Gå til innhold

Hva har veganere på maten?

Anbefalte innlegg

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pesto er ikke vegansk. Inneholder parmesanost.

Anonymkode: 9d39b...c81

Tror Normal selger en vegansk type.

Anonymkode: f95c1...0c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pesto er ikke vegansk. Inneholder parmesanost.

Anonymkode: 9d39b...c81

Det finnes pesto uten parmesan også 

Anonymkode: ccc9c...61f

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratulerer med dagens dummeste kommentar. Den vitsen der er så gammel og utbrukt at det er pinlig.

Anonymkode: f4f1a...8de

Så gretten. Du må være en veganer? Hvis du spiste noe annet enn bare gress ville du få mer energi og bli på bedre humør. ☺️

Anonymkode: d2a22...523

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så gretten. Du må være en veganer? Hvis du spiste noe annet enn bare gress ville du få mer energi og bli på bedre humør. ☺️

Anonymkode: d2a22...523

Du følte deg tydeligvis truffet, at du er en enkel sjel kan ikke jeg noe for. Veganer er jeg så langt i fra som jeg kan bli.

Skrevet

Jeg er ikke veganer eller vegetarianer, men har en del begrensninger i kosten.

Jeg lager en god postei, synes jeg selv ;) Bare så synd jeg ikke kan spise særlig av den selv. Raskvarianten er som følger: Tar en eller to bokser hvite, store økologiske bønner (sånne til ca. 10 kr. på kiwi), en liten boks med sjampinjong, og kjører dette til en postei med stavmikser sammen med olivenolje, salt, pepper, noe fersk sitronsaft og enten ramsløk eller hvitløk. Superenkelt og gjort på et par minutter. Kan også ha andre krydder oppi, f.eks. timian eller oregano.

Vil du lage en variant med enda litt mer smak så kan du steke ferske sjampinjong eller annen sopp og steke dette med litt hvitløk og pepper/salt, og så kjøre det sammen med resten (da minus sjampinjongboksen).

Det er også mulig å lage en tomat- eller paprikavariant med slike bønner og lage postei av.

Mandelsmør er jo også lett å lage om du har en god kjøkkenmaskin.

Pesto lager jeg uten ost, blir veldig god uansett.

Du kan også lage en soppostei, steke sopp og hvitløk, løk, krydder og så kjøre til postei med stavmikser og olivenolje. Ev. kan du f.eks. også kjøre litt chasewnøtter sammen med (kjør dem til mel først).

Anonymkode: b381e...01f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke veganer eller vegetarianer, men har en del begrensninger i kosten.

Jeg lager en god postei, synes jeg selv ;) Bare så synd jeg ikke kan spise særlig av den selv. Raskvarianten er som følger: Tar en eller to bokser hvite, store økologiske bønner (sånne til ca. 10 kr. på kiwi), en liten boks med sjampinjong, og kjører dette til en postei med stavmikser sammen med olivenolje, salt, pepper, noe fersk sitronsaft og enten ramsløk eller hvitløk. Superenkelt og gjort på et par minutter. Kan også ha andre krydder oppi, f.eks. timian eller oregano.

Vil du lage en variant med enda litt mer smak så kan du steke ferske sjampinjong eller annen sopp og steke dette med litt hvitløk og pepper/salt, og så kjøre det sammen med resten (da minus sjampinjongboksen).

Det er også mulig å lage en tomat- eller paprikavariant med slike bønner og lage postei av.

Mandelsmør er jo også lett å lage om du har en god kjøkkenmaskin.

Pesto lager jeg uten ost, blir veldig god uansett.

Du kan også lage en soppostei, steke sopp og hvitløk, løk, krydder og så kjøre til postei med stavmikser og olivenolje. Ev. kan du f.eks. også kjøre litt chasewnøtter sammen med (kjør dem til mel først).

Hvor lenge holder en sånn postei seg i kjøleskapet?

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge holder en sånn postei seg i kjøleskapet?

Flere dager. Mener jeg en gang leste 5-7 dager. Men min overlever aldri så lenge, blir spist opp før det ;) Tre dager er i hvert fall ikke noe problem.

Skrevet

Det finnes en del vegansk pålegg på Coop butikker. 

Nå har jeg dilla på peanøttsmør med sjokade på. Ikke så sundt, men så godt da.

Anonymkode: dd54b...81a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...