Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #26 Skrevet 2. september 2019 Vi var i Sharm el Sheikh i fjor og begge ble dårlige selv om vi kun spiste på hotellet som var et fint 5-stjerners all inclusive. Måtte derfor dessverre avbestille turen til Kairo og pyramidene. Anonymkode: fd9bd...b83
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #27 Skrevet 2. september 2019 Det som ikke kan anbefales er å være blond dame utenfor hotellområde. Aldri mer. Anonymkode: fc765...bcc
Gjest Antarctica Skrevet 2. september 2019 #28 Skrevet 2. september 2019 ETT måltid med grillmat, og du vil avskrive Egypt...? Jeg fikk mye god sjømat husker jeg, og fikk se noen interessante steder. Man må jo være forberedt på at ting er annerledes enn hjemme. Klarer man ikke det, så er norgesferie eneste alternativ.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #29 Skrevet 3. september 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Neinei, jeg mener ikke man blir syk av krydderet dårlig formulert!! Men at man kan bli syk av andre ting enn bare bakteriene. Som feks kaldt vann. Jeg blir det i Norge og, når det er for varmt Anonymkode: 58e32...80c Syk av for kaldt vann? Anonymkode: 12b8e...b8c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #30 Skrevet 3. september 2019 Har vært i Egypt 2 ganger og reiser gjerne tilbake når det roer seg. Værr i Sharm el Sheik og El Gouna. I Sharm bodde vi på et kjempe fint hotell me all inclusive, spiste ikke utenfor hotellområdet. Mannen ble dårlig en dag, utover det gikk det fint. Mange nyrike russere på hotellet som ødela litt. I El Gouna hadde vi ikke all inclusive, var ute å spiste hver kveld. Frokost og lunsj på hotellet æ. El Gouna var en fantastisk plass. Vi ble ikke dårlig når vi var der. Dro på organiserte turer begge gangene. Anonymkode: 323ba...26a
gale damen Skrevet 3. september 2019 #31 Skrevet 3. september 2019 Herrefred.. Hvis du skal på et all-inclusive fancy hotell, så er det vel ett fett om du er i Egypt , Tyrkia eller i karibien. Jeg kan ikke svare for den type steder, da jeg ikke har vært der. Noen påpekte at Egypt har en fantastisk historie, og det er sant. Det var også årsaken til at vi dro dit i utgangspunktet. Lokal transport er vanskelig, og muligens den skitneste jeg noensinne har sett (og det er i seg selv imponerende!). Hvis du er så uheldig å være blond, og dertil kvinne, er allmenn konsuens at du ikke vet hva du vil, for det du vil er å dra på shopping. Den evige nedlatenheten (og tidvis direkte ufine) i kommentarene fra alt fra taxisjåfører til markedshandlere er utmattende og ubegripelig irriterende. Luxor er et sted der du ikke kan sette foten utenfor hotellet uten å bli nedrent av aggressive "salgsmenn". Det klypes i rumper og fargerike ufine forslag hagler. Menn i museer vil stå rett opp og ned og fortelle deg at de er steng, når det er åpenbart at det ikke er sant. Sleipe "guider" i Kongenes dal vil at du skal betale dobbelt av avtalt pris, for det er så synd på dem. Kairo-Luxor var mer enn nok reisevei, og resten av reiseruten ble rett og slett avlyst, ettersom samtlige personer vi traff, på ett eneste unntak nær, var frekke, ubehagelige og løgnaktige. Vi hadde en fin, kvinnelig guide et sted, men jeg husker ikke i farten hvor det var. Hun var det eneste mennesket jeg traff på denne turen som ikke var åpenbart fiendtlig. Og ja, jeg forstår at i et nordafrikansk land, så vaser man ikke rundt i singlet. Egypt er det eneste landet jeg har vært i, der jeg simpelthen ikke har det ringeste ønske om å se igjen. Dessverre har også min respekt for egyptere falt til minuspoeng på skalaen. Aldri mer!
Anonym bruker Skrevet 3. september 2019 #32 Skrevet 3. september 2019 Vært i Egypt 3 ganger (2x i juni/juli& 1x i desember). All inclusive i Hurghada. Nydelig hotell, god mat, veldig god standard, hyggelig betjening som går ut av sin vei til å hjelpe eller snakke om forskjellig, samt barnevennelig inne på resorten. Herlig vann, langgrunt, private strender med vakt, alltid ledig solstol, yrende fiskeliv og gode temperaturer. Noen nyrike russere er det overalt i verden (enten kinesere eller russere), men betjeningen likte ikke russerne så godt. Vi forsøkte å dra til nærmeste by/sentrum da i desember, men som praktisk talt eneste turister i en mils omkrets ble det ikke hyggelig. Arrangerte utflukter gikk derimot fint. Utover det holdt vi oss til hotellet og kun slappet av. I Egypt er det vanlig å ha flere barn så rommene var tilpasset til 3+ barnesenger i tillegg til dobbeltseng i annet rom. Du får vanvittig mye mer for pengene der nede enn i f.eks Europa. Standarden er meget god (mye bedre enn «vanlige» syden ferier, temperaturen er bra hele året, og det føles rimelig trygt ut til tross for at det har vært terror der fra tid til annen. De fleste hotellene vi har sett har væpnede vakter + militærpost med jevne mellomrom. Vi følte oss trygge og nøt feriene. Vi skal tilbake når det blir charter igjen og vi har feriedager til overs Anonymkode: 6e44a...190
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå