Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #26 Skrevet 25. august 2019 Da lider mine 3 barn, to av de tålte ikke ull, klødde og fikk helt fnatt. De to eldste overlevde barnehagen uten ull, på de kaldeste dagene var de heller ikke ute, typ 20 minus. De har hatt det bra med vanlig body og strømpebukse, så hjemmestrikket tøy for så å ha på uttedresssen. Aldri fått klage fra bhg da jeg forklarte at de ikke tålte ull. Hun minste i bhg er heller ikke så glad i ull, men vi kan bruke det hvis vi er mange timer ute på ski, fjellturer på høsten osv. Har sett maaange kokte barn i bhg som går i ull hele året, stakkars barn. Jeg tenker at man bestemmer selv og ikke ser ned på de som ikke bruker ull, dyrt er det og, så ikke alle som har råd. Er vel ingen barn , så vidt jeg vet, som har fryst i hjel i bhg fordi de ikke brukt ull. På de kaldeste dagene blir man kald selv om man bruker ull, erfart det selv. Skalman være sikker på at de ikke fryser så må man kle de som at de skal på Nordpolen.. Anonymkode: 64b93...359
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #27 Skrevet 25. august 2019 Jeg har også jobbet både i barnehage og på SFO og har aldri hatt problemer med at unger er forskjellig kledd. Når det gjelder mine egne unger, skal de være kledd når det er på skolen, ikke rusle rundt i undertøy. Og det trenger de ikke å gjøre i barnehagen heller. Heldigvis har ungene også gått i barnehager der de som jobber fint har klart å håndtere påkledningen. Anonymkode: eb902...69c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #28 Skrevet 25. august 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er høsten snart her, og vinteren følger. Jeg ber foreldre om å kle på ungene deres i "riktige" klær. Ikke la ungene bestemme. Kle ungene i ull, så de kan hoppe rett inn i regndress, høstdress eller vinterdress. Jeg har jobbet i både barnehage og sfo, og noe av det verste jeg ser er foreldre som kler ungene i "normale klær". De har strømpebukser og tunikaer. Det må stappes ned i bukser og jakker. Er det behagelig ? Jeg tviler.. Som foreldre, hva er behagelig. Er det deilig å ha 4 plagg under regnjakka? Eller er det bedre å ha ett underlag? Lær dere å kle opp barna ! Send ungene i ullundertøy. Resten av klærne er i bhg/på skolen. Anonymkode: b3693...7cd Hvorfor tas ikke tunika av og erstattes med en genser før man går ut. Det tar to sekunder å vrenge av en tunika. Ville du gått ut med en kjole stappet ned i utebuksa? Anonymkode: c937e...9ac
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #29 Skrevet 31. august 2019 Skal barnehageansatte bruke masse tid på skifte tøy på ungene? Skolebarn, har du noen gang vært i en skolegarderobe? Å bytte genser selv tar fort 15 min (fordi andre barn er tilstede og det blir prating osv). Poenget mitt er å gjøre det lettest mulig for både barn og de ansatte. Kle opp barna så de kan hoppe rett i uteklær. Tåler de ikke ull, kjøp superundertøy. Både i barnehage og nå skole, blir jeg satt ut av hvordan enkelte barn kommer kledd på skolen i januar i 20 minusgrader. Det er nylonstrømper, skjørt og singlet. Hvorfor skal barna bruke halve friminuttet til å skifte ? Hvorfor bruke tid på å skifte i det hele tatt? Derfor, send ungene i tøy der de kan hoppe rett inn i høst eller vinterdress. Min egen datter har blitt veldig kresen når det kommer til påkledning. Hun skal se seg i speilet for hver forandring jeg gjør eller for hvert plagg hun kler på seg. Men hun vet godt at når vinteren kommer, da får hun ikke bestemme mer. For når det er kaldt, så spiller det fint liten rolle hvordan man ser ut. Det viktigste er å kle seg riktig og å ha det komfortabelt i alle klærne. Så uansett hvor jålete hun er, når det er vinter er hun kledd i tykt ullsett. Hun kan hoppe rett inn i dressen. På de kaldeste dagene har hun er heldress i ull som hun tar på seg før ytterdressenn. Enkelt og greit. Det er helt idiotisk at lærere og sfo-ansatte må hjelpe skolebarn med påkledning fordi de må skifte totalt før de skal ut.. Ikke bare er det fint for ansatte i skole og på sfo at barn er kledd riktig, men det er bra for barna selv og vite at påkledning ikke betyr noe. Man skal ikke alltid være "fin". Det viktigste er behag, funksjon og velvære! Anonymkode: b3693...7cd
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #30 Skrevet 31. august 2019 På 24.8.2019 den 23.42, Anonym bruker skrev: Nå er høsten snart her, og vinteren følger. Jeg ber foreldre om å kle på ungene deres i "riktige" klær. Ikke la ungene bestemme. Kle ungene i ull, så de kan hoppe rett inn i regndress, høstdress eller vinterdress. Jeg har jobbet i både barnehage og sfo, og noe av det verste jeg ser er foreldre som kler ungene i "normale klær". De har strømpebukser og tunikaer. Det må stappes ned i bukser og jakker. Er det behagelig ? Jeg tviler.. Som foreldre, hva er behagelig. Er det deilig å ha 4 plagg under regnjakka? Eller er det bedre å ha ett underlag? Lær dere å kle opp barna ! Send ungene i ullundertøy. Resten av klærne er i bhg/på skolen. Anonymkode: b3693...7cd Her i huset er det ikke diktatur, de kan styre til en viss grad hva de vil ha på så lenge de ikke fryser. Vil jenta ha kjole og strømpris får hun ha det? Hvem andre enn henne kan det evt plage om det er klumpete?? Anonymkode: 5f690...8c6
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #31 Skrevet 31. august 2019 Jeg vet ikke hvor du bor, men her var det 20 grader i går. Da er ull litt voldsomt. Anonymkode: bb089...d0d
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #32 Skrevet 31. august 2019 Jeg blir litt sliten av sånne som deg, kjenner jeg. Min jente går i én bukse og én genser, hver dag, 5 dager i uken. Jeg vasker over natten. Det er ikke ull eller superundertøy, men jeans og en bomullstrøye. Jeg ser at de som jobber på sfo tenker sitt. Noen dager har jeg lyst til å skrike til dem at de ikke vet noe om oss, om hva vi står i. Problemet er ikke at jeg ikke forstår at ullundertøy er lurt, altså. Anonymkode: 06a66...5fb
Anonym bruker Skrevet 31. august 2019 #33 Skrevet 31. august 2019 På 25.8.2019 den 13.57, Anonym bruker skrev: Hvorfor tas ikke tunika av og erstattes med en genser før man går ut. Det tar to sekunder å vrenge av en tunika. Ville du gått ut med en kjole stappet ned i utebuksa? Anonymkode: c937e...9ac Fordi det tar ikke to sekunder, og skal man gjøre det på 15 barn, så går klokka fort. Som regel må man lete gjennom alt tøyet for å finne en annen genser som er grei. Og hva er vitsen med tunika, den kommer jo ikke på igjen. Anonymkode: 5d259...caf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå