Gå til innhold

Sannsynlig å holde en slankeoperasjon hemmelig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er sikkert mulig, men ganske flaut med de som desperat prøver å holde det skjult. De fleste skjønner hva som foregår. Vi har en i familien som har tatt slankeoperasjon, men er ekstremt redd for at noen skal finne ut av det. Alle vet det. Det er skryt daglig for å prøve å skjule det. Ganske pinlig. 

Anonymkode: e4317...5ae

Men hvorfor er det pinlig egentlig? Er det ikke bare å være glad på den personen sin vegne. Når man ser hvilke fordommer folk har mot overvektige, og meninger om hvor lett det er å slanke seg uansett om det er med operasjon eller ikke, så er det ikke rart at folk prøver å skjule det. Tenk så slitsomt det er for den personen som er så redd for at folk rundt skal finne det ut, som tydeligvis føler seg litt mindreverdig.

Anonymkode: 36007...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor er det pinlig egentlig? Er det ikke bare å være glad på den personen sin vegne. Når man ser hvilke fordommer folk har mot overvektige, og meninger om hvor lett det er å slanke seg uansett om det er med operasjon eller ikke, så er det ikke rart at folk prøver å skjule det. Tenk så slitsomt det er for den personen som er så redd for at folk rundt skal finne det ut, som tydeligvis føler seg litt mindreverdig.

Anonymkode: 36007...3b1

Eller viss den personen faktisk har slanka seg uten operasjon og oppdage at alle trur han/ho lyg... Eg ser ikkje det store nederlaget ved å ty til slankeoperasjon, men om ein ikkje blir trudd på at ein har slanka seg utan er det jo sikkert ikkje spesielt kjekt heller. 

Og eg blir veldig lei meg av å lese denne tråden, det er ikkje slik at alle overvektige er late og dumme, det er biologisk betinga for mange, å holde vekta blir ein så stor kamp at det tar det meste av tid og energi. Då skjønnar eg at ein gjev opp etterkvart. 

Anonymkode: f4585...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...