Gå til innhold

Hvordan forholde meg til denne sprø situasjonen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Mulig det, men hunder er ihvertfall uinteressante. Jeg elsker små hverdagsblikk av venners barn, men ingen er too much, heldigvis. Men, 10 bilder hver dag av hundene er mer enn overkill!

Anonymkode: 49980...534

Poenget mitt var at folk liker forskjellige ting, og selv om du ikke liker å se snapper av hunder, så kan andre gjøre det.

Anonymkode: 9b979...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du prøvd å si i fra litt forsiktig hvordan hun fremstår og at hun dytter folk vekk, jeg kan ikke tenke meg at hun ønsker det.

Anonymkode: 9b979...9da

Nei, dessverre. Synes det er så sårt og vanskelig. Hun spurte om å kjøpe barnevogn av meg for den ene hunden blir fortere sliten.. da sa jeg, nei, det kan du ikke, det vil bare se sykt ut! Og da var hun sur på meg lenge...

Anonymkode: 49980...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Poenget mitt var at folk liker forskjellige ting, og selv om du ikke liker å se snapper av hunder, så kan andre gjøre det.

Anonymkode: 9b979...9da

Ja, det er sant:)

Anonymkode: 49980...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dessverre. Synes det er så sårt og vanskelig. Hun spurte om å kjøpe barnevogn av meg for den ene hunden blir fortere sliten.. da sa jeg, nei, det kan du ikke, det vil bare se sykt ut! Og da var hun sur på meg lenge...

Anonymkode: 49980...534

Uff, det er veldig sært. Men å si det sånn, var jo ikke akkurat å si det på en fin måte da.

Anonymkode: 9b979...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Uff, det er veldig sært. Men å si det sånn, var jo ikke akkurat å si det på en fin måte da.

Anonymkode: 9b979...9da

Jeg sa det i en morsom tone, typ «Nei, Gud det vil se sykt ut»! 

Anonymkode: 49980...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sa det i en morsom tone, typ «Nei, Gud det vil se sykt ut»! 

Anonymkode: 49980...534

Uff, jeg må nesten le litt. Men det er jo helt sprøtt, det er jo tippet over i lit sykelig høres det ut som. Jeg er veldig glad i dyr, og setter de nok for høyt i andres øyne mange ganger. Men til og med jeg tenker at dette er veldig  drøyt, samtidig så er det utrolig trist når det er gått så langt at folk gjør narr av henne bak ryggen hennes. For henne så er jo hundene helt tydelig barna hennes, de er et substitutt, men hun har tydeligvis glemt at de er hunder og ikke mennesker. Men siden dere har vært gode venner før, så synes jeg du skal prøve å snakke med henne

Anonymkode: 9b979...9da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare litt nysgjerrig.. hvordan foregikk denne dåpen? Var det en prest i en kirke som i fullt alvor hadde vann på hodene deres? Hadde de dåpskjole på?

Anonymkode: fbc08...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg hadde slitt med å holde meg alvorlig. Og tror jeg hadde sagt noe. Uansett hvor lite fint det er

Anonymkode: f7608...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem er interessert i snap av din hund? Bare lurer altså hva dyretolk tenker når de sender sånt.

Anonymkode: 6355c...e9b

Jeg hadde sikkert vært det. 

Jeg sender snap av barnet mitt til venninner og tåler godt å få snap tilbake av hunden. 

Det skjer ikke hver dag, men ukentlig sender vi nok snap av både to- og firbente. 

Venner interesserer seg for livene til hverandre, i min verden. 

Anonymkode: dddf8...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hund,men det der er absurd. Ingen på jobb vet jeg har hund og jeg nevner den ikke til venner utenom når de spørr spørsmål om den. 

Hund er hund, barn er barn... virker som de har tatt heeelt av i sitt behov for å kompensere barnløsheten.

Hva med å adoptere eller noe.

Anonymkode: 88fc6...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hun kommer ofte og spør ting som, hvordan er det i barnehagen deres, får barna tre måltid? Jeg synes mine får så lite mat når de er i barnehagen

Det er jo i disse situasjonene man skal svare «Hunder trenger ikke tre måltider hver dag», og ikke gå inn i hennes univers der dine barn og hennes «barn» liksom er samme sak. Fortsetter hun med «jamen, du sier jo at dine barn får tre måltider», så er det jo en gyllen anledning til å svare «det er forskjell på hunder og barn». 

Anonymkode: daa35...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mulig det, men hunder er ihvertfall uinteressante. Jeg elsker små hverdagsblikk av venners barn, men ingen er too much, heldigvis. Men, 10 bilder hver dag av hundene er mer enn overkill!

Anonymkode: 49980...534

10 bilder daglig av HVA SOM HELST er overkill...! jeg tar ikke 10 bilder daglig av mine egne unger engang, og langt mindre vil jeg se noen andres bilder så ofte.

Anonymkode: daa35...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Kjenner et par som hadde katt, og da de ble skilt, brukte de katta som «skilsmissebarn». De hadde delt omsorg. Hver 14.dag kjørte de 10 mil for å møtes på en veikro og avlevere katta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.8.2019 den 15.01, Anonym bruker skrev:

Hvem er interessert i snap av din hund? Bare lurer altså hva dyretolk tenker når de sender sånt.

Anonymkode: 6355c...e9b

Jeg synes det er kjempekoselig med snap av hundene og kattene til de jeg har på snap. Der har jeg venner som jeg liker, og som jeg er interessert i hverdagen til. 

Anonymkode: 018c8...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2019 den 0.50, Pashla skrev:

Kjenner et par som hadde katt, og da de ble skilt, brukte de katta som «skilsmissebarn». De hadde delt omsorg. Hver 14.dag kjørte de 10 mil for å møtes på en veikro og avlevere katta.

😂

Anonymkode: 018c8...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, du skriver at hun før hun ble slik var en god venninne av deg i tillegg til kollega.

Da hadde jeg tatt en prat med henne. Sagt det til henne akkurat som det er, at du forstår at hundene er blitt en slags erstatning for barn, at du kan forstå det og at du føler med henne, men at nå har dette gått for langt, hun omtaler og behandler hundene som om de var menneskebarn, og at dette nå er blitt så ille overdrevet at hun risikerer at folk trekker seg unna henne. Jeg ville sagt det rett ut at jeg regner med at det er en slags kompensasjon fordi hun ikke har taklet sorgen over å ikke få egne barn, men at hun nå nesten virker manisk i sin adferd og forhold til hundene sine og rådet henne til å søke hjelp for den sorgen slik at hun ikke skyver folk i sin nærhet unna og slik at hun ikke behandler hundene som menneskebabyer. For det er hjelp å få til å takle en slik sorg om man trenger det.

 

Anonymkode: b8068...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 14.15, Anonym bruker skrev:

Si rett ut at du ikke liker det når hun på den måten indirekte sidestiller barna dine med hunder og si også at du ikke har sansen for denne menneskeliggjøringen av hunder, at du liker hunder og synes de er fine dyr, men at du synes det er riktig å behandle de og omtale de som hunder og ikke som barn. 

Anonymkode: 09460...fc3

Er du helt tett.. 

Anonymkode: 6e399...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...