Gå til innhold

Gift og reiser til syden alene og bruker penger til det er tomt hver måned


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 31.8.2019 den 16.17, Anonym bruker skrev:

Hvor mange ganger skal det være ok og reise til syden alene med venner, og la ektemannen være igjen hjemme og jobbe? Denne personen er nå på sin andre sydentur uten mann dette året, foruten mange turer over til Danmark for å shoppe. Og selvfølgelig er hun ofte på byen og fester, både titt og ofte. Personen jobber ikke, driver dank uke etter uke. Mannen jobber og må attpåtil ta så og si alt husarbeidet også. Er hun lei mannen og vil leve singel livet, og bare ønsker å bruke opp pengene hans. Han har en normal inntekt, og de er stadig tomme for penger før neste lønning

Anonymkode: a42bf...099

Misunnelig much?

Anonymkode: 1e554...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 31.8.2019 den 16.29, Anonym bruker skrev:

Han synes ikke det er ok, hun kranglet seg til første ferieturen dette året, mannen sa nei vi har ikke råd. Hun sier det kan være jul og bursdagspresang, og reiser allikevel.. 

Selv hadde jeg heller ikke godtatt det. Skal ikke et ektepar kose seg og reise pp ferie i sammen?

Anonymkode: a42bf...099

Uansett har du 0 med dette å gjøre 😊 0. 

Anonymkode: 1e554...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ved mindre det hadde vært en nær slektning, en bror som var så tøffel.. Så hadde jeg som søster vært bekymret, men da fordi jeg vil dem godt. At perifere relasjoner/ venner som uansett kanskje ikke har innblikk i hele situasjonen skal mene « å gjøre noe med det»... Ser jeg ikke hensikten med.. For sånn virkelig... Vil det hjelpe dem at du har en sterk mening om det?

Dette er rett og slett sladder og ikke noe annet. Du synes hu er blæh og synes synd på mannen ut i fra det hun sier(kanskje overdriver) eller hva andre sier. Meningen er ikke å hjelpe eller bry seg om noen som helst, vil bare sladre litt ;)

Og det er greit nok, men vær da ærlig om intensjonen. Du kan umulig vite helt og holdent hvordan deres samliv er med mindre du er en «sisterwife» 😅

Dersom du bryr deg, virkelig... Så hadde du vært begges «advokat» for det kan være mange årsaker til adferden til de begge.

Anonymkode: fe841...22d

Godt sagt !

Anonymkode: 1e554...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mannen sliter med dette, da må han også gjøre noe med det. Ingen kan endre det for ham. Og kona vil ikke endre noe... ergo må han ta tak i ting.

Jeg ville oppfordret ham til å ta timer på familievernkontoret alene, det virker som om han trenger noen å snakke med. Så kan de ev. forsøke parterapi om det har noen hensikt, eller kanskje han får styrke til å gå fra henne.

Hvis det stemmer at hun ikke tjener penger, bare bruker opp og at han må ta det meste med hjem og barn i tillegg, da virker det som om det er en voldsom maktubalanse i det forholdet. Det snakkes ikke særlig om at også kvinner kan være psykopater eller drive med psykisk (eller fysisk) vold, men det skjer. Da kobler samme mekanismer inn hos mannen som det gjør hos en kvinne som lever i et forhold til en mann som bryter henne ned - hun får ofte problemer med å gjøre det hun egentlig vet hun må, finner ofte mange unnskyldninger for å ikke gjøre noe, og er blitt psyket ned til å tro at hun ikke vil greie seg selv, eller miste barna. Og når slike ting skjer med menn, da er det ofte enda mer skambelagt, nettopp fordi det ikke snakkes høyt om det. Om dette er tilfelle hos disse to, det er umulig for utenforstående å vite, men jeg ville oppmuntret ham til å ta timer alene på familievernkontoret slik at han kan få diskutert det forholdet han lever i med nøytrale fagfolk og måten han blir utnyttet på av hun han bor sammen med.

For det er selvfølgelig ikke akseptabelt at en av foreldrene driver egotripp og bruker opp pengene familien skal greie seg av, slik at de får økonomiske problemer stadig vekk pga. denne enes luksusvaner.

 

Anonymkode: 7cbf0...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 2.9.2019 den 0.22, Anonym bruker skrev:

Misunnelig much?

Anonymkode: 1e554...778

Misunnelig  på hva? Misunnelig på å bare drive dank og ikke bidra med noe i samfunnet? Misunnelig på å ha stram økonomi, pga konen shopper, fester og reiser på ferie uten ektemannen. Misunnelig på å ha en kone som ikke har peiling på økonomi? Misunnelig på å ha en kone som ikke gidder gjøre husarbeid? Nei jeg er ikke misunnelig. Jeg er faktisk stolt over at vi har økonomi til å reise flere ganger i året, samtidig som vi har en fin enebolig som vi vedlikeholder. Dette grunnet vi har orden på økonomien og begge 2 jobber..

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.9.2019 den 9.07, gale damen skrev:

Er det broren din, og en svigerinne du ikke liker? Eller en mann du gjerne vil ha selv?

Pass dine egne saker!

Nei verken bror eller svigerinne. Og jeg ville heller ikke hatt denne mannen. Jeg er lykkelig gift, men har vondt av denne mannen som ikke klarer å ta tak i livet sitt. Det må da kunne gå ann å spørre hva andre mener om dette, uten at du sier jeg skal passe mine egne saker..

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei verken bror eller svigerinne. Og jeg ville heller ikke hatt denne mannen. Jeg er lykkelig gift, men har vondt av denne mannen som ikke klarer å ta tak i livet sitt. Det må da kunne gå ann å spørre hva andre mener om dette, uten at du sier jeg skal passe mine egne saker..

Anonymkode: a42bf...099

Da angår det deg null. Ha gjerne vondt av fyren, men husk at han velger dette livet aktivt hver eneste dag han IKKE skiller seg. Det er sikkert noe du ikke vet om dem to også. For alt du aner kan han ha vært systematisk utro i 10 år og har dårlig samvittighet. Eller hun har arvet 3 millioner og bruker dem på sydenturer. Eller hun er superduper til å suge pikk og han vil aldr miste henne av den grunn.

Anonymkode: d14c7...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da angår det deg null. Ha gjerne vondt av fyren, men husk at han velger dette livet aktivt hver eneste dag han IKKE skiller seg. Det er sikkert noe du ikke vet om dem to også. For alt du aner kan han ha vært systematisk utro i 10 år og har dårlig samvittighet. Eller hun har arvet 3 millioner og bruker dem på sydenturer. Eller hun er superduper til å suge pikk og han vil aldr miste henne av den grunn.

Anonymkode: d14c7...888

Heller omvendt. Hun er den som er utro. Haha, arvet har hun definitivt ikke. Da hadde de jo ikke måtte låne penger  av andre før måneden er slutt. Jeg vet mye mer om det ekteskapet enn det du tror, uten å legge ut om det her. Det å skille seg er ikke bare bare, det er en lang prosess..

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Heller omvendt. Hun er den som er utro. Haha, arvet har hun definitivt ikke. Da hadde de jo ikke måtte låne penger  av andre før måneden er slutt. Jeg vet mye mer om det ekteskapet enn det du tror, uten å legge ut om det her. Det å skille seg er ikke bare bare, det er en lang prosess..

Anonymkode: a42bf...099

Ja, og derfor ser vel alle at du ikke har så innmari dyp innsikt i det ekteskapet som du tror du har - NOE er det som holder ham tilbake, og enten det er frykt, pliktfølelse, forelskelse eller bare latskap som gjør det, så er det jo ikke din sak hvordan han velger å leve.

Anonymkode: d14c7...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...