Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #26 Skrevet 28. august 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jobber vi samme sted? Problemet hos oss er vel egentlig en fryktelig dårlig ledelse som behandler ansatte så nedlatende at det er smertefullt. Anonymkode: 46ff6...c28 Akkurat sånn er det her også! På en måte godt å høre at andre har det sånn også, selv om det er en mager trøst 😪 Skulle jo ikke vært nødvendig å ha det sånn på jobb. Anonymkode: 86d6d...8b8
skinnfilla Skrevet 28. august 2019 #27 Skrevet 28. august 2019 Blitt gjeldfri(ca2 mill) , satt av 2 mill til hvert barn( 8 mill) bygd på og pusset opp endel. Ny bil ooog fornyet hele garderoben😅 ellers satt resten på konto
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #28 Skrevet 28. august 2019 Sørget for at mine to barn med kroniske sykdommer ville fått beste behandlingen som finnes. Så betalt gjeld slik at vi kunne funnet på noe gøy, har ikke hatt råd til ferie de siste fire årene. Anonymkode: 581e2...190
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #29 Skrevet 28. august 2019 Jeg er fattig og syk, så blir jo et litt annet scenario enn hva dere har, HI. Jeg ville først ha sikret meg selv ved å skaffe meg en bolig og sette av penger slik at jeg hadde til vedlikehold. Jeg ville skaffet meg en bil som var billig i drift. Og så måtte jeg hatt innbo til huset. Jeg ville spandert på meg selv en ny garderobe. Og så ville jeg reist til utlandet for videre utredning og behandling der. Jeg ville sikret min mor, kanskje skaffet henne en bil, betalt ned gjelden hennes. Hun fortjener det. Jeg kunne også tenkt meg å kjøpe en leilighet eller hus til en venninne av meg som jeg dessverre ikke har hatt kontakt med på lenge. Hun hadde fortjent den tryggheten det hadde gitt henne, for trygghet er noe hun aldri har opplevd noengang i livet. Men hun gir seg aldri. Kjenner jeg henne rett ville hun ikke tatt imot en slik gave, men jeg tror hun ville gått med på å kjøpe seg inn i boligen via husleie. Da kunne hun blitt eier av egen bolig og fått den tryggheten jeg vet hun trenger og fortjener. Resten ville jeg ha måttet funnet ut en fornuftig måte å vare lengst mulig. Nå har jo dere også en sikkerhet i at dere vet dere får enda noen millioner til, Hi, så slik sett er dere priveligerte. Siden dere er såpass etablerte som dere er, så tenker jeg at det er lurt, som en over nevnte, å få hjelp til å forvalte disse pengene fornuftig fremover. For det er mye penger, men som hun over sa, heller ikke mer enn at det faktisk er mulig å sløse dem bort i løpet av noen år. Hadde jeg vært etablert og i jobb så ville jeg ha gitt bort noe penger til forskning, og noe til lokale tiltak. Anonymkode: c0118...8a0
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #30 Skrevet 28. august 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi kommer snart til å få ca 20 millioner. I tillegg ser det ut til at vi kommer til å arve rundt 10 millioner når vi blir gamle. Det meste av pengene kommer vi nok bare til å pladere i aksjefond, men noe har vi tenkt å bruke. Vi kommer nok til å pusse opp en del og gjøre en del i hagen. Der går det kanskje 1 million. Så vil vi bli gjeldfrie da går det 1,5 mill til. I tillegg tenker vi å gi 200.000 til en fritidsaktivitet som har vært viktig for ungene slik at barn som ikke har god råd kan gå gratis. Noe ekstra høyt forbruk har vi ikke behov for. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 1109a...dbe 200.000 av tjue mill... skal si dere er spandable. Jeg ville ha plassert 5 mill et sted der de kunne jobbe for meg. De øvrige 15 ville ha gått til en organisasjon som gjør noe varig og viktig. Jeg tenker MSF. Anonymkode: b59d7...ee9
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #31 Skrevet 28. august 2019 Da hadde jeg begynt å titte etter ett drømmehus og leid her jeg leier frem til det. Jeg ønsker meg ikke noe stort og fancy hus, men ett hus som jeg føler jeg kan si er hjemme. Ikke alle hus som jeg liker jeg føler er hjemme når jeg går inn, det hjelper ikke om jeg pynter og gjør det slik jeg vil heller. Enten er det ett hus eller så er det hjemme. Bodde flere år ett sted, men jeg sa fortsatt hjemme til huset til mamma for jeg følte meg mer hjemme der enn der jeg bodde. Leiligheten var igrunn helt perfekt for oss, den var vår, den var pusset opp slik vi ønsket osv men den følelsen hjemme var ikke der. Hadde sagt til en kompis han måtte fikse det som måtte fikses på hytta, det er endel som bør gjøres men som av økonomiske grunner ikke kan gjøres enda. Så hadde overkjørt mine foreldre som eier hytta. Jeg vet mamma gruer siden hun må tømme stue, kjøkken, gang og ett soverom helt når dette skal gjøres. Så da får jeg ta meg noen ukers ferie og fikse det for hu. Men utover det så hadde jeg satt pengene på bok. 20 mil er ikke så mye at jeg kan sløse for mye syns jeg. Pengene forsvinner fort med ett hus, en unge kunne nok fått en bil når hu får lappen snart også siden jeg ikke har noen hun kan låne. Vil jo ha litt penger igjen slik at jeg kan hjelpe ungene når de blir større. Anonymkode: 8abfb...777
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #32 Skrevet 28. august 2019 10 hours ago, Anonym bruker said: Vi kommer snart til å få ca 20 millioner. I tillegg ser det ut til at vi kommer til å arve rundt 10 millioner når vi blir gamle. Det meste av pengene kommer vi nok bare til å pladere i aksjefond, men noe har vi tenkt å bruke. Vi kommer nok til å pusse opp en del og gjøre en del i hagen. Der går det kanskje 1 million. Så vil vi bli gjeldfrie da går det 1,5 mill til. I tillegg tenker vi å gi 200.000 til en fritidsaktivitet som har vært viktig for ungene slik at barn som ikke har god råd kan gå gratis. Noe ekstra høyt forbruk har vi ikke behov for. Hva ville dere gjort? Anonymkode: 1109a...dbe betalt lånet og hele summen av det nye leiligheten. det er ca 3,5 mill hadde gikk 7 mill til sønnen 2 millioner til broren min og svigerrinnen min og niesene mine så hadde blitt 6 mill der. gitt en reise til foreldrene mine de har ønsket seg lenge, kommer på ca 600.000, tror heller de hadde hatt lyst på det enn penger resten hadde jeg brukt på reiser jeg hadde lyst på Anonymkode: ba744...b93
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #33 Skrevet 28. august 2019 Tatt master, kjøpt hus, reist på ferie, satt av mye til sparing og kjøpt aksjer, gitt mye til viktig veldedighet og kanskje selv satt i gang et prosjekt et sted i verden for å bedre noe og ansatt noen lokalt til å lede arbeidet videre. Anonymkode: 7c688...d4e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #34 Skrevet 28. august 2019 Jeg ville flyttet 3 etasjer opp i blokka jeg bor og betalt hele lånet. Så ville jeg kjøpt leilighet til eldste og satt av 3 mill til yngste. Så ville jeg ha betalt lånet til søster og foreldre. Deretter ville jeg kjøpt en seniorleilighet til mine besteforeldre. Å til slutt ville jeg kjøpt meg en liten bil som er billig i drift. Å så hadde livet gått videre med jobb og andre sysler. Anonymkode: 6ac54...b23
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #35 Skrevet 28. august 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tatt master, kjøpt hus, reist på ferie, satt av mye til sparing og kjøpt aksjer, gitt mye til viktig veldedighet og kanskje selv satt i gang et prosjekt et sted i verden for å bedre noe og ansatt noen lokalt til å lede arbeidet videre. Anonymkode: 7c688...d4e I mitt hode er sparingen også til barnet. Anonymkode: 7c688...d4e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #36 Skrevet 28. august 2019 Satt meg godt ned i sofaen sammen med samboeren og diskutert veien videre. Kjøpt oss nytt hus her, pusse opp og bli boende, eller flytte nærmere familien? En kombinasjon? Ville sannsynligvis brukt en del penger på kunst/interiør 🙊 Undersøkt hvordan såpass mye penger bør investeres/forvaltes. Satt av penger til et kronisk sykt familiemedlem for å sikre fremtiden hns. Anonymkode: 1f9de...cfe
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #37 Skrevet 28. august 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Slik er der her også... Anonymkode: 1f7b1...bc0 Er vi opptil flere som jobber samme sted da? Anonymkode: 20839...ce2
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #38 Skrevet 28. august 2019 Bygd drømmehuset og byttet ut den ene bilen. Muligens tatt meg et friår eller gått tilbake til skolebenken. Reist en del 😊 Åå, kjente jeg ble litt misunnelig her, INGEN utsikter til slike summer på kontoen her i gården... Anonymkode: e4b82...c00
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #39 Skrevet 28. august 2019 Gjeldsfri, ny bil, nytt hus, og donert en mille eller to til Rødt. Jeg vet det er et par år til Stortingsvalget, men jaggu hadde det vært moro om de kom inn med mere enn bare Moxnes. Anonymkode: 557fd...ff2
CherryC Skrevet 28. august 2019 #40 Skrevet 28. august 2019 Betalt ned lånet og pusset opp litt, satt av penger til begge barna, gitt en god slump til brødrene mine og foreldrene mine . Så hadde jeg reist en del med barna. Gitt litt til kirkens bymisjon. Sløst og kost meg mye:)
topaz Skrevet 28. august 2019 #41 Skrevet 28. august 2019 Satt av penger til barna, kjøpt en ny leilighet i tillegg til den gamle - hatt en som utleieobjekt. Kjøpt leilighet til mamma som er litt større enn den hun har nå. Gitt penger til mormor så hun kunne vært komfortabel økonomisk.
Rhapsody in blue Skrevet 28. august 2019 #42 Skrevet 28. august 2019 Jeg ville ha kjøpt aksjer og aksjefond etter nedbetalt gjeld og litt frynsegoder. Askjer i Tomra, Scanship Holding, Hexagon composites, Scatec Solar, Otovo, Beyond Meat og resten i aksjefondet DNB teknologi.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #43 Skrevet 29. august 2019 Betalt ned gjeld, ca 2 mill. Pusset opp, kanskje 500 000. Hjulpet de to eldste økonomisk. Satt av penger til å hjelpe yngstemann økonomisk. En tur for hele familien. Spart. Anonymkode: aa2de...19d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #44 Skrevet 29. august 2019 Nedbetalt gjeld og kjøpt hus! Og så ville jeg hjulpet foreldrene mine med oppussing av deres hus. Og så trenger jeg ny bil. Den gamle er på verksted igjen nå. Sukk. Og så ville jeg gått til frisøren! Der har jeg ikke vært på 5 år. I det hele tatt er det mye som er slitt og utbrukt og kunne trengt til en oppgradering. Men tviler på det hadde kostet mange milioner. Ville nok blitt aksjefond eller noe slikt her også. Anonymkode: 30f97...618
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #45 Skrevet 29. august 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Jobber vi samme sted? Problemet hos oss er vel egentlig en fryktelig dårlig ledelse som behandler ansatte så nedlatende at det er smertefullt. Anonymkode: 46ff6...c28 Her også. Hadde sagt opp på dagen og meldt hele ledelsen til øverste hold. Anonymkode: 7843d...977
Anonym bruker Skrevet 29. august 2019 #46 Skrevet 29. august 2019 Litt til forbruk i starten, resten i fond. Avkastning er nok til å å vedlikeholde fondet ved tanke på inflasjon og gi dere en inflasjonsjustert månedlig lønn. Da blir ikke fondet mindre heller. Anonymkode: 2102c...73f
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #47 Skrevet 30. august 2019 Betalt ned gjeld. bygget nytt hus så det blir akkurat som jeg vil. kjøpt nye biler. betalt ned gjeld til foreldre,bror. satt noen millioner inn på konto til barna. gått ned til 80%stilling på jobben. Spandert en skikkelig ferie på familien. Kjøpt en koselig liten hytte på fjellet. eventult det som er igjen-spart.. Anonymkode: 55c2a...2c9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #48 Skrevet 30. august 2019 Hvorfor vil dere sylte ned store summer til barna som skal forvaltes av overformynderiet? Anonymkode: caeba...814
Anonym bruker Skrevet 30. august 2019 #49 Skrevet 30. august 2019 Jobbet mindre, kanskje studert på nytt bare fordi jeg kunne. Reist til Australia med hele storfamilien Betalt ned gjeld To biler Spart i fond Anonymkode: 19bfa...7ad
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #50 Skrevet 31. august 2019 Hadde kjøpt tomt og bygd drømmehuset, alt nytt! Kjøpt båt (siden drømmetomten har egen brygge). Tatt en skikkelig ferie. Hatt fri halve uka, evt jobbet en liten nattestilling(25%). Anonymkode: 9aa2f...040
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå