Gå til innhold

Hva ville dere gjort med 20 millioner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kommer snart til å få ca 20 millioner. I tillegg ser det ut til at vi kommer til å arve rundt 10 millioner når vi blir gamle.

Det meste av pengene kommer vi nok bare til å pladere i aksjefond, men noe har vi tenkt å bruke. Vi kommer nok til å pusse opp en del og gjøre en del i hagen. Der går det kanskje 1 million. Så vil vi bli gjeldfrie da går det 1,5 mill til.

I tillegg tenker vi å gi 200.000 til en fritidsaktivitet som har vært viktig for ungene slik at barn som ikke har god råd kan gå gratis.

Noe ekstra høyt forbruk har vi ikke behov for.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 1109a...dbe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nytt hus, to nye biler. 

Resten trygt plassert i en eller annen type sparing. 

Anonymkode: 16478...bcc

Skrevet

Vi er gjeldfri med et ganske nytt hus. Har 4 barn. Vet ikke helt hva jeg hadde brukt penger på. Pengene samles opp hos oss og. 

Vi har et nøkternt forbruk, prøver å lære barna våre å ikke sløse, kaste mat og at gjenbruk er bra. Barna våre vet ikke at vi har endel penger på konto. Vi ønsker at de skal lære seg å jobbe, spare og få kontroll over egen økonomi.

Anonymkode: c8c88...322

Skrevet

Bli gjeldfri, pusset opp huset ferdig, ny sofa og vaskehjelp.

Anonymkode: 2393d...c4c

Skrevet

Blitt gjeldfri, reist og investert i fast eiendom. Dette er så mye penger at du bør koste på deg å betale noen for å forvalte dem smart. Samtidig som det ikke er mer enn at du fint kan blåse dem på 10 år om du får dårlige vaner. 

Skrevet

Bygd på huset, kjøpt ny bil til sambuaren, leigdt folk til å måling og vedlikehald av alle bygningar på garden. Kjøpt ny traktor, kjøpt meg fri frå jobben for å rydde og kaste og ordne opp på garden..... Sett mykje i fond. 

Anonymkode: 08090...4a7

Skrevet

Sagt opp jobben og gitt meg selv anledning til å finne et bra sted å jobbe.

Anonymkode: 46ff6...c28

Skrevet

Jeg hadde betalt ned boliglån og studielån. Pusset opp alt som trengs, ordnet alle de tingene i hagen vi vil ordne. Kjøpt en hytte. Kjøpt en Tesla X. En liten leilighet i Oslo.

Så ville jeg vel kjøpt et par boliger som barna kan få når de blir store.

Anonymkode: 3db9c...eb5

Skrevet

Jeg hadde gitt 5 mill til hver av barna, eldste er 19 år, så da hadde hun kunne kjøpe leilighet og bil, og ha litt penger til studier. Jeg hadde pusset opp boligen min, betalt ned lån, kjøpt meg en bil. Og resten hadde gått til sparing. Jeg er ufør med laveste sats, og alene med barna. Så de pengene hadde jo kommet veldig godt med. 

Anonymkode: b869e...cb5

Skrevet

Hadde kjøpt utleie objekter. Laget et AS og levd av det. Hadde sluttet i jobben min.

Anonymkode: 97200...405

Skrevet

Betalt ned gjeld. Kjøpt en ny bil. Investert i bolig. Gått ned litt i stilling. Tatt en skikkelig ferie 😄

Anonymkode: 768d9...a9e

Skrevet

Har fire barn, så de hadde fått en del hver, minst 1 mill, gjerne litt mer.

Hadde betalt ned egen gjeld, den er på ca 3 mill.

Pusset opp huset, her trengs nytt kjøkken og nytt bad i 1.etg, ville gått litt penger der.

Ville kjøpt to "nye" biler, de to vi har er fra 2006 og 2007, vill byttet de ut i to biler som bare var et par år gamle.

Ville lagt litt penger i uteområdene her, en del av hagen må tas, en ny veranda og en sommerstue, nye utemøbler.

Måtte investert litt i mannens firma, han går med overskudd, men det er ganske knappe marginer så ville gitt litt ekstra å gå på der.

Mannens drøm er å ta med hele familien på cruise, men det er veldig dyrt så jeg vet ikke om det noen gang blir noe av. Så det ville jeg spandert da, en skikkelig drømmeferie på cruise.

Det som ble igjen da ville jeg spart. Kanskje investert i en leilighet til utleie, måtte tenkt litt på det.

Anonymkode: 3dbb6...342

Skrevet

Betalt ned boliglån

Pusset opp huset

Kjøpt hytte

Kjøpt utleieleiligheter, sagt opp jobben og levd av inntektene fra utleie

Anonymkode: fa4c0...dd7

Skrevet

Reist på en fantastisk reise med mann og barn. Første klasse!

Anonymkode: 3760b...1a8

Skrevet

Først ville jeg betalt ned boliglån og studiegjeld. Så hadde jeg bygd utleieleilighet, vi har mulighet til det, men har foreløpig ikke hatt råd. Resten av huset trenger ikke noe oppussing nå, men jeg ville satt noe penger i fond, for bruk til fremtidig vedlikehold. Så ville jeg ha satt av en god sum til hver av ungene, så de har rikelig til egenkapital ved kjøp av bolig. Så hadde jeg betalt ned huslånet til min bror. 

Så hadde jeg gått noe ned i stilling. Som gjeldsfri, og med leieboer i huset, hadde jeg likevel fått bedre økonomi. Den forbedrede økonomien hadde blitt brukt til opplevelser og reiser for familien.

Etter dette hadde jeg fortsatt hatt mye penger igjen. De ville jeg brukt til et veldedig formål. Jeg måtte tenkt litt på hvordan, og hadde nok trengt litt økonomisk rådgivning. Mulig jeg hadde fått laget en stiftelse, der pengene stod i fond, og overskuddet ble benyttet hvert år, men jeg er usikker på hvor mye penger man trenger for at noe sånt har noe for seg. Eventuelt kunne jeg brukt det direkte på prosjekter jeg kjenner og har troen på. 

Anonymkode: bf062...dcb

Skrevet

Gitt en del til kreftforskning.

Betalt ned lån.

Tatt med hele familien på Cruise i Karibien, deretter noen dager i Disneyland i Orlando.

Sørget for at datteren min var sikret økonomisk, og har i tillegg kommet til å overføre en del til niesene og nevøene hennes :)

Anonymkode: 1f7b1...bc0

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gitt en del til kreftforskning.

Betalt ned lån.

Tatt med hele familien på Cruise i Karibien, deretter noen dager i Disneyland i Orlando.

Sørget for at datteren min var sikret økonomisk, og har i tillegg kommet til å overføre en del til niesene og nevøene hennes :)

Begynt å studere igjen.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Sagt opp jobben og gitt meg selv anledning til å finne et bra sted å jobbe.

Dette!! Ikke sovet mer enn to timer i natt pga uenigheter og hersketeknikk på jobb - og det er ikke første gang for å si det sånn. Med den summen hadde jeg sagt opp på dagen og hatt god tid til å finne en ny jobb hvor de er interessert i å ta vare på arbeidstakerne og beholde dem i jobb i stedet for å slite dem ut....

Anonymkode: 86d6d...8b8

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette!! Ikke sovet mer enn to timer i natt pga uenigheter og hersketeknikk på jobb - og det er ikke første gang for å si det sånn. Med den summen hadde jeg sagt opp på dagen og hatt god tid til å finne en ny jobb hvor de er interessert i å ta vare på arbeidstakerne og beholde dem i jobb i stedet for å slite dem ut....

Anonymkode: 86d6d...8b8

Jobber vi samme sted? Problemet hos oss er vel egentlig en fryktelig dårlig ledelse som behandler ansatte så nedlatende at det er smertefullt. 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jobber vi samme sted? Problemet hos oss er vel egentlig en fryktelig dårlig ledelse som behandler ansatte så nedlatende at det er smertefullt. 

Slik er der her også...

Skrevet

Hadde kjøpt hus, fikset opp den gamle bilen, kjøpt meg ny garderobe, og dratt regelmessig til USA for å finne en privatlege som kan gjøre meg frisk. 

Anonymkode: c6bd0...902

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi kommer snart til å få ca 20 millioner. I tillegg ser det ut til at vi kommer til å arve rundt 10 millioner når vi blir gamle.

Det meste av pengene kommer vi nok bare til å pladere i aksjefond, men noe har vi tenkt å bruke. Vi kommer nok til å pusse opp en del og gjøre en del i hagen. Der går det kanskje 1 million. Så vil vi bli gjeldfrie da går det 1,5 mill til.

I tillegg tenker vi å gi 200.000 til en fritidsaktivitet som har vært viktig for ungene slik at barn som ikke har god råd kan gå gratis.

Noe ekstra høyt forbruk har vi ikke behov for.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 1109a...dbe

Kjøpt nytt hus, ny bil og båt. Så hadde jeg sluttet å jobbe når jeg ble 50 år om muligheten var der🙂

Skrevet

Jeg hadde kjøpt meg et lite hus eller leilighet og betalt ut all gjeld. Hadde gitt en god sum til mamma så hun kunne betalt ut gjeld og pusset opp,  så hun kunne gjort boligen mer aldersvennlig.

Anonymkode: af7c3...be1

Skrevet

Kjøpt større hus, betalt gjeld, kjøpt to nesten nye biler og reist på ferie. Da hadde pengene mer eller mindre vært brukt opp mtp hva er hus koster her vi bor. 

Anonymkode: 4a14c...5d4

Skrevet

Hadde blitt gjeldfri, bygget garasje og satt en del vekk til sparing. Hadde nok unnet os noen ekstra fine ferier også:-)

Anonymkode: b8c67...c06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...