Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #1 Skrevet 2. september 2019 Hvordan er det der? Jeg og mannen planlegger en tur i oktober. Han har vært i Egypt for mange år siden og han likte det. Jeg er litt skeptisk av meg. Han sier at han og kompiser spiste grillmat der en gang og alle ble dårlig i magen, fordi grillmaten deres har mye krydder vi ikke er vant til. Hva ville dere anbefalt? Anonymkode: ae1ec...6fb
gale damen Skrevet 2. september 2019 #2 Skrevet 2. september 2019 Ja, skrekkelig sted! Ufin lokalbefolkning, mas og skriking, vanskelig å komme seg fra A til B, vond mat.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #3 Skrevet 2. september 2019 Jeg har vært to ganger, på samme hotell. Hadde all inclusiv og var stort sett bare på hotellet med unntak av noen kvelder på et senter rett over gata. Mye mas, men så lenge vi var på hotellet var det greit. God mat og drikke og vi ble ikke dårlig. Har vært der både med og uten barn. Fantastisk sted å snorkle! Var på atv tur i ørkenene og det var veldig gøy! Ikke fullt så gøy med de småbarna som spratt frem og skulle tigge men Anonymkode: 58e32...80c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #4 Skrevet 2. september 2019 Masete selgere, ble dårlig i magen enda jeg gjorde alt riktig. Hotellet var overfylt av nyrike russere, de oppførte seg som de eide hotellet, presset seg frem overalt, drita før kl. 11 og behandlet de ansatte som dritt. Drar aldri tilbake. Anonymkode: b92fb...347
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #5 Skrevet 2. september 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Masete selgere, ble dårlig i magen enda jeg gjorde alt riktig. Hotellet var overfylt av nyrike russere, de oppførte seg som de eide hotellet, presset seg frem overalt, drita før kl. 11 og behandlet de ansatte som dritt. Drar aldri tilbake. Anonymkode: b92fb...347 Nøyaktig samme opplevelse har jeg. Aldri tilbake til Egypt! Anonymkode: 3dad4...c39
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #6 Skrevet 2. september 2019 Egypt har fantastisk spennende historie, så jeg anbefaler alle å reise dit😊 Det er jo utrolig mye å se. Anonymkode: 1afb0...01a
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #7 Skrevet 2. september 2019 Ville aldri reist til de typiske charter-stedene i Egypt. Kjenner flere som har vært der og aldri reiser tilbake, mange har blitt matforgiftet. Sikkert mye fint å se, men da må du reise på en annen type ferie enn charter-hotell. Anonymkode: e401f...d51
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #8 Skrevet 2. september 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville aldri reist til de typiske charter-stedene i Egypt. Kjenner flere som har vært der og aldri reiser tilbake, mange har blitt matforgiftet. Sikkert mye fint å se, men da må du reise på en annen type ferie enn charter-hotell. Anonymkode: e401f...d51 Problemet er jo at det ikke er like trygt for vestlige turister. Anonymkode: b92fb...347
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #9 Skrevet 2. september 2019 Har vært der en gang. Og hadde det fint. Jeg var midt i et samlivsbrudd, og mannen min hadde ikke flyttet ut ennå. Så jeg ønsket bare å slappe av og kose meg. Vi bodde på et enormt hotell. Ble kjørt med golfbil til rommet vårt. Vi kunne kjøre båt og ro båt selv fra sted til sted på hotellet. Var all inclusive. Vi var ute på byen en gang. Gikk litt utenfor hotellet og, men er en del mas. Vi spiste det meste av mat, og ingen av oss ble dårlige. Så skal dere reise dit, bo på et stort og bra hotell. Og snorkle der, er helt fantastisk. Ellers reis på arrangerte turer. Anonymkode: dd032...798
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #10 Skrevet 2. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan er det der? Jeg og mannen planlegger en tur i oktober. Han har vært i Egypt for mange år siden og han likte det. Jeg er litt skeptisk av meg. Han sier at han og kompiser spiste grillmat der en gang og alle ble dårlig i magen, fordi grillmaten deres har mye krydder vi ikke er vant til. Hva ville dere anbefalt? Anonymkode: ae1ec...6fb Syk av krydderet??? Haha, det er bakterier man blir syk av. Anonymkode: 1cace...b13
