Gå til innhold

Vært hos gynekolog og tatt celleprøve. Bekymret


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har akkurat tatt konisering. Jeg gruet meg veldig ! Det var så fort gjort.

I innkallelsen sto det at jeg skulle få narkose og beroligende. Ikke ha på sminke osv. Faste. 

Da jeg kom dit, var det hele ferdig på 10 min. Må nesten le... Biopsien var verre enn koniseringen. Med verre, så mener jeg at det gikk supergreit også 😊 

 

Anonymkode: f572a...0b9

Glemte å si at jeg fikk ikke narkose eller beroligende.  Jeg lå bare i stolen. Fikk bedøvelse. Snakket noen setninger med de som jobbet i rommet. Ferdig. 😊

Anonymkode: f572a...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk svar på celleprøve med CIN3 i desember, ventet på biopsi, måtte ta to ganger da den første ikke ga godt nok svar. Konisering og ventetid, noen prosent redd for kreft. Gikk så fint! Deretter celleprøve noen mnd senere som viste ingen hpv. Så deilig! Var så hos gyn for 2 uker siden som bare 😳😳😳😳🤢 «her er det helt tett». Sårflatene har vært sammengrodd siden konisering, de har ikke gjort jobben godt nok eller så er problemet ingen oppfølging. Anbefaler dermed å gå privat, ikke til fastlege for det gjorde jeg og hun fant at alt var fint. Gyn satt opp time for inngrep, jeg gruet meg hardt, og midt i inngrepet sier han «dette er for omfattende, du må i narkose». Så henvisning til sykehus og jeg gråt mine tårer og tørket formelig mitt snørr på gynekologen (neida, men føkk så skuffa). I går fikk jeg operasjon, fire dagers ventetid, helt utrolig! Et team med leger og sykepleiere behandlet meg på beste måte og har åpnet opp! Gammelt menstruasjonsblod og hormonubalanse og elendig immunforsvar siste månedene pga lukket livmor (gud så ekkelt!) er over! Aldri elsker å ta på et bind så hardt som i dag. Men hei. Jeg har vært så uheldig som det går an, det kommer ikke du til å komme i nærheten av. CIN2 går helt fint. Jeg har ikke kreft! Og tross denne omveien på nesten et år, er jeg nå helt frisk og enormt takknemlig. Vi bor i Norge. Vi blir ivaretatt på best mulig vis. Dette går kjempefint! 

Anonymkode: e851e...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har akkurat tatt konisering. Jeg gruet meg veldig ! Det var så fort gjort.

I innkallelsen sto det at jeg skulle få narkose og beroligende. Ikke ha på sminke osv. Faste. 

Da jeg kom dit, var det hele ferdig på 10 min. Må nesten le... Biopsien var verre enn koniseringen. Med verre, så mener jeg at det gikk supergreit også 😊 

 

Anonymkode: f572a...0b9

Biopsi er veldig vondt 🙈

Anonymkode: bbaec...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk svar på celleprøve med CIN3 i desember, ventet på biopsi, måtte ta to ganger da den første ikke ga godt nok svar. Konisering og ventetid, noen prosent redd for kreft. Gikk så fint! Deretter celleprøve noen mnd senere som viste ingen hpv. Så deilig! Var så hos gyn for 2 uker siden som bare 😳😳😳😳🤢 «her er det helt tett». Sårflatene har vært sammengrodd siden konisering, de har ikke gjort jobben godt nok eller så er problemet ingen oppfølging. Anbefaler dermed å gå privat, ikke til fastlege for det gjorde jeg og hun fant at alt var fint. Gyn satt opp time for inngrep, jeg gruet meg hardt, og midt i inngrepet sier han «dette er for omfattende, du må i narkose». Så henvisning til sykehus og jeg gråt mine tårer og tørket formelig mitt snørr på gynekologen (neida, men føkk så skuffa). I går fikk jeg operasjon, fire dagers ventetid, helt utrolig! Et team med leger og sykepleiere behandlet meg på beste måte og har åpnet opp! Gammelt menstruasjonsblod og hormonubalanse og elendig immunforsvar siste månedene pga lukket livmor (gud så ekkelt!) er over! Aldri elsker å ta på et bind så hardt som i dag. Men hei. Jeg har vært så uheldig som det går an, det kommer ikke du til å komme i nærheten av. CIN2 går helt fint. Jeg har ikke kreft! Og tross denne omveien på nesten et år, er jeg nå helt frisk og enormt takknemlig. Vi bor i Norge. Vi blir ivaretatt på best mulig vis. Dette går kjempefint! 

Anonymkode: e851e...17c

For en opplevelse ❤

Anonymkode: bbaec...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2019 den 23.32, Pobie skrev:

CIN2 betyr at det ikke er spredning, så selv om det er kreftceller vil du ha veldig god prognose :)

 

Kan hende du kun har klønete forklaring men altså, CIN2 er IKKE kreft. Høres ut som du mener det et kreft men uten spredning? 
cin2 er «kun» celleforandringer og KAN utvikles videre til kreft. Derfor man fjerner celleforandringene ved CIN2/CIN3 nettopp for å forhindre kreft (ikke spredning av kreft) 

Anonymkode: 4d8eb...e87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...