Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #1 Skrevet 5. september 2019 Hva er galt med de? Og hvorfor mener de det er mitt problem at jeg er allergisk? Folk har med hund på kjøpesenter, restauranter, kafeer og nå i dag opplevde jeg en hund som var med inn på venteværelset hos legen!? Og da jeg spurte om hun kunne sette hunden utenfor fordi jeg er allergisk, fikk jeg beskjed om at det var mitt problem. Hunden hadde visst like mye rett til å være det som det jeg hadde. Altså. Skal folk vike for hunder fordi hunder har rett til å være der eieren er? Hunder har ingen rett til å være inne på et kjøpesenter, inne i en butikk, inne på en restaurant, på en kafé og i alle fall ikke på et legekontor. Disse tingene er for mennesker. Noen mennesker er allergiske og dermed kan de bli syke av din egoisme. Så, dere som gjør dette. Skjerp dere! Anonymkode: 4dbfb...a86
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #2 Skrevet 5. september 2019 Jeg tror ikke noe på at du i dag møtte en hund på venteværelset hos legen, med mindre det var en førerhund/servicehund. Anonymkode: 75e5b...e18
Juliea Ruler Skrevet 5. september 2019 #3 Skrevet 5. september 2019 Enig med deg. Jeg har selv hund. Vi tar henne med på mye, men vi lærte henne fra hun var veldig liten å være litt og litt alene. Hun kan fint være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er vi glade for. Vi lever et liv uten hund også så det var viktig for oss og burde være for alle hundeeiere å lære hunden å være alene hjemme så man slipper å ta med hunden på alt mulig rart. å ta med hunden på senteret, butikker, legebesøk ol er jo helt fjernt! Si ifra til legesekretærer, restaurantpersonalet og vektere på senteret. mange er allergiske og det må alle vise forståelse for. På lik linje som at jeg regner med at allergikere ikke besøker hundeparker, dyrebutikker ol. servicehunder er unntaket og det er leit for de med allergi dessverre, men kan være livsviktig for de som trenger en servicehund. Men en servicehubd er alltid merket for ikke å skape forvirring. så å ta med en vanlig hund overalt er egoistisk.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #4 Skrevet 5. september 2019 Tror ikke på deg. For mange av de stedene du nevner er steder det ikke er lov med hund. Øv litt mer på trolling. Anonymkode: 68db3...13e
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #5 Skrevet 5. september 2019 De fleste hundeeiere er veldig greie, men enkelte klarer ikke å se at i noen situasjoner passer det ikke å ha med hunden. F eks hjem på besøk til en som er allergisk. Jeg har truffet enkelte slike. Nytter ikke å snakke med dem. Den ene mente at allergi bare er tull og innbildning, og hennes hund var jo såååå grei så det ikke var noe problem....Men de fleste hundeeiere er heldigvis greie. Anonymkode: 7a8ab...8bc
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #6 Skrevet 5. september 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror ikke noe på at du i dag møtte en hund på venteværelset hos legen, med mindre det var en førerhund/servicehund. Anonymkode: 75e5b...e18 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror ikke på deg. For mange av de stedene du nevner er steder det ikke er lov med hund. Øv litt mer på trolling. Anonymkode: 68db3...13e Det gjorde jeg. Legen ba damen gå ut og sette den igjen ute. Noe som også er en uting. Utenfor butikker også. Anonymkode: 4dbfb...a86
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #7 Skrevet 5. september 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det gjorde jeg. Legen ba damen gå ut og sette den igjen ute. Noe som også er en uting. Utenfor butikker også. Anonymkode: 4dbfb...a86 Mistenkelig likt innlegg som dette https://forum.kvinneguiden.no/topic/1303280-folk-som-tar-hund-med-på-legekontor/#comments Anonymkode: 75e5b...e18
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #8 Skrevet 5. september 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mistenkelig likt innlegg som dette https://forum.kvinneguiden.no/topic/1303280-folk-som-tar-hund-med-på-legekontor/#comments Anonymkode: 75e5b...e18 Ja, det var ganske likt. Men jeg er ikke på KG, så det er ikke meg. Men da er vi jo fler som opplever det Anonymkode: 4dbfb...a86
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #9 Skrevet 5. september 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, det var ganske likt. Men jeg er ikke på KG, så det er ikke meg. Men da er vi jo fler som opplever det Anonymkode: 4dbfb...a86 Du er ikke på KG, skriver du på KG? Anonymkode: 577d7...311
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #10 Skrevet 5. september 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er ikke på KG, skriver du på KG? Anonymkode: 577d7...311 Nei. Jeg har aldri brukt forumet der Anonymkode: 4dbfb...a86
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #11 Skrevet 5. september 2019 Jeg jobber på legekontor og har opplevd noen ganger at pasienter har tatt med hunden inn på venteværelset. Den ene var liten og satt i et sånt hundereisebur, sa at hun måtte ta hunden ut, men mente at den var så liten så ingen merket noe til den....eh...allergi..måtte pent gå ut med den hunden ja. Den andre en eldre mann med stor hund, han er ikke helt normalt, men uansett, ut med hunden. Så jo,noen gjør det. Anonymkode: 99bcb...7df
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #12 Skrevet 5. september 2019 Har dessverre sett det samme selv. Jeg har ikke allergi, så ikke noe problem sånn sett, men det er fortsatt visse steder man ikke tar med dyr. Eier hund selv, men tar den aldri med på restaurant, kjøpesenter eller til legen. Servicehunder som noen nevner er jo såklart et unntak, selvom det er fryktelig leit for de som sliter med allergi. Tar forresten aldri med hunden på besøk med mindre jeg har spurt først og fått et klart ja, eller om de jeg skal på besøk til selv har sagt at hunden gjerne må bli med. Og jeg tar det ikke som et ja for alltid, spør hver gang. Anonymkode: d05d5...bdc
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #13 Skrevet 5. september 2019 Hypotetisk sett: Om det sitter en med hundeallergi på et venteværelse, og så kommer det noen med en servicehund som også har time der. Hvem må gå? Hunden eller allergikeren? Anonymkode: dd1f3...eab
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #14 Skrevet 5. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hypotetisk sett: Om det sitter en med hundeallergi på et venteværelse, og så kommer det noen med en servicehund som også har time der. Hvem må gå? Hunden eller allergikeren? Anonymkode: dd1f3...eab Dette lurer jeg litt på også, håper litt at den med allergi kan få komme inn og vente der isteden for ute på venteværelset? Anonymkode: d05d5...bdc
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #15 Skrevet 5. september 2019 Servicehunden får bli om den var der med eieren først. Anonymkode: e5226...d7e
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #16 Skrevet 5. september 2019 På et legekontor er det folk som kam hjelpe pasienten som egentlig trenger servicehund. Pasienten som er allergisk har krav på den medisinske hjelpen den trenger og går foran hunden. Anonymkode: 4dbfb...a86
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #17 Skrevet 5. september 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: På et legekontor er det folk som kam hjelpe pasienten som egentlig trenger servicehund. Pasienten som er allergisk har krav på den medisinske hjelpen den trenger og går foran hunden. Anonymkode: 4dbfb...a86 Hva da med den blinde? Det er ikke lov å sette en hund alene utenfor... Anonymkode: 48fdb...3c3
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #18 Skrevet 5. september 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: På et legekontor er det folk som kam hjelpe pasienten som egentlig trenger servicehund. Pasienten som er allergisk har krav på den medisinske hjelpen den trenger og går foran hunden. Anonymkode: 4dbfb...a86 Det er bare noe du finner på, siden servicehunder har rett på å være med overalt Anonymkode: 75e5b...e18
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #19 Skrevet 5. september 2019 Det er ikke unormalt at folk drar med seg hundene sine overalt, noe som irriterer meg enormt til tider. Jeg jobbe i matbutikk og må ukentlig be folk gå ut som prøver å ta med seg hunden inn. Ofte de samme menneskene også. Det er ikke lov å binde fast en hund uten for en butikk heller og der er det ikke alle som tenker når de gjør det. Hadde en som bandt fast hunden rett forran inngangspartiet. Jeg er ekstremt glad jeg oppdaget det, for idet jeg løp bort glefset hunden etter ett barn som kom og ikke så hunden. Heldigvis var det ikke meg som tok av når hundeeieren kom og kjeftet på oss som sto der, men en kunde. Jeg var ikke blid, men kunden var rasende så ikke sett mannen med hunden siden. Jeg er glad i hunder og er ikke allergisk, men jeg irriterer meg grønn at folk tror de kan gjør som de vil når de har en liten hund. Jeg vet hvor stor skade de kan gjøre for en persons hverdag. Min datter må hoppe rett i dusjen om hun har vært i nærkontakt med en hund, om ikke klør hun seg til blods. Hun er ikke allergisk i den forstand, men hun har atopisk eksem så dyrepels er som om noen har mistet en boks knappenåler i klærne hennes. Det hjelper så lite om de som går med hund på tur og lar den gå løst sier hunden er så snill som bare det. Løper hunden bort til mitt barn og kommer nære henne, så er den dagen ødelagt om hun ikke komme seg raskt i dusjen. Jeg ønsker meg båndtvang året rundt og overalt. Anonymkode: 1035e...ff5
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #20 Skrevet 5. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det er bare noe du finner på, siden servicehunder har rett på å være med overalt Anonymkode: 75e5b...e18 Finner på? Det var min mening. Anonymkode: 4dbfb...a86
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #21 Skrevet 5. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hva da med den blinde? Det er ikke lov å sette en hund alene utenfor... Anonymkode: 48fdb...3c3 Den blinde kan ledes av personalet. Det er bedre at hunden står ute enn at den gjør noen syk. Anonymkode: 4dbfb...a86
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #22 Skrevet 5. september 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den blinde kan ledes av personalet. Det er bedre at hunden står ute enn at den gjør noen syk. Anonymkode: 4dbfb...a86 Du kan ikke hensette en hund utenfor, spesielt ikke en hund det har kostet hundretusener å trene opp! Anonymkode: c87ad...d83
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #23 Skrevet 5. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du kan ikke hensette en hund utenfor, spesielt ikke en hund det har kostet hundretusener å trene opp! Anonymkode: c87ad...d83 Da får allergikere gå hjem da. De trenger jo ikke legehjelp de. Anonymkode: 4dbfb...a86
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #24 Skrevet 5. september 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da får allergikere gå hjem da. De trenger jo ikke legehjelp de. Anonymkode: 4dbfb...a86 Det må kunne finnes en løsning, f eks at allergikeren får vente et annet sted. Jeg sier ikke at reglene er perfekte, men det er altså slik at førerhunder har tilgang alle offentlige steder. Og det er også slik at den blinde har forpliktelser, blant annet å ikke hensette hunden ute. Helt uavhengig av hva du eller jeg måtte mene om det. Anonymkode: c87ad...d83
Anonym bruker Skrevet 5. september 2019 #25 Skrevet 5. september 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da får allergikere gå hjem da. De trenger jo ikke legehjelp de. Anonymkode: 4dbfb...a86 Eller legekontoret kan klare å være litt løsningsorienterte Anonymkode: 75e5b...e18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå