Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #1 Skrevet 27. august 2019 Vi blir 14 voksne og 6 barn. Tapas først. Kjøper en stor marsipan-dåpskake. Hva ville dere lagd av kaker i tillegg? Anonymkode: 8bb2d...01d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #2 Skrevet 27. august 2019 Snickerskake oreokake ostekake suksessterte pavlova, gjerne smash typen Gulrotkake brownies Anonymkode: 946f1...be3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #3 Skrevet 27. august 2019 Tapas er jo ikke til å spise seg mett på så da bør du nok ha en del kaker og helst noe kringle eller liknende som man kan spise en del av uten at det er kvalmende. Tror jeg ville hatt 5 store kaker i tillegg. Det skal være godt med rester. Eplekake Sjokoladekake med sjokoladesmørkrem Verdens beste Ostekake Iskake Anonymkode: 3d2fc...86c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #4 Skrevet 27. august 2019 Med såpass mange barn ville jeg laget lyse muffins Sjokoladekake eller brownies Suksesskake Sjokoladekjeks eller helst kransekake Is eller iskake Siden det er høst ville jeg nok også hatt en eplekake. Anonymkode: 43bf9...fe7
tante grusom master of law Skrevet 27. august 2019 #5 Skrevet 27. august 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi blir 14 voksne og 6 barn. Tapas først. Kjøper en stor marsipan-dåpskake. Hva ville dere lagd av kaker i tillegg? Anonymkode: 8bb2d...01d Jeg ville hatt to-tre kaker i tillegg. En sjokoladekake til barna, en ostekake og kanskje en suksessterte
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #6 Skrevet 27. august 2019 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snickerskake oreokake ostekake suksessterte pavlova, gjerne smash typen Gulrotkake brownies Anonymkode: 946f1...be3 7 kaker pluss dåpskaken.....? Er ikke det litt mye? Anonymkode: 8bb2d...01d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #7 Skrevet 27. august 2019 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tapas er jo ikke til å spise seg mett på så da bør du nok ha en del kaker og helst noe kringle eller liknende som man kan spise en del av uten at det er kvalmende. Tror jeg ville hatt 5 store kaker i tillegg. Det skal være godt med rester. Eplekake Sjokoladekake med sjokoladesmørkrem Verdens beste Ostekake Iskake Anonymkode: 3d2fc...86c Man blir vel mett av tapas? Jeg blir alltid veldig mett av det... hva mener du? Anonymkode: 8bb2d...01d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #8 Skrevet 27. august 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man blir vel mett av tapas? Jeg blir alltid veldig mett av det... hva mener du? Anonymkode: 8bb2d...01d Tapas er jo bare forsegjorte småretter der du får en munnfull av hver ting. Du enker kanskje på et koldtbord med spanskinspirert mat? Anonymkode: 3d2fc...86c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #9 Skrevet 27. august 2019 Vi har bestilt tapas til 400 per person, både varme og kalde retter, så antar alle blir mett av det ja... Anonymkode: 8bb2d...01d
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #10 Skrevet 27. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: 7 kaker pluss dåpskaken.....? Er ikke det litt mye? Anonymkode: 8bb2d...01d Nei. Hehe. Anonymkode: 372d7...d04
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #11 Skrevet 27. august 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Med såpass mange barn ville jeg laget lyse muffins Sjokoladekake eller brownies Suksesskake Sjokoladekjeks eller helst kransekake Is eller iskake Siden det er høst ville jeg nok også hatt en eplekake. Anonymkode: 43bf9...fe7 I vår familie spiser ingen barn lyse muffins, det er litt bestemormat. Barn liker som regel noe med sjokolade. Det er det som går unna på bursdagsfester. Anonymkode: 946f1...be3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #12 Skrevet 27. august 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Hehe. Anonymkode: 372d7...d04 Definitivt ikke! Anonymkode: 946f1...be3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #13 Skrevet 27. august 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Snickerskake oreokake ostekake suksessterte pavlova, gjerne smash typen Gulrotkake brownies Anonymkode: 946f1...be3 Regner med mye kakerester?? holder med 3 kaker. Eplekake er godt om høsten. Anonymkode: 4c7fb...a87
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #14 Skrevet 27. august 2019 Ville hatt 10 kaker Marsipankaken du har bestilt Gulrotkake Blåbærpai Sjokoladekake m/banan Krydderkake Pavlova Eplekake og is Ostekake Jordbær- og bringebærmousse kake Bløtkake med skogsbær Anonymkode: d5488...ab9
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #15 Skrevet 27. august 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Regner med mye kakerester?? holder med 3 kaker. Eplekake er godt om høsten. Anonymkode: 4c7fb...a87 Man tenker jo ikke på om det blir rester? Man tenker at gjestene skal ha godt utvalg og et bugnende kakebord. Tre kaker er jo bare pinlig lite. Anonymkode: 946f1...be3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #16 Skrevet 27. august 2019 Vi hadde konfirmasjon med 34 gjester ingen barn under tenåringsalder. Bugnende tapasbord fra catering til 450kr pr pers. Varme og kalde retter. Vi hadde marsipanke, sjokoladekake, pavlova, ostekake og iskake. Det ble masse rester i gjen av mat og kaker. Festen varte fra kl 12-23. Jeg ville valgt 4 kaker om jeg skulle gjordt det på nytt + litt potetgull/snack på kvelden. Vi satte frem litt av tapas maten igjen på kvelden. Anonymkode: 8d4a3...50a
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #17 Skrevet 27. august 2019 Vi var faktisk 14 voksne og 6 barn 🙂 Vi hadde : Dåpskake/Marengskake, Karamellpudding, Dronning Maud pudding, Muffins, Sjokoladekake i langpanne og Pavlova 🙂. Det ble mye rester men jeg synes det skal være litt mye kaker i en dåp 🙂 Anonymkode: 35256...e5b
tante grusom master of law Skrevet 27. august 2019 #18 Skrevet 27. august 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville hatt 10 kaker Marsipankaken du har bestilt Gulrotkake Blåbærpai Sjokoladekake m/banan Krydderkake Pavlova Eplekake og is Ostekake Jordbær- og bringebærmousse kake Bløtkake med skogsbær Anonymkode: d5488...ab9 Nesten en kake per voksen gjest. Litt i overkant kanskje?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #19 Skrevet 27. august 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vi var faktisk 14 voksne og 6 barn 🙂 Vi hadde : Dåpskake/Marengskake, Karamellpudding, Dronning Maud pudding, Muffins, Sjokoladekake i langpanne og Pavlova 🙂. Det ble mye rester men jeg synes det skal være litt mye kaker i en dåp 🙂 Anonymkode: 35256...e5b Mente Marsipankake og ikke Marengskake 😉 Anonymkode: 35256...e5b
beef sister Skrevet 27. august 2019 #20 Skrevet 27. august 2019 53 minutes ago, Anonym bruker said: Man tenker jo ikke på om det blir rester? Man tenker at gjestene skal ha godt utvalg og et bugnende kakebord. Tre kaker er jo bare pinlig lite. Anonymkode: 946f1...be3 Nei, det er ikke pinlig lite. Ingen trenger åtte forskjellige kaker, og jo, man burde tenke på hvorvidt det blir rester. Noen kakerester kan man kanskje fordele, men mye ender også opp med å bli kastet. Det er jo helt hinsides.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #21 Skrevet 27. august 2019 3 minutter siden, beef sister skrev: Nei, det er ikke pinlig lite. Ingen trenger åtte forskjellige kaker, og jo, man burde tenke på hvorvidt det blir rester. Noen kakerester kan man kanskje fordele, men mye ender også opp med å bli kastet. Det er jo helt hinsides. Jeg har aldri opplevd at kakerestene ikke blir spist. Det som kan fryses fryser vi og bruker på skoleavsluttninger ol. Hvis det er mye som ikke kan fryses tar vi det med på jobb. Da er det borte i løpet av lunchen. Anonymkode: 3d2fc...86c
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #22 Skrevet 27. august 2019 6 minutter siden, beef sister skrev: Nei, det er ikke pinlig lite. Ingen trenger åtte forskjellige kaker, og jo, man burde tenke på hvorvidt det blir rester. Noen kakerester kan man kanskje fordele, men mye ender også opp med å bli kastet. Det er jo helt hinsides. Kakebordet skal være stort og bugnende, og rester håper man jo det blir. Dagen etter dåpen er det vanlig å ha etterselskap (uformelt kaffeslabberas) med f. eks tanter/onkler av foreldrene, og da forsvinner restene. Andre muligheter er å ta med til lunsjen på jobb, eller fryse ned til en søndag man vil ha noe godt til kaffen, eller får besøk. Anonymkode: 586f8...f56
beef sister Skrevet 27. august 2019 #23 Skrevet 27. august 2019 2 minutes ago, Anonym bruker said: Kakebordet skal være stort og bugnende, og rester håper man jo det blir. Dagen etter dåpen er det vanlig å ha etterselskap (uformelt kaffeslabberas) med f. eks tanter/onkler av foreldrene, og da forsvinner restene. Andre muligheter er å ta med til lunsjen på jobb, eller fryse ned til en søndag man vil ha noe godt til kaffen, eller får besøk. Anonymkode: 586f8...f56 Det kan sikkert være tradisjon i bestemte områder eller i noen familier, men flertallet gjennomfører neppe dobbelt feiring på det viset. Jeg tenker at det holder helt fint å ha to-tre kaker. Det er helt unødvendig med rester, og ikke minst er det unødvendig jobb (bare fordi noen absolutt må ha minst ti ulike smaker i munnen).
Anonym bruker Skrevet 27. august 2019 #24 Skrevet 27. august 2019 13 minutter siden, beef sister skrev: Nei, det er ikke pinlig lite. Ingen trenger åtte forskjellige kaker, og jo, man burde tenke på hvorvidt det blir rester. Noen kakerester kan man kanskje fordele, men mye ender også opp med å bli kastet. Det er jo helt hinsides. I en dåp skal det ikke være sånn at folk takker nei og sier de er forsynt fordi det er så lite altså. Det skal bugne, det skal være mer enn nok til at folk tar minst to runder og blir fristet av flere ting. Og restene blir da ikke kastet, de blir fryst, delt ut, spist med naboer eller tatt med på jobb. Hver smule blir borte. Anonymkode: 43bf9...fe7
beef sister Skrevet 27. august 2019 #25 Skrevet 27. august 2019 1 minute ago, Anonym bruker said: I en dåp skal det ikke være sånn at folk takker nei og sier de er forsynt fordi det er så lite altså. Det skal bugne, det skal være mer enn nok til at folk tar minst to runder og blir fristet av flere ting. Og restene blir da ikke kastet, de blir fryst, delt ut, spist med naboer eller tatt med på jobb. Hver smule blir borte. Anonymkode: 43bf9...fe7 Vel, i samtlige feiringer jeg har vært i - så være dåp eller bryllup, blir kakene knapt nok rørt. Alle har mulighet til å gå minst åtte runder hvis de så skulle ønske. Tre eller fire kaker er rikelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå