GÃ¥ til innhold

Er det vanlig at foreldre deler litt arv med barna?🤔


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Svigers hadde gjort det. Mamma offer og poffer over at det var så lite arv å hente fra bestemor. Det ironiske er at det er jeg som har hatt ansvaret for bestemor i hele perioden hun var syk, rent praktisk. Mamma sto som pårørende, mamma var arbeidsledig. Jeg jobber fullt og har 3 barn og totalrenoverte huset. Likevel var det jeg som fulgte til avtaler og lege og undersøkelser etc, for mamma var så sliten...
Jeg har fått en del ting etter bestemor, via hennes samboer. Det var veldig mye hyggeligere enn penger :)

Anonymkode: 9938d...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er opp til de som arver om de vil dele eller ikke. Jeg synes ikke de kan kalles gjerrig om de ikke deler. 

Jeg fikk penger da bestemor døde. Jeg ante ikke hva som var av verdier og hadde ikke reagert om jeg ikke fikk noe. Min manns bestemor døde for noen år siden. Jeg vet heller ikke hva som var av verdier å arve. Min mann fikk ikke noe så vidt jeg vet. Har ikke tenkt på svigers som gjerrig av den grunn. Vi arvet et veldig flott kaffeservise som vi bruker i selskap. Veldig koselig, men antakelig ikke verdt noe som helst i kroner og øre. 

Anonymkode: 3d915...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mamma arvet 800.000,- og ga meg 10.000,-. Det syntes jeg var gnient. Hun har god lønn og er gjeldsfri. Jeg er enebarn, og uansett hennes eneste arving. Men det er jo nå jeg trenger pengene.

Anonymkode: 4eb9f...29d

Du fikk 10.000,- av din mor, og du synes hun er gjerrig.
Enebarnet sitt, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen hadde akkurat flyttet fra hybel til leilighet og manglet det meste da bestemoren min døde. (Hadde ikke fått kjøpt så mye fordi vi hadde dårlig råd.) Vi fikk en del møbler, hvitevarer og kjøkkenutstyr fra huset hennes, siden alle de andre etterkommerne var godt etablert og hadde alt. Satt veldig pris på det. Fikk ingen penger, det var aldri tema, og jeg vet ikke hvor mye hun etterlot seg heller. Føler ikke jeg har noe med det.

Anonymkode: d1fb4...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk slik at jeg kunne gå mye ned i stilling noen år, få tatt videreutdanning og slippe den verste lånebelastningen med studielån og tidsklemma. Det var jeg veldig glad for . Jeg vet at når jeg arver mine foreldre kommer jeg til å dele det aller meste mellom barna. I tillegg vil jeg beholde litt i pensjonssparing sånn at jeg kan være rundhåndet med barnebarna.

Anonymkode: 08ba8...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pappa klagde og bar seg da han bare arvet 25 000 kr etter farmor. 

Men når han arvet sin far, fikk vi barna  ingenting.

 

Anonymkode: a2477...229

Hvorfor skulle dere fått noe?

Anonymkode: bd919...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skulle dere fått noe?

Anonymkode: bd919...4e4

Har du problemer med å forstå innlegget?

Det handler om at hennes far har dobbeltmoral. Det handler ikke om at hun synes hun skulke fått noe. 

Anonymkode: 46e9a...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du problemer med å forstå innlegget?

Det handler om at hennes far har dobbeltmoral. Det handler ikke om at hun synes hun skulke fått noe. 

Anonymkode: 46e9a...794

Han arvet 25.000 da moren hans døde. Det synes han var lite. Da faren hans døde arvet han mer (regner jeg med).  Han ga ikke bort farsarven. Hvor er dobbeltmoralen? Hun som skrev innlegget har så vidt jeg kan se ikke mistet hverken moren eller faren sin. 

Anonymkode: bd919...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...