Gå til innhold

Noen som har tips for å forebygge rynker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne begynne tidlig å forebygge. Noen som har gode råd? Alt fra behandlinger til produkter. 

Anonymkode: a71ec...12d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor gammel  du er har mye å si ang behandlinger. En ting er sikkert, ikke begynn med botox & filler før du virkelig skulle trenge det. Ser mange unge jenter starter med dette for å forebygge og fatter ikke hvorfor. Må fortsette og fortsette i det uendlige og ikke minst blir ugjenkjennelige.

Så svar på spm ditt :)  Ta kontakt med en salong som kan se på hudtypen din og sette sammen en produktpakke tilpasset din hud, og ikke minst behandlinger. Finnes alt i fra milde til sterke hudpeelinger som kan kombineres med riktig valg av produkter.

Selv bruker jeg til tider Green Peel, TCA og produkter fra Neostrata som gjør meg fin, synes jeg :D Er nå L A N G T over ungpikealder

Endret av Pæddan
Skrevet

Det eneste som virkelig forebygger er vel å unngå sol? Minst mulig sol og bruke solfaktor. Rense godt nok og smøre med noe. Tror ikke hvilke produkter du bruker har mye å si, bare bruke noe og ikke overdrive. Ikke pakke huden tett med sminke. Drikke vann, spise sunt (nok sunt fett) og nok søvn. 

Anonymkode: 9616f...e90

Skrevet

Jeg har forsøkt mye, og nå har jeg funnet noe som funker supert på min hud, ser det selv og også fått spørsmål om alt fra om jeg har gått gjennom kirurgi til om jeg er gravid fordi jeg gløder. 

Jeg bruker nå NeoStrata. Jeg kommer aldri til å bytte. 

Det aller viktigste du kan gjøre for huden din er å bruke solfaktor hele året. 

I tillegg tar jeg kjemisk peel høst og vår, her er det viktig å velge klinikk nøye, ikke alle er like profesjonelle. 

Anonymkode: 271e7...734

Skrevet

Jeg vil si noe så kjedelig som å drikke masse vann, spise sunt trene og alt det der. 

Hvis jeg skulle anbefale en krem så ville det vært noe som inneholder retinol. 

Anonymkode: 4c706...918

Skrevet

Nok vann, sunn mat, SOLKREM! Jeg bruker solkrem hver eneste dag. Blir ofte tatt for å komme rett fra videregående (er 30).

Anonymkode: 9245a...b14

Skrevet

Bruk solbriller for å unngå mysing og rynker rundt øynene. Ikke se ned på en skjerm hele dagen. Da får du halsrynker. Og ikke røyk! Da får du rynker på overleppa. Jeg er 38 år og så et bilde av meg selv som 17-åring her om dagen. Ser helt lik ut. Faktor 30 i ansikt og på hender hver eneste dag. 

Anonymkode: 867d4...b43

Skrevet

Botox fungerer bra 😊

Anonymkode: dd69b...271

Skrevet

Kjendiser som Sandra Bullock og Cate Blanchett er sikkert oppdatert på hva som er bra.

De bruker krem laget av forhuden til omskjærte gutte-babyer. Se her:

www.besthealthmag.com/skincare

Anonymkode: 03f98...83d

Skrevet

Jeg er 38 og må fortsatt vise leg på polet.

Jeg har alltid vært nøye med hudpleierutiner og rens, samt solfaktor. Bruk produkter som gir masse fuktighet, så unngår du fine linjer som ofte kommer av dehydrert hud. 

Anonymkode: 0f38d...cc6

Skrevet

Forskning viser at de to viktigste faktorene til hvorfor man får rynker tidlig eller ikke er

- gener

- soling 

ingen kremer tar bort rynker, men gode kremer er selvfølgelig viktig for å gi huden fuktighet. 

Kosthold påvirker ikke rynker, men fettproduksjonen (talg) og dermed om man får kviser eller ikke. 

En god indikasjon på hvor tidlig man får rynker, er å følge med på sin mor + unngå soling. 

Anonymkode: 2bee3...a5c

Skrevet

1. Velg riktige foreldre.

2. Kosthold.

3. Kosthold.

4. Kosthold.

5. Unngå stress.

6. Nok søvn.

7. Tren.

8. Ikke overdreven soling.

Anonymkode: 45f59...f9d

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har forsøkt mye, og nå har jeg funnet noe som funker supert på min hud, ser det selv og også fått spørsmål om alt fra om jeg har gått gjennom kirurgi til om jeg er gravid fordi jeg gløder. 

Jeg bruker nå NeoStrata. Jeg kommer aldri til å bytte. 

Det aller viktigste du kan gjøre for huden din er å bruke solfaktor hele året. 

I tillegg tar jeg kjemisk peel høst og vår, her er det viktig å velge klinikk nøye, ikke alle er like profesjonelle. 

Anonymkode: 271e7...734

Takk for alle tips. Her inne var det mye bra. Neostrata brukte jeg før. Man får kanskje bare kjøpt på klinikk?

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

2. Kosthold.

3. Kosthold.

4. Kosthold.

5. Unngå stress.

6. Nok søvn.

7. Tren.

9. Drikk nok vann. 

10. Aksepter at kroppen din blir eldre. 

Anonymkode: 5bfea...045

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

2. Kosthold.

3. Kosthold.

4. Kosthold.

5. Unngå stress.

6. Nok søvn.

7. Tren.

😊😂👍

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

9. Drikk nok vann. 

10. Aksepter at kroppen din blir eldre. 

Akseptert, men om jeg kan forebygge så er jeg for det. Når dere skriver kosthold. Jeg drikker ikke brus. Kuttet for 7 år siden. Jeg har kuttet sukker, men kan spise sukker i mat. Det orker jeg ikke å følge med på. Spiser knekkebrød, drikker mye vann, spiser havregrøt, middag fisk, kveldsmat. Prøver å få nok søvn. Vitaminer? Noen dere anbefaler? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Akseptert, men om jeg kan forebygge så er jeg for det. Når dere skriver kosthold. Jeg drikker ikke brus. Kuttet for 7 år siden. Jeg har kuttet sukker, men kan spise sukker i mat. Det orker jeg ikke å følge med på. Spiser knekkebrød, drikker mye vann, spiser havregrøt, middag fisk, kveldsmat. Prøver å få nok søvn. Vitaminer? Noen dere anbefaler? 

Et råd til: bruk minst mulig sminke. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et råd til: bruk minst mulig sminke. 

Tusen takk. Jeg bruker veldig lite sminke. Bruker bareminerals om jeg bruker noe. Bestilte NEOSTRATA produktene nå. 2600 kr gikk fort gitt 😅 Men husket hudpleie regime jeg fikk fra klinikk en god tid tilbake. 

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det viktigste i livet og leve uten rynker eller er det viktigere å leve? Ha det fint, gøy, godt osv? Ikke tenk så mye på dette at det går ut over livskvaliteten din!

Tipper at når du er gammel og ser tilbake på livet heller vil ha tre rynker ekstra enn å kjenne på at du holdt tilbake på gode ting for å ikke få rynker😳 

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det viktigste i livet og leve uten rynker eller er det viktigere å leve? Ha det fint, gøy, godt osv? Ikke tenk så mye på dette at det går ut over livskvaliteten din!

Tipper at når du er gammel og ser tilbake på livet heller vil ha tre rynker ekstra enn å kjenne på at du holdt tilbake på gode ting for å ikke få rynker😳 

Så fordi om jeg kutter sukker, og lever sunt så er min livskvalitet svekket? Fordi jeg vil forebygge så holder jeg tilbake på gode ting? Jeg mener at jeg er mye lykkeligere om jeg kan slippe å forfalle totalt i en alder av 40 år. Jeg føler meg mer levende når jeg tar vare på min helse og vakre ansikt. 👍

Skrevet

Jeg har møtt fjerne eggstokker og eggledere. Når man tar en slik operasjon, fjerner man hormonprudoksjinen (man produserer også mindre kollagen) 

Etter operasjonen min, merket jeg har huden ble slappere og fikk fortere linjer. Det som har funket for meg, er p vaske huden morgen og kveld, og hver kveld smører jeg meg godt inn med A-krem. Masserer ansiktet med fingertuppene. Har fått mye finere/friskere hud, og linjene har ikke blitt dypere/fler/værre.

Anonymkode: 7c0de...33f

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har møtt fjerne eggstokker og eggledere. Når man tar en slik operasjon, fjerner man hormonprudoksjinen (man produserer også mindre kollagen) 

Etter operasjonen min, merket jeg har huden ble slappere og fikk fortere linjer. Det som har funket for meg, er p vaske huden morgen og kveld, og hver kveld smører jeg meg godt inn med A-krem. Masserer ansiktet med fingertuppene. Har fått mye finere/friskere hud, og linjene har ikke blitt dypere/fler/værre.

Sånn vanlig A-krem som dette her?

https://www.vita.no/merker/a-creme?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=A-Creme+A-CREME

Anonymkode: c555f...d95

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja. Den parfymerte.

Mente Uparfymerte! 🙈🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...