Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #26 Skrevet 27. august 2019 11 minutter siden, beef sister skrev: Vel, i samtlige feiringer jeg har vært i - så være dåp eller bryllup, blir kakene knapt nok rørt. Alle har mulighet til å gå minst åtte runder hvis de så skulle ønske. Tre eller fire kaker er rikelig. Da må du ha veldig spesielle venner og familie, der ingen liker kaker. Anonymkode: 586f8...f56
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #27 Skrevet 27. august 2019 15 minutter siden, beef sister skrev: Vel, i samtlige feiringer jeg har vært i - så være dåp eller bryllup, blir kakene knapt nok rørt. Alle har mulighet til å gå minst åtte runder hvis de så skulle ønske. Tre eller fire kaker er rikelig. I de selskapene jeg pleier å gå i, utenfor Oslo, pleier det å være et godt utvalg kaker og folk spiser ganske mye. De få selskapene jeg jar vært i i Oslo har hatt få kaker og da stort sett kjøpekaker. "Pascal-kaker" og liknende ser flotte ut, men de smaker sjelden spessielt godt. Da trenger man selvfølgelig ikke mange. Anonymkode: 3d2fc...86c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #28 Skrevet 27. august 2019 17 minutter siden, beef sister skrev: Vel, i samtlige feiringer jeg har vært i - så være dåp eller bryllup, blir kakene knapt nok rørt. Alle har mulighet til å gå minst åtte runder hvis de så skulle ønske. Tre eller fire kaker er rikelig. Da er kanskje tre kaker nok i din krets, men slik er det ikke i de familiene og blant de vennene jeg har. Hadde selv konfirmasjon i år og alle gikk minst to runder for å forsyne seg med kaker og det gikk mye. I veldig mange kretser hadde tre kaker blitt ansett som smålig. Så vi får satse på at hi kjenner sin familie best. Er det kakemonser der har man nok kake 😊 Anonymkode: 43bf9...fe7
beef sister Skrevet 27. august 2019 #29 Skrevet 27. august 2019 4 minutes ago, Anonym bruker said: Da må du ha veldig spesielle venner og familie, der ingen liker kaker. Anonymkode: 586f8...f56 Vil anta at de aller fleste synes kaker er godt, men ingen har behov for en halv kake alene og minst ti ulike å velge mellom, nei.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #30 Skrevet 27. august 2019 Marsipankake (var dåpskaka det?) Ostekake Sjokoladekake Pavlova eller verdens beste Suksess terte eller gulrotkake Boller/kanelboller/kringler Muffins til unga. Husk å ha noen uten glasur å. Mange barn spiser ikke glasur. I bursdag her er det de uten som går først. På festdager skal kakebordet bugne! Anonymkode: 5241f...c4a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #31 Skrevet 27. august 2019 Min familie spiser nesten ikke kaker. Ingen som er glad i det. Hadde jeg laget 10 kaker til 20 stykker hadde vi hatt kaker nok helt frem til 2022. Jeg hadde laget en sjokoladekake, en langpanne pavlova og en smuldrepai med is til. Anonymkode: 0cf7b...5ef
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #32 Skrevet 27. august 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da må du ha veldig spesielle venner og familie, der ingen liker kaker. Anonymkode: 586f8...f56 Nei, ikke veldig spesielle, bare ikke glad i søtt. Anonymkode: 0cf7b...5ef
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #33 Skrevet 27. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vi hadde konfirmasjon med 34 gjester ingen barn under tenåringsalder. Bugnende tapasbord fra catering til 450kr pr pers. Varme og kalde retter. Vi hadde marsipanke, sjokoladekake, pavlova, ostekake og iskake. Det ble masse rester i gjen av mat og kaker. Festen varte fra kl 12-23. Jeg ville valgt 4 kaker om jeg skulle gjordt det på nytt + litt potetgull/snack på kvelden. Vi satte frem litt av tapas maten igjen på kvelden. Anonymkode: 8d4a3...50a Det tror jeg ikke på. Serverte dere mat og kake samtidig eller luker ingen kake? 34 gjester pluss dere og bare fem kaker?? Det hadde blitt helt tomt her, eller folk hadde jo ikke turt å ta så mye de ville, man liker jo ikke tømme wt kakefat eller kakebord!! Anonymkode: 946f1...be3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #34 Skrevet 27. august 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det tror jeg ikke på. Serverte dere mat og kake samtidig eller luker ingen kake? 34 gjester pluss dere og bare fem kaker?? Det hadde blitt helt tomt her, eller folk hadde jo ikke turt å ta så mye de ville, man liker jo ikke tømme wt kakefat eller kakebord!! Anonymkode: 946f1...be3 Vi var 35 stykk i min sønn sin konfirmasjon nå i vår, bare tre var under 14 år. Vi hadde seks kaker utenom en hvit dame, og vi hadde store mengder med rester igjen. Og da gikk folk og forsynte seg godt, altså. Fem kaker hadde vært mer enn nok, mengdemessig, men jeg liker å ha litt utvalg. Anonymkode: 629f1...b35
