Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #1 Skrevet 25. august 2019 Jeg får besøk av ei venninne og hennes man på tirsdag. Hun er veldig koselig , men utrolig vanskelig i matveien. Hun klager og ingenting er bra nok liksom... Noen som har ei oppskrift på enkel men likevel «imponerende» mat jeg man servere? Anonymkode: 10cb2...a30
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #2 Skrevet 25. august 2019 Hvorfor vil du imponere en som mangler folkeskikk og uansett bare klager? Jeg ville laget noe du synes er godt og som du tror mannen hennes liker. Begynner hun å klage ville jeg nok sagt noe sånt som "det hadde vært så koselig om du heller kunne si noe positivt om maten til en forandring - hva synes du var bra med serveringen i kveld, Anne?" Anonymkode: c1ba2...08e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #3 Skrevet 25. august 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg får besøk av ei venninne og hennes man på tirsdag. Hun er veldig koselig , men utrolig vanskelig i matveien. Hun klager og ingenting er bra nok liksom... Noen som har ei oppskrift på enkel men likevel «imponerende» mat jeg man servere? Anonymkode: 10cb2...a30 Grandiosa. Hadde aldri brukt tiden min på å lage mat til en som er så utakknemlig og vanskelig Anonymkode: e9cc0...268
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #4 Skrevet 26. august 2019 Skjønner svarene, men hadde bare så lyst til å prøve en siste gang å klare det mesterstykke med å få henne fornøyd 😅 Anonymkode: 10cb2...a30
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #5 Skrevet 26. august 2019 Jeg vet ikke hva som ville imponere, men hjemmelaget potetstappe er sinnsvakt godt og veldig enkelt. Jeg lager det på gamlemåten. Sikkert ikke supersundt, men det smaker virkelig. Skrell potetene, skjær dem i middels biter og kok dem mør. Hell vannet fra. Tilsett en god klatt smør og en skvett (gjerne stor) matfløte, salt og pepper. Kjør det igjennom med stavblenderen eller krakk det med en gaffel. Reguler konsistensen med melk. Tadaa! Anonymkode: 44e95...6ab
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #6 Skrevet 26. august 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner svarene, men hadde bare så lyst til å prøve en siste gang å klare det mesterstykke med å få henne fornøyd 😅 Anonymkode: 10cb2...a30 Spør henne om en oppskrift for den xxx hun lager er så god...? Da burde hun jo bli fornøyd? Anonymkode: de55b...888
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #7 Skrevet 26. august 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke hva som ville imponere, men hjemmelaget potetstappe er sinnsvakt godt og veldig enkelt. Jeg lager det på gamlemåten. Sikkert ikke supersundt, men det smaker virkelig. Skrell potetene, skjær dem i middels biter og kok dem mør. Hell vannet fra. Tilsett en god klatt smør og en skvett (gjerne stor) matfløte, salt og pepper. Kjør det igjennom med stavblenderen eller krakk det med en gaffel. Reguler konsistensen med melk. Tadaa! Anonymkode: 44e95...6ab Sorry, men potetstappe? Der hadde vi slitt alle fem her i familien. Det er jo campingvogn mat liksom. Anonymkode: de55b...888
soleia Skrevet 26. august 2019 #8 Skrevet 26. august 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sorry, men potetstappe? Der hadde vi slitt alle fem her i familien. Det er jo campingvogn mat liksom. Anonymkode: de55b...888 Det er posepotetstappe ein brukar i campingvogna. Skikkeleg potetstappe, gjerne med mandelpoteter, er knallgodt. På restaurantar kallar ein det vel helst potetpuré. Anbefalar trinesmatblogg.no Eg har ikkje laga noko mislukka frå den sida. Kva med denne? https://trinesmatblogg.no/recipe/kylling-med-serranoskinke-brie-tomater-og-urter/
