Gå til innhold

Sannsynlig å holde en slankeoperasjon hemmelig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser på det som et nederlag. Familien er også kritiske.

Noen som har klart å holde det hemmelig? Typ sagt at de går på en eller annen kur?

Anonymkode: 36dfd...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er ei jeg kjenner som har holdt det «hemmelig». Eller hun tror hun har klart det. 

Alle som ser henne ofte har skjønt hva hun har gjort. 

 

Anonymkode: 1ba71...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig. Ingen går så fort ned i vekt naturlig som man gjør ved slankeoperasjon. 

Anonymkode: 4ba0a...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det greier du ikke å holde hemmelig.

Ta styringen, stå for dine valg. Hvis du ender med å operere deg, si til de rundt deg at det er ditt valg, og at de enten får støtte deg eller la være å uttale seg.

Når det er sagt, jeg er også kritisk til slike operasjoner. Har sett flere som ikke har tatt tak i årsaken til overvekten før operasjonen, og for disse blir jo vektnedgangen gjerne bare forbigående, fordi man ikke har gjort noe med årsaken. Har også sett en del bivirkninger. Så vær veldig sikker før du ev. tar valget.

Anonymkode: 609df...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil du ikke klare. Det blir bare slik at du nekter, men alle skjønner.

 

Min mann gjorde det for litt siden, og den vektnedgangen er syk. Han har gått ned 40 kilo på noen få mnd. Helt usannsynlig som du skjønner. Drit nå i hva folk sier da, det er jaggu en belasting å gå igjennom en operasjon. Og du må slanke deg selv 10 kilo først. (måtte han, pga lever må krympe for  komme til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 35 kilo på 4 mnd med lavkarbo. Opp og ned opp og ned. Så folk er vant til at jeg raser ned og går fort opp. Tok slankeoperasjon for noen år siden og det er det mange som ikke vet. I familien min er det kun mamma som vet. Og mannen selvsagt. Av mine nærmeste venninner er det to som vet. Kollegaene mine vet det ikke. Nå har jeg tatt sleeve og har derfor ikke rast ned og blitt mager. Jeg er fortsatt 8-10 kilo for mye... 

Anonymkode: 6366f...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått ned 50 kg på 4 mnd. Sunt? Nåja.. Men det var uten slankeoperasjon. Har gjennom livet gått en del opp og ned (men bare 1 gang så mye på kort tid). Tror ikke noen tenker at jeg har tatt operasjon. 

Må man fortelle andre at man holder på å slanke seg? Man trenger jo ikke noen unnskylding. Bare si at man passer på hva man spiser. Lurer noen på hva trikset ditt er så si at det er å spise mindre enn man forbrenner. 

Anonymkode: eb58f...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har gått ned 50 kg på 4 mnd. Sunt? Nåja.. Men det var uten slankeoperasjon. Har gjennom livet gått en del opp og ned (men bare 1 gang så mye på kort tid). Tror ikke noen tenker at jeg har tatt operasjon. 

Må man fortelle andre at man holder på å slanke seg? Man trenger jo ikke noen unnskylding. Bare si at man passer på hva man spiser. Lurer noen på hva trikset ditt er så si at det er å spise mindre enn man forbrenner. 

Anonymkode: eb58f...b2d

Over 3 kg i uka i snitt over så lang tid er ekstremt mye. Hvor lite spiste du da?

Anonymkode: 36007...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eliseflisa skrev:

Det vil du ikke klare. Det blir bare slik at du nekter, men alle skjønner.

 

Min mann gjorde det for litt siden, og den vektnedgangen er syk. Han har gått ned 40 kilo på noen få mnd. Helt usannsynlig som du skjønner. Drit nå i hva folk sier da, det er jaggu en belasting å gå igjennom en operasjon. Og du må slanke deg selv 10 kilo først. (måtte han, pga lever må krympe for  komme til)

Kan jeg spørre hvordan det er for dere som familie? Min mann skal straks igjennom det og jeg er litt redd for hvordan det kommer til å bli hjemme med mat. Har jo barn som må spise selv om han ikke kan. 

Anonymkode: cc516...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opr sleve, og holdt det hemmelig. Mulig noen sjønner det, men de om det. 

Det er mitt liv, mitt valg. Jeg sier det hvis jeg føler for det. 

Bare noen få vet det. 

Ingen på jobben vet det. Fått noen kommentarer.

 

Gått veldig bra. 2 år siden opr,og livet smiler😁

Anonymkode: 571c2...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to stk som har tatt opr og som prøver å holde det hemmelig🤭 Alle vet jo hva de har gjort, så det blir bare pinlig med alle bortforklaringene deres. Greit å opereres, men man må da kunne stå inne for det. 

Anonymkode: c15db...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det er noe å være kritisk over? Dersom man er sterkt overvektig og har store problemer med vekten, så er jo operasjonen nødvendig. Ei jeg kjenner tok dette og funket fantastisk. Hun var veldig stor og fikk beskjed av legen at dersom hun ikke gjorde noe ville hun ikke se unga sine vokse opp....

Hun gikk raskt ned og motivasjonen for å holde vekten er der, hjelper at hun har mer energi til barna.

Ta operasjonen med hevet hode og rak rygg. Du skal ikke skamme deg. Eneste at du må vurdere dette godt. Det er ingen quick fix. Det er et inngrep som tilsier at du må ha en varig livsendring :) Lykke til.

Anonymkode: c28b1...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du ser på det som et nederlag, det er en viktig og nødvendig hjelp og behandling og ikke noe å skamme seg over. Jeg kjenner 3 stk som har tatt denne operasjonen og jeg støtter de og heier på de. 

Anonymkode: 2a490...72a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner to stk som har tatt opr og som prøver å holde det hemmelig🤭 Alle vet jo hva de har gjort, så det blir bare pinlig med alle bortforklaringene deres. Greit å opereres, men man må da kunne stå inne for det

Anonymkode: c15db...cc3

Hvorfor det, egentlig? Hvorfor er man pliktig til å redegjøre for hvilke valg man selv tar for egen helse? Har du rett til noen form for innsyn i saker som angår andres kropp? Er det bare saker som angår overvekt dette gjelder, eller må man også "stå inne for det" om man får behandling for klamydia, fotsopp og hemorroider?

Anonymkode: aa029...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det, egentlig? Hvorfor er man pliktig til å redegjøre for hvilke valg man selv tar for egen helse? Har du rett til noen form for innsyn i saker som angår andres kropp? Er det bare saker som angår overvekt dette gjelder, eller må man også "stå inne for det" om man får behandling for klamydia, fotsopp og hemorroider?

Anonymkode: aa029...2cb

Det jeg mente er at det blir for dumt når de dikter opp alle mulige slags merkelige årsaker til vektnedgangen. Hvorfor lyve? Alle skjønner det jo. Blir for søkt å sammenligne med klamydia, hemoroider osv... Ingen som kan se om man har det, og det er dermed ikke et samtaleemne. 

Anonymkode: c15db...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg mente er at det blir for dumt når de dikter opp alle mulige slags merkelige årsaker til vektnedgangen. Hvorfor lyve? Alle skjønner det jo. Blir for søkt å sammenligne med klamydia, hemoroider osv... Ingen som kan se om man har det, og det er dermed ikke et samtaleemne. 

Anonymkode: c15db...cc3

Hva som er for dumt og ikke er strengt tatt ikke din sak. Du kan mene hva du vil, men "å stå for det" er opp til den det gjelder, ikke deg, uavhengig av om det synes eller ikke. Du kan ikke si at noen "må" noe som helst. Hva som er et samtaleemne er opp til dem det ikke gjelder, nemlig deg og meg, og vi kan velge å respektere personen som gjennomgår kroppslige forandringer ved å la være å samtale om andres kropp.

Anonymkode: aa029...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i vårt lokalmiljø kjenner jeg flere som holder det hemmelig. 

Men det er kilde til mye baksnakk og mobbing. ALLE skjønner og du verden så pinlig når de att på til lyger på seg at de har jobbet hardt med sunn livsstil. 

Når man vet de har vært i Førde og sykemeldt etter Førde. Off..

Anonymkode: 2d2ed...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Her i vårt lokalmiljø kjenner jeg flere som holder det hemmelig. 

Men det er kilde til mye baksnakk og mobbing. ALLE skjønner og du verden så pinlig når de att på til lyger på seg at de har jobbet hardt med sunn livsstil. 

Når man vet de har vært i Førde og sykemeldt etter Førde. Off..

Anonymkode: 2d2ed...013

Man må jobbe hardt selv om man tar slankeoperasjon altså

Anonymkode: 36007...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her i vårt lokalmiljø kjenner jeg flere som holder det hemmelig. 

Men det er kilde til mye baksnakk og mobbing. ALLE skjønner og du verden så pinlig når de att på til lyger på seg at de har jobbet hardt med sunn livsstil. 

Når man vet de har vært i Førde og sykemeldt etter Førde. Off..

Anonymkode: 2d2ed...013

Omg.. kilde til baksnakking fordi folk ikke ønsker å si til alle at de har opr seg? 

Trivelig plass du bor på gitt... 

 

Er helt sikkert folk som mistenker at jeg har opr meg også, men men. 

Jeg har jo det, men vil ikke publisere det. Sånn generellt ser folk ned på de som er tykke, og de som slankeopr seg. 

Derfor gidder jeg ikke å publisere det  

Jeg har aldri løyet da.. Jeg svarer på hva jeg gjør. Spiser lite og ofte, samt sulter meg. Det er sant.. 

Jeg klarer ikke å spise så mye som jeg vil. Det stopper seg. Mange ganger er jeg sulten, men magen er full. 

Det er virkelig ikke noen quick fix. Min matglede er borte. Nå spiser jeg fordi jeg må, ikke for å nyte. Savner det å nyte maten veldig. 

 

Men for meg er det verd det. Nå kan jeg shoppe klær over alt. 

Anonymkode: 571c2...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎08‎.‎2019 den 23.54, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre hvordan det er for dere som familie? Min mann skal straks igjennom det og jeg er litt redd for hvordan det kommer til å bli hjemme med mat. Har jo barn som må spise selv om han ikke kan. 

Anonymkode: cc516...c35

Hei

Det er kun i begynnelsen etter operasjonen det er litt sær kost. Da er det kun flytende osv. Han må jo følge en plan ikke sant. Den følger jo ikke dere. Først flytende, så most, så små biter osv. I det han kan spise moset og små biter så spiser han jo det som dere gjør, Etter hvert så er jo alt som før, bare mindre porsjoner. 

 

I tiden før operasjonen er det jo også en prosess. men kun1000 cal. Har du en oppegående mann så skjønner jo han at ikke dere kan følge dette. Her spiste han som regel det samme som oss, men han måtte spise veldig lite. 1000 cal er lite. Tror han var sykemeldt denne perioden. Får masse tips på sykehuset om hva han kan spise.

 

Det er helt avgjørende for suscessen at dere er sammen om dette. For hvis resten av familien spiser masse usunt, vil mannen din på sikt ha vektoppgang. Her i huset er jeg ganske streng, og jeg passer litt på at han ikke skeier ut. Får han på vekta osv. Så vi har funnet en fin balanse. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2019 den 12.53, Anonym bruker skrev:

Man må jobbe hardt selv om man tar slankeoperasjon altså

Anonymkode: 36007...3b1

 Nåja. Mange som blir like tjukke igjen etter noen år fordi de ikke gidder/orker/har viljestyrke. 

Anonymkode: f1525...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

 Nåja. Mange som blir like tjukke igjen etter noen år fordi de ikke gidder/orker/har viljestyrke. 

Anonymkode: f1525...bc6

Du understreker jo bare poenget mitt da

Anonymkode: 36007...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du understreker jo bare poenget mitt da

Anonymkode: 36007...3b1

De to-tre første årene er gratis, det renner av uten å løfte en eneste finger. 

Så begynner det veldig sakte å bli en jobb. De som ikke tar den går opp igjen. Av de jeg kjenner så klarer ca 25% å holde seg. Resten blir stor igjen. Selv om det går seint for noen.

Anonymkode: 2d2ed...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2019 den 23.27, Anonym bruker skrev:

Jeg har gått ned 50 kg på 4 mnd. Sunt? Nåja.. Men det var uten slankeoperasjon. Har gjennom livet gått en del opp og ned (men bare 1 gang så mye på kort tid). Tror ikke noen tenker at jeg har tatt operasjon. 

Må man fortelle andre at man holder på å slanke seg? Man trenger jo ikke noen unnskylding. Bare si at man passer på hva man spiser. Lurer noen på hva trikset ditt er så si at det er å spise mindre enn man forbrenner. 

Anonymkode: eb58f...b2d

Eg lurer på kva trikset ditt er for å gå ned 50 kg på fire mnd!!! Eg gjekk ned 40 kg på 10 mnd eingong og synst det var raskt! 

Anonymkode: f4585...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert mulig, men ganske flaut med de som desperat prøver å holde det skjult. De fleste skjønner hva som foregår. Vi har en i familien som har tatt slankeoperasjon, men er ekstremt redd for at noen skal finne ut av det. Alle vet det. Det er skryt daglig for å prøve å skjule det. Ganske pinlig. 

Anonymkode: e4317...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...