Anonym bruker Skrevet 24. august 2019 #1 Skrevet 24. august 2019 Nå er høsten snart her, og vinteren følger. Jeg ber foreldre om å kle på ungene deres i "riktige" klær. Ikke la ungene bestemme. Kle ungene i ull, så de kan hoppe rett inn i regndress, høstdress eller vinterdress. Jeg har jobbet i både barnehage og sfo, og noe av det verste jeg ser er foreldre som kler ungene i "normale klær". De har strømpebukser og tunikaer. Det må stappes ned i bukser og jakker. Er det behagelig ? Jeg tviler.. Som foreldre, hva er behagelig. Er det deilig å ha 4 plagg under regnjakka? Eller er det bedre å ha ett underlag? Lær dere å kle opp barna ! Send ungene i ullundertøy. Resten av klærne er i bhg/på skolen. Anonymkode: b3693...7cd
Anonym bruker Skrevet 24. august 2019 #2 Skrevet 24. august 2019 Ikke alle tåler ull Anonymkode: 5d259...caf
Anonym bruker Skrevet 24. august 2019 #3 Skrevet 24. august 2019 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke alle tåler ull Anonymkode: 5d259...caf Sant. Men men da velger man noe annet. Anonymkode: b3693...7cd
Anonym bruker Skrevet 24. august 2019 #4 Skrevet 24. august 2019 Overskriften inspirerer vel ikke akkurat til et brennende ønske om å ta til seg det du har å si. Så kan vi si det sånn at innhold her var glimrende, men at du kanskje bør jobbe litt med pakketeringen...? Anonymkode: 81c59...566
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #5 Skrevet 25. august 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Overskriften inspirerer vel ikke akkurat til et brennende ønske om å ta til seg det du har å si. Så kan vi si det sånn at innhold her var glimrende, men at du kanskje bør jobbe litt med pakketeringen...? Anonymkode: 81c59...566 For ellers så ... så hva, egentlig? Så kler du ungene i jeans, tunikaer osv bare i rein protest? Anonymkode: 16527...4e7
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #6 Skrevet 25. august 2019 Men kan det tenkes at noens V send om er kledd i bomullstights og -genser klarer seg med dette? Da jeg kledde ene jentungen i ull, ble hun veldig varm og svett. Hvor behagelig er det? Og barnehagen og SFO kledde ekstra lag for at hun skulle holde varmen, og jeg protesterte mange ganger. Ofte har jeg på følelsen av at inaktive frossenpinner kler på ungene ut i fra hvor mye de selv fryser. Anonymkode: 5f128...c1a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #7 Skrevet 25. august 2019 Hvis barna er små nok til at man må kle på dem er de også så små at det ikke er "ubehagelig" å stappe genseren nedi buksa. Små barn bryr seg ikke om slikt. Anonymkode: 7144c...515
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #8 Skrevet 25. august 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: For ellers så ... så hva, egentlig? Så kler du ungene i jeans, tunikaer osv bare i rein protest? Anonymkode: 16527...4e7 Nei da, jeg er jo enig. Men det er bare et tips sånn hvis du faktisk har lyst til å nå ut til de som ikke er enige/har tenkt over saken. Hvis du bare er generelt forbanna og likegyldig til om folk endrer vaner eller ikke, er formen helt utmerket. Anonymkode: 81c59...566
Bruker3 Skrevet 25. august 2019 #9 Skrevet 25. august 2019 (endret) 8 hours ago, Anonym bruker said: Overskriften inspirerer vel ikke akkurat til et brennende ønske om å ta til seg det du har å si. Så kan vi si det sånn at innhold her var glimrende, men at du kanskje bør jobbe litt med pakketeringen...? Anonymkode: 81c59...566 Du kan si...at hun trenger å kle på overskriften bedre? 😆 Endret 25. august 2019 av Bruker3
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #10 Skrevet 25. august 2019 Småbarna, helt klart. Skolebarna? De er mer enn stor nok til å finne ut av dette selv. Anonymkode: afe82...9b1
Blondzilla Skrevet 25. august 2019 #11 Skrevet 25. august 2019 Mine skolebarn nekter å gå rundt i bare ulltøy på skolen. Ser ikke noen andre som gjør det heller.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #12 Skrevet 25. august 2019 Les og lær☺😅 Anonymkode: d39ff...69c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #13 Skrevet 25. august 2019 Jeg håper ikke folk kler ungene i ull enda, her er det hvertfall ikke kaldt nok til å ha ull på seg. Greit, det kan være kjølig men ikke kaldt. Så om unger blir kledd i ull allerede nå vil de måtte ha på seg mye klær når det faktisk blir kaldt, det kan ikke være behagelig. Ull finnes heller ikke i vårt hus, ingen av ungene tåler det så her er det kun bomull. Ungene har aldri fryst og de holder seg ikke inne selv om det er -30 ute, for jeg har skjønt det ikke nytter å holde de inne. Noe av det viktigste med påkledning er faktisk klær de kan være aktive i. Hjelper ikke at buksen ser fin ut om ungene ikke kan være så aktive som de ønsker å være. Pene klær får foreldre heller kle på de hjemme, i barnehage og skole bør det være klær som ikke hindrer de i å være aktive. Anonymkode: 84cf9...a7c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #14 Skrevet 25. august 2019 Snakker du slik til folk vanligvis? Er enig i budskapet, men du verden så usympatisk måte å fremsette det på. Anonymkode: dfdd4...4c4
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #15 Skrevet 25. august 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis barna er små nok til at man må kle på dem er de også så små at det ikke er "ubehagelig" å stappe genseren nedi buksa. Små barn bryr seg ikke om slikt. Anonymkode: 7144c...515 Kan ikke gensere klø eller bli klumpete og ubekvemme på små barn...? Anonymkode: 16527...4e7
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #16 Skrevet 25. august 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men det er bare et tips sånn hvis du faktisk har lyst til å nå ut til de som ikke er enige/har tenkt over saken. De kan jo bare fortsette å plage barna sine, de. Ikke HIs ansvar. Anonymkode: 16527...4e7
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #17 Skrevet 25. august 2019 Meldt 26 grader i morgen. Så tror vi dropper ull.. Men sånn ellers så er skolebarn store nok til å kle på seg selv, også etter temperatur, hvis man har lært dem det. Og hos oss er ull gull, men noen av barna ønsker en kjole eller t-skjorte oppå (som de selv velger om de vil ta av før ytterklær). Anonymkode: 667cb...a14
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #18 Skrevet 25. august 2019 Kommer ikke til å kle mine barn i ull når det er 20 grader ute. Barna var i går kveld å bada. Jobber selv i bhg, har barna bomull på seg så kler vi dem om når de skal ut. Ingen problem. Anonymkode: 63d39...69e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #19 Skrevet 25. august 2019 Mange som ikke leste starten: «vinteren følger»... Så nå tror de hun mente ull hele året. Må være slitsomt å være så tette. Anonymkode: 16527...4e7
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #20 Skrevet 25. august 2019 Jeg kler ikke i ull i august asså. Får være grenser for hvor hysterisk man skal være. Dessuten er det generell ullhysteri i Norge. Enig i at de skal ha på funksjonelle og fornuftige klær men slutt med å forkynne ull som eneste løsningen på at ungene ikke skal fryse. Anonymkode: d70bc...2f7
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #21 Skrevet 25. august 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg kler ikke i ull i august asså. Får være grenser for hvor hysterisk man skal være. Dessuten er det generell ullhysteri i Norge. Enig i at de skal ha på funksjonelle og fornuftige klær men slutt med å forkynne ull som eneste løsningen på at ungene ikke skal fryse. Anonymkode: d70bc...2f7 Ble du så fornærmet at du ikke klarte å lese? Hun snakker om vinter. Ikke august. Anonymkode: 94a05...e1a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #22 Skrevet 25. august 2019 Enig med deg, HI Små barn i jeans er like plagsomt. De skal få lov å bevege seg. Anonymkode: 94a05...e1a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #23 Skrevet 25. august 2019 Det er vel heller barna med ull som klør og har det ubehagelig... Ok, overdriver litt nå, men jeg blir småsprø av sånn ullpress. Jeg var ulltilhenger helt til jeg fikk barn selv og oppdaget hvor ubehagelig de syntes det var. Nå spares ullundertøyet til de aller kaldeste dagene. Hvis barnehagene skal insistere på ull innerst, må de også ta ansvar for å ta det av (og ta på noe annet) når de skal leke inne. Barn i ulltøy i 22graders varme har det heller ikke bra, og i de fleste barnehager er barna inne i flere timer enn de er ute. Anonymkode: b645f...2fa
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #24 Skrevet 25. august 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er høsten snart her, og vinteren følger. Jeg ber foreldre om å kle på ungene deres i "riktige" klær. Ikke la ungene bestemme. Kle ungene i ull, så de kan hoppe rett inn i regndress, høstdress eller vinterdress. Jeg har jobbet i både barnehage og sfo, og noe av det verste jeg ser er foreldre som kler ungene i "normale klær". De har strømpebukser og tunikaer. Det må stappes ned i bukser og jakker. Er det behagelig ? Jeg tviler.. Som foreldre, hva er behagelig. Er det deilig å ha 4 plagg under regnjakka? Eller er det bedre å ha ett underlag? Lær dere å kle opp barna ! Send ungene i ullundertøy. Resten av klærne er i bhg/på skolen. Anonymkode: b3693...7cd Å nei, jeg har gjort det helt feil! Stakkars jenta mi, hun må ha hatt det helt forferdelig! Men heldigvis så klarte de i barnehagen å hjelpe til. Min datter gikk i ullbukse og ulltrøye, med en tunika (gud forby) utenpå. Og så tok de den av når yttertøy skulle på. Det må ha vært en forderdelig opplevelse. Men heldigvis synes vår barnehage at dette var ok. Mener du at barn skal vokse opp i bare ullundertøyet? Anonymkode: 33606...38c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2019 #25 Skrevet 25. august 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: For ellers så ... så hva, egentlig? Så kler du ungene i jeans, tunikaer osv bare i rein protest? Anonymkode: 16527...4e7 Går an å si ting på en hyggelig måte da.. Anonymkode: 81d76...a00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå