Gå til innhold

Prinsessens bunad

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en vakker og høytidelig sermoni. Bunaden var flott og konfirmanten fortryllende  

Jeg digger kongeparet, og da kongen spesielt, og resten av familien virker også åpne og sammensveiset. 

Jeg er glad for og stolt over kongehuset vårt. 

Anonymkode: 5914a...b03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nydelig jente i en fantastisk flott bunad. Så NRK-snutten av henne og bestemoren. Hun virker som ei flott jente😊 

Anonymkode: a938a...71c

Skrevet
1 time siden, Østerdølen skrev:

Dette er slik bunaden OPPRINNELIG så ut, stakken skulle ikke subbe nedi slik som nå.Stakken ble brukt i fjøsstell og i arbeid,og skulle ikke være i veien.

Hun har orginale vadmelssokker og duskesko, nettopp slik som ble brukt før 1850.Snakk om å være kunnskapsløs om bunadstradisjoner og bekledning...

Synes du skal lese hi en gang til så forstår du kanskje hva hi spurte om. Jeg synes ikke denne bunaden var fin fordi jeg mener stakken burde vært lenge, og jeg mener hun burde hatt andre bunadsko. Jeg påberopte meg ikke at min uttalelse var korrekt med tanke på tradisjoner, jeg svarte på hi sitt spørsmål og min personlige mening er at så kort stakk og skotøyet som brukes ikke var fint. 

Anonymkode: daebb...7dd

Skrevet

Burde hatt Askerbunad da hun er fra Asker.

Men, de alltid vært fine på det...he he

Skrevet
2 minutter siden, Espen10 skrev:

Hun har vel askerbunad fra før? 

Denne bunaden var en gave fra farmor, som kommer fra Telemark og ville at jenta skulle ha en tradisjonsbunad som viser hvor røttene hennes kommer fra. Har vel ingenting med å være fin på det å gjøre det... 

Anonymkode: 2bd55...824

Skrevet

Mormor kommer fra Oslo og har bodd mesteparten av sitt liv i Asker hun også.....

Skrevet
5 minutter siden, Espen10 skrev:

Prinsessens bestemor har røtter i Telemark, så det er ikke unaturlig at hun har bunad derfra. Hun fikk forøvrig Askerbunad fra Asker kommune, så vi får nok se henne i den også. 

Anonymkode: a4a3c...203

Skrevet
28 minutter siden, Espen10 skrev:

Mormor kommer fra Oslo og har bodd mesteparten av sitt liv i Asker hun også.....

Mange barn har to bestemødre...

Skrevet

Fantastisk jente som holdt en flott tale! Nydelig bunad og det virker som ei jente med gode verdier!

Anonymkode: 03e0a...8b7

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da får du lese en gang til. Jeg sa ikke at det var det! Jeg sa det så ut som det og det mener jeg. Jeg er så lei av at man ikke kan ha en egen mening enn andre når folk spør

Anonymkode: 44eaa...0dc

Og jeg er så lei av folk som ikke tåler å bli motsagt, ytringsfriheten går begge veier,vet du. 

Skrevet

Fin bunad, men jaggu glad jeg ikke har slik. Tør ikke å tenke på hva den ville gjort med min 37-årige figur 😐

Anonymkode: 155a4...f13

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fin bunad, men jaggu glad jeg ikke har slik. Tør ikke å tenke på hva den ville gjort med min 37-årige figur 😐

Så lenge den hadde vært laget til deg, så hadde den vært fantastisk flott! 

Skrevet
27 minutes ago, Anonym bruker said:

Så lenge den hadde vært laget til deg, så hadde den vært fantastisk flott! 

Nja...hvis den får en slank 15-åring til å se god og rund, ville jeg sett enorm ut

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nja...hvis den får en slank 15-åring til å se god og rund, ville jeg sett enorm ut

Å kjære...

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan lite om tilpasning av bunad (og sikkert klær i det hele tatt). 

Prinsessen så definitivt ikke "god og rund" ut i bunaden sin, hun så ut akkurat som hun jo er, en høy, flott og slank 15-åring. Nydelig, var hun! 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun har vel askerbunad fra før? 

Denne bunaden var en gave fra farmor, som kommer fra Telemark og ville at jenta skulle ha en tradisjonsbunad som viser hvor røttene hennes kommer fra. Har vel ingenting med å være fin på det å gjøre det... 

Dronning Sonja er da vel ikke fra Telemark.. 

Skrevet
9 minutter siden, steinbukk30 skrev:

Dronning Sonja er da vel ikke fra Telemark.. 

Begge foreldrene hennes er fra aust telemark, derfor både Sonja og Märtha Louise har bunad derfra, de har sine røtter der.

Skrevet

Nydelig drakt. Og jenta ser helt fantastisk ut i den.

Anonymkode: abf18...679

Skrevet

Flott bunad på en vakker jente. Hun blir nok en flott og god dronning for Norge en dag.

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mange barn har to bestemødre...

Ja, en mormor fra Asker og en fra Kristiansand

Skrevet
6 minutter siden, Espen10 skrev:

Er dronning Sonja fra Kristiansand? 

Hun har uansett aner fra Telemark og da er bunaden til prinsessen helt innafor. 

Skrevet
7 minutter siden, Espen10 skrev:

En mormor fra Kristiansand, men hun har ingen mormor fra Asker altså. 

Hun har en farmor, eller bestemor som hun vel sier, fra Asker, men denne farmora sim familie kommer fra Telemark. Både mammaen og pappaen til Sonja kommer fra Telemark, så det må vel kunne sies at hun har sine røtter der. 

Skrevet
8 minutter siden, Espen10 skrev:

Farmor må vel sies å være fra Oslo, født og oppvokst på Vinderen. Men dronning Sonjas foreldre var fra Telemark, derfor har hun sterk tilhørighet til fylket. 

Mormor er, så vidt jeg vet, fra Kristiansand. 

Skrevet

Helt nydelig bunad på en flott jente ❤️

Anonymkode: 1f5f6...c54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...