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #11 Skrevet 2. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Syk av krydderet??? Haha, det er bakterier man blir syk av. Anonymkode: 1cace...b13 Det stemmer ikke nødvendigvis. Vi hadde en guide som var fra Egypt, men som snakket norsk. Han ga oss streng beskjed om å ikke drikke iskald drikke de første dagene. det sto skilt overalt at man måtte passe på det, for magen reagerte i varmen. Så vi tilpassa oss og venta et par dager til kroppen var aklimmtisert. Spiste is og salat og alt ute, Nada problem! Tok drikkevaksine før vi dro da. Mamma og venninna gjorde ikke det, de ble heller ikke dårlig. Anonymkode: 58e32...80c
the amazing spidermamma Skrevet 2. september 2019 #12 Skrevet 2. september 2019 Det er mange år siden jeg var der, og jeg tenker litt tja. Det er fantastisk å se pyramidene og f.eks museet i Kairo. Det er mange hyggelige mennesker, men særlig i Luxor var det veldig mye mas, mange som ville selge ting og var veldig pågående. Men det er også mange som bare er hyggelige og vil slå av en prat. Hurghada, som i hvert fall da var et typisk chartersted, var ekstremt ukoslig, tydeligvis lagt opp til all-inclusive og at man ikke skulle gå utenfor hotellområdet. Trivdes best i Dahab, dette var mer et backpacker/dykkested. Jeg dykker ikke, men det var fantastisk å snorkle der. Man kunne gå rett ut i sjøen fra hotellet og vasse ut til et korallrev. Her var det også mer avslappet og ikke så mye mas fra selgere. Var også på en fantastisk tur opp på Mosefjellet og så på soloppgangen. Jeg ble ikke dårlig i magen, men det er nok vanlig å få i hvert fall litt feriemage der. Som sagt, dette er noen år siden, og mye kan jo ha forandret seg.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #13 Skrevet 2. september 2019 Vi var i Egypt for 10år siden. Hotellet var best, all inc, alt topp. Sharm el sheikh. Gikk på snorkeling og det var det beste opplevelse. Virkelig anbefales. Når det er sagt så må mann ta noen forholdsregler. Jeg anbefaler flaskevann, unngå grilli g men om du må, kjøttet må være gjennomstekt fordi det er vanskelig å oppbevare kjøtt på så høye temperaturer. Anonymkode: c0785...1be
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #14 Skrevet 2. september 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det stemmer ikke nødvendigvis. Vi hadde en guide som var fra Egypt, men som snakket norsk. Han ga oss streng beskjed om å ikke drikke iskald drikke de første dagene. det sto skilt overalt at man måtte passe på det, for magen reagerte i varmen. Så vi tilpassa oss og venta et par dager til kroppen var aklimmtisert. Spiste is og salat og alt ute, Nada problem! Tok drikkevaksine før vi dro da. Mamma og venninna gjorde ikke det, de ble heller ikke dårlig. Anonymkode: 58e32...80c Jo, det jeg skrev er ikke feil. Det er bakteriene som er ukjente, det er de man evt blir syk av. Ikke krydderet😂 Men ikke alle blir syke selvsagt. Anonymkode: 1cace...b13
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #15 Skrevet 2. september 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jo, det jeg skrev er ikke feil. Det er bakteriene som er ukjente, det er de man evt blir syk av. Ikke krydderet😂 Men ikke alle blir syke selvsagt. Anonymkode: 1cace...b13 Neinei, jeg mener ikke man blir syk av krydderet dårlig formulert!! Men at man kan bli syk av andre ting enn bare bakteriene. Som feks kaldt vann. Jeg blir det i Norge og, når det er for varmt Anonymkode: 58e32...80c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #16 Skrevet 2. september 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Syk av krydderet??? Haha, det er bakterier man blir syk av. Anonymkode: 1cace...b13 Ja. De bruker altfor sterk krydder i grillmaten som vi ikke er vant med. Den dagen spiste de grillmat og alle fikk diaré. Anonymkode: ae1ec...6fb
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #17 Skrevet 2. september 2019 Svigermoren til søsteren min (de var der sammen) ble matforgiftet dagen før de skulle hjem, så hun hadde diare på flyplassen og på flyet hjem. Det var et helvete alt sammen... Anonymkode: e401f...d51
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #18 Skrevet 2. september 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. De bruker altfor sterk krydder i grillmaten som vi ikke er vant med. Den dagen spiste de grillmat og alle fikk diaré. Anonymkode: ae1ec...6fb Hehe, det var selvsagt ikke krydderet i seg de ble dårlig av. Det var bakterier. Krydder, til og med sterkt krydder spiser vi da daglig i Norge også. Anonymkode: 1cace...b13
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #19 Skrevet 2. september 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. De bruker altfor sterk krydder i grillmaten som vi ikke er vant med. Den dagen spiste de grillmat og alle fikk diaré. Anonymkode: ae1ec...6fb Man får ikke diare av sterkt krydder, man får det fordi maten inneholder helt andre bakterier enn vi er vant med og ikke oppbevares som vi er vant med. Strerke krydder får man overalt i verden, det er ikke det man reagerer på. Når man griller blir også ofte kjøttet veldig fort ferdig på utsiden, men kan være litt uferdig på innsiden, det tåler ikke våre mager. Anonymkode: e401f...d51
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #20 Skrevet 2. september 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man får ikke diare av sterkt krydder, man får det fordi maten inneholder helt andre bakterier enn vi er vant med og ikke oppbevares som vi er vant med. Strerke krydder får man overalt i verden, det er ikke det man reagerer på. Når man griller blir også ofte kjøttet veldig fort ferdig på utsiden, men kan være litt uferdig på innsiden, det tåler ikke våre mager. Anonymkode: e401f...d51 Jo da. Min venninne som har irritabel tarm kan få diaré av både krydder og røkt mat. Selv i Norge. Så ikke vær så bastant. Selvsagt er det nærliggende å tro det er bakterier når det skjer i Egypt men det MÅ ikke være det. 😊 Anonymkode: b92fb...347
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #21 Skrevet 2. september 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man får ikke diare av sterkt krydder, man får det fordi maten inneholder helt andre bakterier enn vi er vant med og ikke oppbevares som vi er vant med. Strerke krydder får man overalt i verden, det er ikke det man reagerer på. Når man griller blir også ofte kjøttet veldig fort ferdig på utsiden, men kan være litt uferdig på innsiden, det tåler ikke våre mager. Anonymkode: e401f...d51 Jeg blir dårlig av sterke krydder, til og med tacokrydderet her hjemme reagerer jeg på. Når det er sagt, så har jeg vært i Egypt, og jeg syns det var fantastisk. Man må jo selvsagt ta sine forholdsregler. Anonymkode: d0e35...7eb
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #22 Skrevet 2. september 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo da. Min venninne som har irritabel tarm kan få diaré av både krydder og røkt mat. Selv i Norge. Så ikke vær så bastant. Selvsagt er det nærliggende å tro det er bakterier når det skjer i Egypt men det MÅ ikke være det. 😊 Anonymkode: b92fb...347 Ja, og de som ikke tåler laktose blir dårlige av melk. Det er jo en helt annen sak og har ingenting med mat i Egypt å gjøre. Tåler man ikke krydder blir man jo dårlig av det i Norge også😂 Og slikt vet en jo. Når tre i et reisefølge får diare er det såklart ikke krydderet, så sant ikke alle tre ikke tåler krydder og alle tre hadde glemt at de ikke tålte det akkurat da? 😂🙄 Anonymkode: 1cace...b13
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #23 Skrevet 2. september 2019 Har kun vært i Kairo. Veldig spennende! Anonymkode: 81f85...c6c
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #24 Skrevet 2. september 2019 hadde aldri dratt dit.. grusomt sted Anonymkode: 4c372...ac5
Anonym bruker Skrevet 2. september 2019 #25 Skrevet 2. september 2019 Var der for en del år siden (Sharm El Sheik). Positivt: Opplevelsene. Snorkling ved korallrevene i rødehavet, tur med kameler i ørkenen++ Klimaet og de fine strendene Negativt: Grusom mat! Ufordragelig lokalbefolkning VELDIG masete selgere! Og lett å bli lurt av de. Vanskelig å få gå ifred. På stranden måtte vi late som vi sov når de gikk forbi, ellers kom de bort og maset der også. Anonymkode: 974cb...3a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå