Gå til innhold

Gift og reiser til syden alene og bruker penger til det er tomt hver måned


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange ganger skal det være ok og reise til syden alene med venner, og la ektemannen være igjen hjemme og jobbe? Denne personen er nå på sin andre sydentur uten mann dette året, foruten mange turer over til Danmark for å shoppe. Og selvfølgelig er hun ofte på byen og fester, både titt og ofte. Personen jobber ikke, driver dank uke etter uke. Mannen jobber og må attpåtil ta så og si alt husarbeidet også. Er hun lei mannen og vil leve singel livet, og bare ønsker å bruke opp pengene hans. Han har en normal inntekt, og de er stadig tomme for penger før neste lønning

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke godtatt det, men kan hende han gjør det :) Kanskje han synes at alt er som plommen i egget ?

Anonymkode: fe841...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel deres sak

Anonymkode: a3411...9a4

Ja det kan du si og på en måte er det deres sak. Men når folk tar avstand fra vedkommende pga oppførselen så hadde det vært greit å høre andres mening.

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja det kan du si og på en måte er det deres sak. Men når folk tar avstand fra vedkommende pga oppførselen så hadde det vært greit å høre andres mening.

Anonymkode: a42bf...099

Hvorfor tar folk avstand?Dette er da vel en sak mellom ekteparet og ingen andre?Jeg personlig hadde ikke godtatt det.Men hva om dette hadde vært mannen som reiste på guttetur og kona måtte ta alt husarbeidet?Da hadde det nok vært greit, regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke godtatt det, men kan hende han gjør det :) Kanskje han synes at alt er som plommen i egget ?

Anonymkode: fe841...22d

Han synes ikke det er ok, hun kranglet seg til første ferieturen dette året, mannen sa nei vi har ikke råd. Hun sier det kan være jul og bursdagspresang, og reiser allikevel.. 

Selv hadde jeg heller ikke godtatt det. Skal ikke et ektepar kose seg og reise pp ferie i sammen?

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Østerdølen skrev:

Hvorfor tar folk avstand?Dette er da vel en sak mellom ekteparet og ingen andre?Jeg personlig hadde ikke godtatt det.Men hva om dette hadde vært mannen som reiste på guttetur og kona måtte ta alt husarbeidet?Da hadde det nok vært greit, regner jeg med.

Avstand i den form av at de ikke liker måten hun lever på. Klart familie reagerer når de ser et familiemedlem blir behandlet som dritt. Dessuten når hun går bare hjemme hver dag, så.er det vel naturlig at hun hadde tatt sin del av husarbeidet?? 

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo tenke hva man vil, men ingen andre enn de to har jo noe med det. 

Ikke bland deg i andres forhold du. 

Anonymkode: b31d7...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han synes ikke det er ok, hun kranglet seg til første ferieturen dette året, mannen sa nei vi har ikke råd. Hun sier det kan være jul og bursdagspresang, og reiser allikevel.. 

Selv hadde jeg heller ikke godtatt det. Skal ikke et ektepar kose seg og reise pp ferie i sammen?

Anonymkode: a42bf...099

Jeg er for en husmorferie en gang i blant. Skal selv på londontur med ei venninne snart. Men det bør jo gå begge veier ;) Sist gang for min del var 3 år siden. 

Men tenker vel uansett at dersom han selv ikke setter ned foten/gjør noe med det... Så er det ikke andres sak å ta side eller ta avstand? 

Hadde ei venninne holdt på sånn hadde jeg nok sagt at det er urettferdig og unødvendig... Men hadde ikke tatt avstand dersom det ikke går utover vårt vennskap. 

Hvis mannen er en tøffel, så er han en tøffel...

Anonymkode: fe841...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han synes ikke det er ok, hun kranglet seg til første ferieturen dette året, mannen sa nei vi har ikke råd. Hun sier det kan være jul og bursdagspresang, og reiser allikevel.. 

Selv hadde jeg heller ikke godtatt det. Skal ikke et ektepar kose seg og reise pp ferie i sammen?

Anonymkode: a42bf...099

Det er vel kun de som kan avgjøre hva som er rett for dem. 

Anonymkode: a25d5...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kan jo tenke hva man vil, men ingen andre enn de to har jo noe med det. 

Ikke bland deg i andres forhold du. 

Anonymkode: b31d7...cff

Jeg blander meg ikke i deres forhold. Jeg spør her hva andre mener er rett eller galt.

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel kun de som kan avgjøre hva som er rett for dem. 

Anonymkode: a25d5...680

Poenget er at mannen ikke synes det er greit. 

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han synes ikke det er ok, hun kranglet seg til første ferieturen dette året, mannen sa nei vi har ikke råd. Hun sier det kan være jul og bursdagspresang, og reiser allikevel.. 

Selv hadde jeg heller ikke godtatt det. Skal ikke et ektepar kose seg og reise pp ferie i sammen?

Anonymkode: a42bf...099

Likevel er det stadig en sak mellom de to. Om han lar henne bruke pengene han tjener på det viset så gjør han det. At de krangler er deres sak. De kommer til å være et par til en av dem ikke orker å leve slik lenger. Uansett hva andre måtte mene og tenke og tro.

Jeg har stått i hans sko, og seks år senere betaler jeg stadig ned på gjelden fra den tid. Men det var min egen skyld, og ingen andre hadde rett til å blande seg. Om andre begynner å bebreide ham eller anbefale ham å gå, så hjelper det sansynligvis ingenting. Å legge henne for hat hjelper heller ikke. Det er og blir en sak mellom de to.

Anonymkode: 21176...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er for en husmorferie en gang i blant. Skal selv på londontur med ei venninne snart. Men det bør jo gå begge veier ;) Sist gang for min del var 3 år siden. 

Men tenker vel uansett at dersom han selv ikke setter ned foten/gjør noe med det... Så er det ikke andres sak å ta side eller ta avstand? 

Hadde ei venninne holdt på sånn hadde jeg nok sagt at det er urettferdig og unødvendig... Men hadde ikke tatt avstand dersom det ikke går utover vårt vennskap. 

Hvis mannen er en tøffel, så er han en tøffel...

Anonymkode: fe841...22d

Enig. En venninnetur en gang i blandt bør alle unne seg. Men det skal gå begge veier. Hun bruker pengene og da er det ikke mer igjen til mannen. Ja vi kan kalle han en tøffel eller en dott, men han prøver men hun lytter ikke.  Hun skal ha det som hun vil, hvis ikke blir det bråk.

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Enig. En venninnetur en gang i blandt bør alle unne seg. Men det skal gå begge veier. Hun bruker pengene og da er det ikke mer igjen til mannen. Ja vi kan kalle han en tøffel eller en dott, men han prøver men hun lytter ikke.  Hun skal ha det som hun vil, hvis ikke blir det bråk.

Anonymkode: a42bf...099

Og han lar seg åpenbart kue! Da er han en tøffel! Han har all mulighet i verden til å sette foten ned, nekte henne å bruke mer enn de har råd til (siden han tjener pengene) eller å avslutte forholdet. Det er ikke bare henne som er skurk og han som er en stakkars udkyldig helt...

Anonymkode: 21176...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Likevel er det stadig en sak mellom de to. Om han lar henne bruke pengene han tjener på det viset så gjør han det. At de krangler er deres sak. De kommer til å være et par til en av dem ikke orker å leve slik lenger. Uansett hva andre måtte mene og tenke og tro.

Jeg har stått i hans sko, og seks år senere betaler jeg stadig ned på gjelden fra den tid. Men det var min egen skyld, og ingen andre hadde rett til å blande seg. Om andre begynner å bebreide ham eller anbefale ham å gå, så hjelper det sansynligvis ingenting. Å legge henne for hat hjelper heller ikke. Det er og blir en sak mellom de to.

Anonymkode: 21176...86a

Selv hadde jeg tatt avstand fra henne når hun behandler han dårlig. En dag ryker forholdet, og hvem skal man skylde på da? Mannen fordi han er en dott, eller fruen som ikke tar hensyn til andre enn seg selv? 

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selv hadde jeg tatt avstand fra henne når hun behandler han dårlig. En dag ryker forholdet, og hvem skal man skylde på da? Mannen fordi han er en dott, eller fruen som ikke tar hensyn til andre enn seg selv? 

Anonymkode: a42bf...099

Med mindre det er direkte bold i bildet er det neppe svart/hvit. Delt skyld om du spør meg...

Anonymkode: 21176...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og han lar seg åpenbart kue! Da er han en tøffel! Han har all mulighet i verden til å sette foten ned, nekte henne å bruke mer enn de har råd til (siden han tjener pengene) eller å avslutte forholdet. Det er ikke bare henne som er skurk og han som er en stakkars udkyldig helt...

Anonymkode: 21176...86a

Og hva om hun bare bestiller og trekker pengene fra kontoen? Uten forsikring får de ikke oengene tilbake. Ja han burde hatt mer kontroll over pengebruken, men det ser ikke ut som han er i stand til det. Ja jeg kaller han tøffel, men uansett er hun egoistisk og tenker bare på seg selv. Man behandler ikke en man er glad i på den måten 

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Og hva om hun bare bestiller og trekker pengene fra kontoen? Uten forsikring får de ikke oengene tilbake. Ja han burde hatt mer kontroll over pengebruken, men det ser ikke ut som han er i stand til det. Ja jeg kaller han tøffel, men uansett er hun egoistisk og tenker bare på seg selv. Man behandler ikke en man er glad i på den måten 

Anonymkode: a42bf...099

Da stopper han hennes tilgang på pengene. En rask tur i nettbanken ordner den saken! 

Jada, hun utnytter ham. Men han lar henne gjøre det.

Anonymkode: 21176...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er at mannen ikke synes det er greit. 

Anonymkode: a42bf...099

Er du mannen, eller har mannen spurt deg om råd til hva han skal gjøre? For hvis ikke, Så er det jo ikke noe du trenger verken mene eller gjøre noe med. 

Anonymkode: a25d5...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener fint lite, det er deres sak. Om han vil være tøffel skal jeg ikke legge meg bort i det. Hans liv, hans prioritering.

Anonymkode: 98c98...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du mannen, eller har mannen spurt deg om råd til hva han skal gjøre? For hvis ikke, Så er det jo ikke noe du trenger verken mene eller gjøre noe med. 

Anonymkode: a25d5...680

Det handler om å bry seg, gjør det ikke? Så jo jeg mener noe om dette. Jeg blader meg ikke oppi de direkte, men har fått spørsmål fra folk nære dem. Og om mannen trenger råd og et spark bak til å gjøre noe, så gjør jeg noe. Igjen det handler om å bry seg. Hvis noen behandlet et barn urettferdig, skulle jeg la være å bry meg da også? 

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det handler om å bry seg, gjør det ikke? Så jo jeg mener noe om dette. Jeg blader meg ikke oppi de direkte, men har fått spørsmål fra folk nære dem. Og om mannen trenger råd og et spark bak til å gjøre noe, så gjør jeg noe. Igjen det handler om å bry seg. Hvis noen behandlet et barn urettferdig, skulle jeg la være å bry meg da også? 

Anonymkode: a42bf...099

Nei, men et barn er et barn. En voksen mann man fikse opp i sitt eget ekteskap uten at folk rundt skal opprette en tråd på Internett for at alle skal sitte å mene noe om dem. 

Anonymkode: a25d5...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men et barn er et barn. En voksen mann man fikse opp i sitt eget ekteskap uten at folk rundt skal opprette en tråd på Internett for at alle skal sitte å mene noe om dem. 

Anonymkode: a25d5...680

Det var da voldsomt.

Anonymkode: a42bf...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det handler om å bry seg, gjør det ikke? Så jo jeg mener noe om dette. Jeg blader meg ikke oppi de direkte, men har fått spørsmål fra folk nære dem. Og om mannen trenger råd og et spark bak til å gjøre noe, så gjør jeg noe. Igjen det handler om å bry seg. Hvis noen behandlet et barn urettferdig, skulle jeg la være å bry meg da også? 

Anonymkode: a42bf...099

Ved mindre det hadde vært en nær slektning, en bror som var så tøffel.. Så hadde jeg som søster vært bekymret, men da fordi jeg vil dem godt. At perifere relasjoner/ venner som uansett kanskje ikke har innblikk i hele situasjonen skal mene « å gjøre noe med det»... Ser jeg ikke hensikten med.. For sånn virkelig... Vil det hjelpe dem at du har en sterk mening om det?

Dette er rett og slett sladder og ikke noe annet. Du synes hu er blæh og synes synd på mannen ut i fra det hun sier(kanskje overdriver) eller hva andre sier. Meningen er ikke å hjelpe eller bry seg om noen som helst, vil bare sladre litt ;)

Og det er greit nok, men vær da ærlig om intensjonen. Du kan umulig vite helt og holdent hvordan deres samliv er med mindre du er en «sisterwife» 😅

Dersom du bryr deg, virkelig... Så hadde du vært begges «advokat» for det kan være mange årsaker til adferden til de begge.

Anonymkode: fe841...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...