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #35 Skrevet 27. august 2019 29 minutter siden, beef sister skrev: Vil anta at de aller fleste synes kaker er godt, men ingen har behov for en halv kake alene og minst ti ulike å velge mellom, nei. Det handler da ikke om at noen har behov for en halv kake hver eller ikke. Målet er jo ikke at alt skal bli borte, tvert imot, som flere påpeker, skal det være rikelig så folk har anledning til å gå flere runder uten å frykte at det blir tomt, og, det skal være et rikt utvalg. Derfor mange kaker. Jeg selv hadde også syntes det var stusselig å komme til en dåp/konfirmasjon med bare 2-3 kaker Anonymkode: a2811...419
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #36 Skrevet 27. august 2019 1 time siden, beef sister skrev: Vel, i samtlige feiringer jeg har vært i - så være dåp eller bryllup, blir kakene knapt nok rørt. Alle har mulighet til å gå minst åtte runder hvis de så skulle ønske. Tre eller fire kaker er rikelig. Folk rører ikke kaker om det er lite kakebord. Alle er redd for å ta så det ikke blir nok til alle Anonymkode: d5488...ab9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #37 Skrevet 27. august 2019 1 time siden, beef sister skrev: Nei, det er ikke pinlig lite. Ingen trenger åtte forskjellige kaker, og jo, man burde tenke på hvorvidt det blir rester. Noen kakerester kan man kanskje fordele, men mye ender også opp med å bli kastet. Det er jo helt hinsides. De fryses, gis bort og spises opp. Man kaster virkelig ikke kake! Anonymkode: 946f1...be3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #38 Skrevet 27. august 2019 1 time siden, beef sister skrev: Vel, i samtlige feiringer jeg har vært i - så være dåp eller bryllup, blir kakene knapt nok rørt. Alle har mulighet til å gå minst åtte runder hvis de så skulle ønske. Tre eller fire kaker er rikelig. Da er det sikkert kjipe kaker. Står det marsipankake, bløtkake og eplekake der blir man jo ikke særlig fristet. Anonymkode: 946f1...be3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #39 Skrevet 27. august 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Folk rører ikke kaker om det er lite kakebord. Alle er redd for å ta så det ikke blir nok til alle Anonymkode: d5488...ab9 Nettopp, da tar man ei flis av den ene og håper vertskapet tror alle er fornøyd. Anonymkode: 946f1...be3
beef sister Skrevet 27. august 2019 #40 Skrevet 27. august 2019 57 minutes ago, Anonym bruker said: Folk rører ikke kaker om det er lite kakebord. Alle er redd for å ta så det ikke blir nok til alle Anonymkode: d5488...ab9 Man ser da at det er rikelig igjen etter at alle har forsynt seg - vel, da kan man jo bare gå og ta mer, da, hvis man så gjerne vil spise mengder med kake.
beef sister Skrevet 27. august 2019 #41 Skrevet 27. august 2019 51 minutes ago, Anonym bruker said: Da er det sikkert kjipe kaker. Står det marsipankake, bløtkake og eplekake der blir man jo ikke særlig fristet. Anonymkode: 946f1...be3 Jeg er ikke den mest ivrige rundt kakebordet akkurat, men har ikke inntrykk av at disse kakene er overrepresentert. Heller ikke i selskaper der det ikke serveres ti ulike kakesorter.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #42 Skrevet 27. august 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Man tenker jo ikke på om det blir rester? Man tenker at gjestene skal ha godt utvalg og et bugnende kakebord. Tre kaker er jo bare pinlig lite. Anonymkode: 946f1...be3 Hvem tenker du skal spise restene fra 8-10 kaker? Det er snakk om 20 mennesker hvor 6 av de kanskje ikke spiser kake. Jeg hadde konfirmasjon med 36 gjester, hadde langpanne marsipankake, suksessterte, firkløverkake, snickerskake, sjokoladekake og ostekake og hadde så mye rester at halve marsipankaken til slutt ble kastet. Gjestene ville ikke ta med noe særlig rester, så jeg ble sittende med nesten alt. Grusomt overforbruk av mat Anonymkode: 4c7fb...a87
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #43 Skrevet 27. august 2019 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem tenker du skal spise restene fra 8-10 kaker? Det er snakk om 20 mennesker hvor 6 av de kanskje ikke spiser kake. Jeg hadde konfirmasjon med 36 gjester, hadde langpanne marsipankake, suksessterte, firkløverkake, snickerskake, sjokoladekake og ostekake og hadde så mye rester at halve marsipankaken til slutt ble kastet. Gjestene ville ikke ta med noe særlig rester, så jeg ble sittende med nesten alt. Grusomt overforbruk av mat Anonymkode: 4c7fb...a87 Herregud så lite løsningsorienterte folk er!? Vi har alltid mye kaker og det blir virkelig aldri problematisk mye kakegjester, folk spiser masse kake! Det som blir igjen blir også spist enten av oss eller de som får med eller til lunsj på jobb. Ja, altså marsipankake kastes, det spiser jo «ingen». Vi har aldri det eller bløtkake for det er jo virkelig ikke godt, og ingen tar av det uansett når det finnes alternativer. Her er kakene så gode at det er rift om restene, så aldri hatt problem med for mye. Anonymkode: 946f1...be3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #44 Skrevet 27. august 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud så lite løsningsorienterte folk er!? Vi har alltid mye kaker og det blir virkelig aldri problematisk mye kakegjester, folk spiser masse kake! Det som blir igjen blir også spist enten av oss eller de som får med eller til lunsj på jobb. Ja, altså marsipankake kastes, det spiser jo «ingen». Vi har aldri det eller bløtkake for det er jo virkelig ikke godt, og ingen tar av det uansett når det finnes alternativer. Her er kakene så gode at det er rift om restene, så aldri hatt problem med for mye. Anonymkode: 946f1...be3 Man du kan da ikke anta at det er rift om rester hos alle. Jeg spiser ikke kaker, barna spiser lite. Vi er ikke kakemennesker. De som er det, tar med et par stykker kake, men ikke mer enn det. Her ble nesten alle restene kastet fordi ingen spiser det. Anonymkode: 4c7fb...a87
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #45 Skrevet 27. august 2019 Ok, takk for mange svar. Kommer fra en middels kakeglad familie, og tror jeg tar (i tillegg til dåpskaken): Muffins Oreokake Karamellpudding + en til. Hva bør det være? Anonymkode: 8bb2d...01d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #46 Skrevet 27. august 2019 Og folket på jobb er kanskje lei av å være søplekasse hver mandag i konfirmasjonssesongen... Hadde jeg kommet til et kakebord med 8 kaker til 14 gjester, hadde jeg mistet matlysten og lurt på om vertinna hadde fått et akutt anfall av å miste hjernen. Anonymkode: 9eae5...614
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #47 Skrevet 27. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Herregud så lite løsningsorienterte folk er!? Vi har alltid mye kaker og det blir virkelig aldri problematisk mye kakegjester, folk spiser masse kake! Det som blir igjen blir også spist enten av oss eller de som får med eller til lunsj på jobb. Ja, altså marsipankake kastes, det spiser jo «ingen». Vi har aldri det eller bløtkake for det er jo virkelig ikke godt, og ingen tar av det uansett når det finnes alternativer. Her er kakene så gode at det er rift om restene, så aldri hatt problem med for mye. Anonymkode: 946f1...be3 Nei, «folk» spiser ikke alltid masse kake. I min familie spiser ingen av oss mye kake. Vi tar et stykke for syns skyld, men aldri mer enn et stykke. Ingen av vennene våre er store kakespisere heller. Hadde vi frosset ned kake hadde det gått i langtidsarkivet og etter noen år blitt kastet. Familier er ulike og tradisjoner er ulike. Jeg synes 10 kaker på 20 mennesker er vulgært fråtseri. Du ser det som bugnende kakebord. Enig blir vi aldri. Anonymkode: 0cf7b...5ef
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #48 Skrevet 28. august 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Ok, takk for mange svar. Kommer fra en middels kakeglad familie, og tror jeg tar (i tillegg til dåpskaken): Muffins Oreokake Karamellpudding + en til. Hva bør det være? Anonymkode: 8bb2d...01d Jeg var nylig i dåp og det det gikk mest av var kanelboller. Anonymkode: 7f4aa...db0
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #49 Skrevet 28. august 2019 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Ok, takk for mange svar. Kommer fra en middels kakeglad familie, og tror jeg tar (i tillegg til dåpskaken): Muffins Oreokake Karamellpudding + en til. Hva bør det være? Anonymkode: 8bb2d...01d Enten sjokoladekake eller ostekake. Ville også satt frem en boks med is, vi hadde konfirmasjon nå i høst og hele boksen med is ble spist opp, veldig mange som tok en liten scoop ved siden av kaka... Anonymkode: 43bf9...fe7
Anonym bruker Skrevet 28. august 2019 #50 Skrevet 28. august 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Og folket på jobb er kanskje lei av å være søplekasse hver mandag i konfirmasjonssesongen... Hadde jeg kommet til et kakebord med 8 kaker til 14 gjester, hadde jeg mistet matlysten og lurt på om vertinna hadde fått et akutt anfall av å miste hjernen. Anonymkode: 9eae5...614 Spiseproblemene dine trenger du vel ikke dytte på folk. Anonymkode: 946f1...be3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå