Gå til innhold

Kan dere være så snille å hjelpe meg, jeg er i total krise tilstand nå å vet ikke hva jeg skal tro eller føle. Nå knekker jeg sammen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går ikke så bra. 

Jeg kontaktet en venninne bare for å lufte hodet. Hun syns det var bra jeg ringte og hun kom medengang. Hun kjenner denne jenta litt fordi hun visst er eks av hennes lillebror😳 Hun trodde ikke på meg først. Men hun ble også rasende og hun tok telefonen å ringte henne. Hun er lei seg og veldig knust sier hun og jeg hørte henne gjennom telefonen. Hun fortalte også at min man har sagt til henne at de ikke kan ha ett forhold lengre. Jeg har ikke tatt telefonene når samboer har ringt. Jeg har ikke klart å forholde meg til han. Jeg har ikke villet ha han hjem. Han måtte hit å hente noe i går til jobben men da tok jeg med barna å dro ut. Jeg klarer å ikke knekke heldigvis og jeg sier til dem at han er på en lang jobb reise. Det er ikke så uvanlig. Han har prøvd å ringe meg i hele dag. 

Jeg tror hun nabojenta er knust fordi han gjorde det slutt. Han vil nok prøve å ordne ting har jeg på følelsen av men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med dette. Jeg har heller ikke klart å gå på jobb. I morgen må jeg få en sykemld, jeg føler meg nesten fysisk syk enda jeg vet det bare er tankene.. jeg sliter litt med depresjoner til tider. Føler jeg er litt på vei inn i en dårlig periode nå å han pleide alltid støtte meg i disse periodene. Med barna og med alt hjemme så fremt han var hjemme.. nå er jeg alene . Det er tøft😔

Anonymkode: 0b69a...bc4

Om du sliter med depresjon så kontakt fastlegen. Dette blir ikke enkelt!

Du kan også kontakte fvk for en samtale alene for å vende dine muligheter og finne ut hvordan du skal snakke om det med barna. 

For meg høres det ikke ut som om du er i en tilstand hvor det er smart å forsøke å bli i forholdet. Men uansett er du jo nødt til å snakke med ham på et eller annet tidspunkt. Om du ikke vil fortsette forholdet, så gjør det klinkende klart første gang du snakker med ham. Du kan si at du ikke klarer å gjenoppta forholdet, men at du er villig til å høre på ham f eks. Om du kjenner at du gjerne vil gi det en sjanse til kan du rett og slett bestille time til dere sammen på fvk. Da har dere en erfaren person til å hjelpe dere i samtalen.

Anonymkode: 6255c...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lege. Familievernkontor. Snakk med familie og venner. Alt du prøver å stå i alene bidrar til stress. Om du strever med depresjoner du spesielt utsatt for å få det vanskelig. BE OM HJELP 💙

Anonymkode: c3885...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hi, dette går fint. Ikke i morgen, men snart. 

Sorter litt:

Hva slags forhold har de hatt? Bare sex? Eller emosjonelt forhold også i form av å være hverandres nærmeste samtalepartnere osv. Har han utlevert deg negativt? Hva så han for seg videre, å leve dobbelt? Har han hatt dårlig samvittighet? Hva har han lovet henne, siden hun er så knust? Var hun «bare sex» for ham, eller «den ene» han bare ikke har klart å leve uten også som menneske? 

Kanskje er vi veldig ulike. Og at du ikke ønsker disse svarene. Jeg hadde ikke klart å jobbe meg videre enten med eller uten ham, uten å få klarhet i dette. Har vært i en lignende situasjon selv og det er helt forferdelig smertefullt. Vi fant hverandre igjen etter å ha sortert, snakker, han har tålt mine spørsmål i måneder og har kuttet tvert andre prosjekt (grøss) enn oss. Han er med begge bein her i vårt forhold. 

 

Det mest smertefulle for meg har ikke vært sex og fysisk tiltrekning av en annen enn meg. Men det emosjonelle. At han ekskluderte meg fra vår tosomhet og var nærmere en annen og med det å utlevere meg, vårt forhold osv. Ispedd sex ble dette grusomt. Er likevel klar i meg selv på at «kun» en fysisk affære ville vært enklere å takle enn det resterende. 

Slik jeg ser det har du en ypperlig posisjon akkurat nå til å få dette på bordet. Fordi du kan spørre ham, dvs hvis han er en som ikke fortsetter å fornekte men viser evig anger og er villig til å hjelpe deg gjennom ved å svare ærlig. Akkurat nå kan du også spørre henne. Om overnevnte. Så kan du sammenligne historiene og se om de er korresponderende. Jeg fikk aldri «intervjuet» en tredjepart og i retrospekt skulle jeg gjerne hatt den muligheten! 

Bruk oss her også. Jeg ligger mageflatt i sympati. Tillitsbrudd over lang tid er så jævlig inni helvetes smertefullt. 

Anonymkode: 55a3e...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei Hi, dette går fint. Ikke i morgen, men snart. 

Sorter litt:

Hva slags forhold har de hatt? Bare sex? Eller emosjonelt forhold også i form av å være hverandres nærmeste samtalepartnere osv. Har han utlevert deg negativt? Hva så han for seg videre, å leve dobbelt? Har han hatt dårlig samvittighet? Hva har han lovet henne, siden hun er så knust? Var hun «bare sex» for ham, eller «den ene» han bare ikke har klart å leve uten også som menneske? 

Kanskje er vi veldig ulike. Og at du ikke ønsker disse svarene. Jeg hadde ikke klart å jobbe meg videre enten med eller uten ham, uten å få klarhet i dette. Har vært i en lignende situasjon selv og det er helt forferdelig smertefullt. Vi fant hverandre igjen etter å ha sortert, snakker, han har tålt mine spørsmål i måneder og har kuttet tvert andre prosjekt (grøss) enn oss. Han er med begge bein her i vårt forhold. 

 

Det mest smertefulle for meg har ikke vært sex og fysisk tiltrekning av en annen enn meg. Men det emosjonelle. At han ekskluderte meg fra vår tosomhet og var nærmere en annen og med det å utlevere meg, vårt forhold osv. Ispedd sex ble dette grusomt. Er likevel klar i meg selv på at «kun» en fysisk affære ville vært enklere å takle enn det resterende. 

Slik jeg ser det har du en ypperlig posisjon akkurat nå til å få dette på bordet. Fordi du kan spørre ham, dvs hvis han er en som ikke fortsetter å fornekte men viser evig anger og er villig til å hjelpe deg gjennom ved å svare ærlig. Akkurat nå kan du også spørre henne. Om overnevnte. Så kan du sammenligne historiene og se om de er korresponderende. Jeg fikk aldri «intervjuet» en tredjepart og i retrospekt skulle jeg gjerne hatt den muligheten! 

Bruk oss her også. Jeg ligger mageflatt i sympati. Tillitsbrudd over lang tid er så jævlig inni helvetes smertefullt. 

Anonymkode: 55a3e...e15

Nå er ikke jeg HI, så kanskje dumt av meg å svare. 

Så flott at dere klarte å jobbe sammen mot dette, og at dere (du) i dag har funnet en slags fred med situasjonen deres.

For meg hadde det vært umulig. Ett ligg i fylla, KANSKJE. Men ikke et forhold som har vart i flere mnd, jevnlig sex,gjentatte løgner, "kom til meg når samboer er på jobb. Så har vi sex i sykesengen vår" osv. Har av meg hatten for dere som klarer det. 

Anonymkode: 04585...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå er ikke jeg HI, så kanskje dumt av meg å svare. 

Så flott at dere klarte å jobbe sammen mot dette, og at dere (du) i dag har funnet en slags fred med situasjonen deres.

For meg hadde det vært umulig. Ett ligg i fylla, KANSKJE. Men ikke et forhold som har vart i flere mnd, jevnlig sex,gjentatte løgner, "kom til meg når samboer er på jobb. Så har vi sex i sykesengen vår" osv. Har av meg hatten for dere som klarer det. 

Anonymkode: 04585...2c8

Ikke sykesengen, men "ektesengen " 🙈🙈

Anonymkode: 04585...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.8.2019 den 17.12, Anonym bruker skrev:

Idag tidlig forsov jeg meg veldig, heldigvis er barna hos far. Min samboer gjennom 6 år hadde allerede dratt på jobb og jeg fant ut at jeg best kunne jobbe hjemmefra idag. 

Jeg tok unna noen telefoner og mailer på morgenen og satte meg for å spise frokost. Batteriet på tlf døde og jeg måtte inn på soverommet å hente iPaden vår. Den bruker vi så og si aldri lengre. Jeg gikk inn på snap å jeg legger ut en story av Mac at jeg har hjemmekontor.. durer videre inn på VG nett..  

Det går ca 45 minutter å ringer det på døren.. Der står en nabojente på 25 år.. i sinnsykt fine klær og håret og alt var perfekt. Hun så på meg da jeg åpnet å hun ble helt hvit i ansiktet. Hun greide å si noe som at hun lurte på om hun kunne låne en iPhone lader fordi hennes var ødelagt og hun MÅTTE ha strøm før hun skulle ut. Hun ble også kjemperar, nervøs og skjelven i stemmen.. 

Syns det var merkelig men lånte henne en. 

Jeg fikk etterhvert på min egen tlf. Sjekket litt snap etc.. ser at jeg ikke har noen story. Rart.. går inn på iPad.. der er den.. ser da at jeg har lagt ut på samboer sin story🤦🏼‍♀️ ser også på hvem som har «sett» og der står det navnet til nabo jenta!!!! han har henne på snap.. hvorfor har han det ? Hun er 25 og han er 43. Vi kjenner ikke til de annet enn hei i gata.. nå tror jo jeg oppi hodet mitt at hun kom fordi hun trodde det var samboer som hadde hjemmekontor😢 

Hva søren skal jeg gjøre? 

Skal jeg konfrontere henne når hun kommer med lader? Eller late som ikke no? Eller skal jeg late som jeg er han å skrive noe på snap? Er helt knust. Jeg vil bare ikke at dette skal skje!!😥 

 

 

Anonymkode: 0b69a...bc4

Ingen tror vel på dette. En vandrehistorie🤡🤡

Anonymkode: 5d041...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke sykesengen, men "ektesengen " 🙈🙈

Anonymkode: 04585...2c8

Haha! 

Ja, jeg skjønner godt st du ikke hadde klart det. Det hadde ikke jeg heller om jeg ikke hadde stått i situasjonen og altså klarte det. Men det tok tid. Vi hadde en ettåring (enda mere kvalmende) og to eldre barn, hadde det ikke vært for minste, ville jeg nok gått. Sånn sett glad for det i dag. At noe «tvang» oss sammen. Han har utviklet seg som menneske på en rekke plan. Vi har fått snakket om alt og mere til. Er på mange måte nærere enn før. På en trygg og solid måte. Innrømmer imidlertid lett at når det skyller over meg, når jeg erindrer sms-loggen jeg fikk lese (ikke for sarte sjeler?, så kan jeg få forakt, vemmelse og behov for å være for meg selv. Jeg blir kort, anspent, avvisende. Og gjennomgår en liten prosess. Spør kanskje er spørsmål som formes i meg og han svarer. Hadde han ikke gitt meg den tiden jeg trenger for å bale med det hadde det vært kald kutt. Og nei. Jeg er ikke redd for at det skal skje igjen. Faren var større forut for dette. Han så seg selv inn i hvitøyet, sto rett opp og ned og kastet opp nedover klærne sine da alt kom frem. Han hadde store problemer med å holde seg selv ut. Jeg lot han bare spy, null medlidenhet. I bunnen av alt dritten ligger det et menneske som er langt mindre selvtrygg enn jeg. En som trengte bekreftelse. Som ikke klarte å bekrefte sin egen verdi i seg selv. Han det er synd på. Han skal leve med det han gjorde mot meg og baby og han skal bygge seg opp til å bli voksen nok til å ikke måtte bekreftes utenfra for å ha det bra. Jepp, vi gikk til psykolog sammen. Han lærte masse. Skuffende at han ikke kunne en del av det fra før. Men jeg tror i vårt tilfelle at han vil være en langt bedre far for våre kommende tenåringsdøtre enn før han fikk flerret øynene sine opp. Og nei, i vårt tilfelle var det ikke en lekker liten snelle fra Ex.phil. Men der var derimot flere enn en...

Du velger vei herfra, Hi. Gjør det som er best for deg! Hva trenger du for å beholde verdighet, integritet og selvrespekt nå? Formidle det til omverden. Det går fint, lover deg. Enten uten eller med ham. Hvis du velger å gå inn i materien får du sett hvem han er iallfall. Skal du velge ham får han tåle at reparasjonen tar lang tid. Tipper klinten og hveten skilles her et sted (selvsagt burde den skiltes ved utroskap/ikke utroskap). 

Anonymkode: 55a3e...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Inviter henne på middag du. Se om mannen din blir stresset. 

Anonymkode: c462e...185

4 sider med kommentarer. Tror ikke du det kanskje har kommet litt mer info enn det som sto i HI? 

Anonymkode: 659b7...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var drømmemannen fordi han hadde dårlig samvittighet ovenfor deg. Hi begynn å trene? Tror den beste medisinen i dette er å øke selvtilliten, og ikke minst fokusere på deg selv litt. Begynn med å gå turer med musikk på ørene. Vel sunnere alternativer for en stund. Coaching ved siden av har alltid hjulpet meg, og ikke minst booste vitaminer for en periode. Tror revenge er undervurdert i slike sammenhenger. Du må vise deg bedre og sterkere nå. Dette klarer du. Vi har troen på deg. Vi er her for deg ♥️🙏

Anonymkode: a186d...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du det i dag, Hi? Barna? Ha en fin dag. Be en god venninne bort i kveld, godt å ikke sitte alene med tanker og forvirring når barna sover og du får tiden for deg selv. Heia deg! 

Anonymkode: 55a3e...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På ‎31‎.‎08‎.‎2019 den 11.33, Anonym bruker skrev:

Hun spurte.... 

Anonymkode: 1a906...482

Jeg synes du ga veldig gode råd jeg 🙂

Anonymkode: 515e8...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...