode: 1aa8a...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎09‎.‎2019 den 22.37, Anonym bruker skrev:

Hvordan er Naomi ment uttalt, da? Jeg har et navn (norsk) som folk uttaler forskjellig og staver forskjellig. Er litt lei, for å si det sånn.

Ellinor er et fint navn og gir ikke problemer med uttale og sannsynlig ikke staving, heller. Jeg hadde valgt det. Ingen tvil :)

Anonymkode: 1aa8a...bd7

Hæ, Naomi uttales rett frem, går ikke ann å ta feil der.

Anonymkode: 5beda...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naomi 😊 men selv ville jeg stavet det Noomi.. utales likt. Men allikevel annerledes.. ikke sånn super tydelig A i.. men hører nesten ikke forskjell om man legger ekstra "trykk" på første O'en.. om du skjønner 🤪😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, crj skrev:

Naomi 😊 men selv ville jeg stavet det Noomi.. utales likt. Men allikevel annerledes.. ikke sånn super tydelig A i.. men hører nesten ikke forskjell om man legger ekstra "trykk" på første O'en.. om du skjønner 🤪😂

Nei🤦🏼‍♀️ Man uttaler jo A-en

Anonymkode: 52c4a...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 14.21, Anonym bruker skrev:

Nei🤦🏼‍♀️ Man uttaler jo A-en

Anonymkode: 52c4a...44f

Tenkte du på at vis man staver det noomi, så uttaler man uansett den første O-en som en A? Sånn at stavingen blir noomi men uttalen Naomi? Man hører på en måte A-en i Noomi. 

Syntes bare at å stave noomi er "finere" og ser "kulere" ut, på en måte 🤪😂🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, crj skrev:

Tenkte du på at vis man staver det noomi, så uttaler man uansett den første O-en som en A? Sånn at stavingen blir noomi men uttalen Naomi? Man hører på en måte A-en i Noomi. 

Syntes bare at å stave noomi er "finere" og ser "kulere" ut, på en måte 🤪😂🥰

Noomi er jo latterlig. Men du er sikkert veldig ung, og tenker at hjemmesnekret navn er «superkult». 

Anonymkode: 52c4a...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noomi er jo latterlig. Men du er sikkert veldig ung, og tenker at hjemmesnekret navn er «superkult». 

Anonymkode: 52c4a...44f

Ikke noe spesielt ung, nei. Men du er kanskje bare veldig gammel? 🤔 godt ikke alle har samme smak. Tenk om alle skulle hett det samme som deg, eller meg 🥵😅

Noomi er et jentenavn av hebraisk opprinnelse. Noomi var på sitt mest populære i 1916. Betydning: hebraisk:lykkelig, vakker. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...