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #9 Skrevet 26. august 2019 2 minutter siden, soleia skrev: Det er posepotetstappe ein brukar i campingvogna. Skikkeleg potetstappe, gjerne med mandelpoteter, er knallgodt. På restaurantar kallar ein det vel helst potetpuré. Anbefalar trinesmatblogg.no Eg har ikkje laga noko mislukka frå den sida. Kva med denne? https://trinesmatblogg.no/recipe/kylling-med-serranoskinke-brie-tomater-og-urter/ Det er jo fortsatt potetstappe liksom. Poteter er jo ikke snadder liksom. Anonymkode: de55b...888
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #10 Skrevet 26. august 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sorry, men potetstappe? Der hadde vi slitt alle fem her i familien. Det er jo campingvogn mat liksom. Anonymkode: de55b...888 Ikke når du lager den skikkelig fra grunnen - noe de færreste gjør i en campingvogn! Og så er det jo tilbehør. Ikke hele middagen! Anonymkode: 44e95...6ab
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #11 Skrevet 26. august 2019 Enig med deg som sier at hjememlaget potetstappe er godt! Jeg syns du kan lage helstekt kylling i ovn, bakt med diverse rotgrønnsaker (f.e sk søtpotet og rødbeter i båter) og løk. Ha masse hvitløk og godt krydder, og en god potetsstappe. Det er enkelt og lager nesten seg selv. Anonymkode: b3f02...fd2
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #12 Skrevet 26. august 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo fortsatt potetstappe liksom. Poteter er jo ikke snadder liksom. Anonymkode: de55b...888 Vi pleier å ha i litt sellerirot og kremost. Knallgodt. Anonymkode: 42239...943
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #13 Skrevet 26. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke hva som ville imponere, men hjemmelaget potetstappe er sinnsvakt godt og veldig enkelt. Jeg lager det på gamlemåten. Sikkert ikke supersundt, men det smaker virkelig. Skrell potetene, skjær dem i middels biter og kok dem mør. Hell vannet fra. Tilsett en god klatt smør og en skvett (gjerne stor) matfløte, salt og pepper. Kjør det igjennom med stavblenderen eller krakk det med en gaffel. Reguler konsistensen med melk. Tadaa! Anonymkode: 44e95...6ab Hjemmelaget potetstappe er hverdagskost. Og ikke bruk stavmikser!! Da blir den bare sleip. Mos den ordentlig med hackit eller en stapper. Anonymkode: 0fa60...ce0
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #14 Skrevet 26. august 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hjemmelaget potetstappe er hverdagskost. Og ikke bruk stavmikser!! Da blir den bare sleip. Mos den ordentlig med hackit eller en stapper. Anonymkode: 0fa60...ce0 Helt uenig med deg, både i at potetstappe ikke kan være festmat og at man ikke kan bruke stavmikser. Anonymkode: 42239...943
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #15 Skrevet 26. august 2019 Lag fersk torskefilet med bacon, ertepuré, brokkoli, potetpuré og eggesmør. Det er sinnsykt godt og litt luksus hverdagskost. Anonymkode: d0580...743
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #16 Skrevet 26. august 2019 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke hva som ville imponere, men hjemmelaget potetstappe er sinnsvakt godt og veldig enkelt. Jeg lager det på gamlemåten. Sikkert ikke supersundt, men det smaker virkelig. Skrell potetene, skjær dem i middels biter og kok dem mør. Hell vannet fra. Tilsett en god klatt smør og en skvett (gjerne stor) matfløte, salt og pepper. Kjør det igjennom med stavblenderen eller krakk det med en gaffel. Reguler konsistensen med melk. Tadaa! Anonymkode: 44e95...6ab Sinnsvakt godt? Potetstappe? Som i tillegg er kjørt med stavmikser og ikke har et snev av tyggemotstand? Potetstappe er greit det altså, når det lages fra bunn. Greit. Men sinnsvakt godt? Det er jo bare potet. Kun potet liksom. Jaggu er vi forskjellig 😅😅 og godt er det.. Anonymkode: 9bbbe...db6
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #17 Skrevet 26. august 2019 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Helt uenig med deg, både i at potetstappe ikke kan være festmat og at man ikke kan bruke stavmikser. Anonymkode: 42239...943 Hverdagsmat og festmat, aldri med stavmikser!!! Anonymkode: 0fa60...ce0
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #18 Skrevet 26. august 2019 Helt utrolig at dere klarer å få tråden til hi til å handle om potetstappe Hun bryr seg sikkert veldig om hva dere mener om potetstappe Anonymkode: e9cc0...268
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #19 Skrevet 26. august 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lag fersk torskefilet med bacon, ertepuré, brokkoli, potetpuré og eggesmør. Det er sinnsykt godt og litt luksus hverdagskost. Anonymkode: d0580...743 Hi ville imponere, dette imponerer neppe noen vel? Torsk? Anonymkode: de55b...888
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #20 Skrevet 26. august 2019 Potetmos til hverdag og fest, greitt nok det. Men den må jo serveres sammen med noe. Hva vil du servere til potetmosen da? HI, jeg synes du skal lage noe som du synes er godt og liker å lage. Og finner du ikke på noe, så er Trines Matblogg et veldig godt alternativ. Hun har mange gode oppskrifter som er litt spennende, men likevel enkle å lage. Til gjester på en hverdag, synes jeg det er veldig greitt med en suppe, gryterett eller en ovnsrett. I alle fall om de kommer etter at jeg har vært på jobb. Anonymkode: 609af...013
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #21 Skrevet 26. august 2019 Kylling gryte i ildfast form. Skjær poteter i båter og ta olje, salt og peppes på. Stek i ovnen til dei er ferdig. Ta så å steik kylling file i stekepose. Bland begge deler i ildfast form. Så tar du cremefresh og blander med endel krydder. Alt fra cjillisaus, karri, paprikapulver og endel andre krydder. Kan skrive nøyaktie mål i morgon vist det er ønskeleg. Tøm det oppå det andre og reven ost på toppen. Så inn i ovnen i 45 minutt. Kvitløk baguetter og salat til.. Nammit Anonymkode: 4ff11...0d5
amandine Skrevet 26. august 2019 #22 Skrevet 26. august 2019 Fascinerende å se hvor forskjellige vi er med tanke på hva som er god og enkel mat. Jeg hadde laget en god pesto og servert pasta med pesto og god parmesan til. Og litt skinke. Kjempeenkelt men veldig godt.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #23 Skrevet 26. august 2019 40 minutter siden, amandine skrev: Fascinerende å se hvor forskjellige vi er med tanke på hva som er god og enkel mat. Jeg hadde laget en god pesto og servert pasta med pesto og god parmesan til. Og litt skinke. Kjempeenkelt men veldig godt. Pasta med pesto er tilbehør da, det er jo ikke noe -mat- oppi der? Anonymkode: de55b...888
Anonym bruker Skrevet 26. august 2019 #24 Skrevet 26. august 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke hva som ville imponere, men hjemmelaget potetstappe er sinnsvakt godt og veldig enkelt. Jeg lager det på gamlemåten. Sikkert ikke supersundt, men det smaker virkelig. Skrell potetene, skjær dem i middels biter og kok dem mør. Hell vannet fra. Tilsett en god klatt smør og en skvett (gjerne stor) matfløte, salt og pepper. Kjør det igjennom med stavblenderen eller krakk det med en gaffel. Reguler konsistensen med melk. Tadaa! Anonymkode: 44e95...6ab Absolutt IKKE stavmikser! Da ender du opp med en seig guffe som ingen vil spise. 🤢 Anonymkode: a8ffc...117
amandine Skrevet 26. august 2019 #25 Skrevet 26. august 2019 (endret) 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pasta med pesto er tilbehør da, det er jo ikke noe -mat- oppi der? Anonymkode: de55b...888 Neivel? Du har vel egentlig både vitaminer, mineraler, protein og karbohydrater i tillegg til at det smaker kjempegodt. Noe mer du vi si? Noe konstruktivt? Endret 26. august 2019 av amandine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå