Gå til innhold

Hva er åpningstidene på deres SFO/AKS?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

27 minutes ago, Anonym bruker said:

Det er da fryktelig lange dager for de barna som er på SFO helt til kl 17? 9 timers dag er jo ikke lovlig for voksne engang. 

Anonymkode: 10e04...bad

SFO er jo ikke akkurat jobb da, og uansett vil jeg si du er heldig om du aldri har 9-timers dager på jobb. Det blir fort alt fra 9 til 14 timer på meg, selvfølgelig ikke hver dag, men ofte nok!

Anonymkode: 5b03b...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7-17

En av Norges største barneskoler, så det er nok barn til å fylle opp både før og etter.

Anonymkode: eab46...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7-17. Man kan velge om man vil ha kun morgenplass, ettermiddagsplass til 15.30 eller til kl 17. Eller full pakke, selvfølgelig. Veldig greit. Barna får også middag hver dag. 

Anonymkode: 0e04e...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ser på svarene her hi, så skjønner du kanskje hvorfor så mange stusset over åpningstiden på deres sfo

Anonymkode: c9a71...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det var tidlig. Her har de fleste 30 minutters reisetid til jobb og SFO er åpen til 16.30. Åpner ikke før 07.30 på morgonen og det gjør at jeg ikke kan ha vanlig jobb (helsefagarbeider som må jobbe som heimehjelp pga at rapport begynner 07.30 og då rekk jeg ikke det). Vi skulle ønske den åpna 07.00 men så langt blir vi ikke hørt. 

Anonymkode: 882c4...05f

Vi slet med det samme, riktignok i barnehagen. Der var vi flere med behov for tidligere åpning på morgenen. Da vi tok det opp fikk vi beskjed om at det var bare oss som hadde behov så det kunne de ikke gjøre noe med.  Åpningstiden var fra 7.30. Basta bom. 

Vi gikk sammen noen foreldre og ringte rundt til alle foreldre i barnehagen og spurte hvilket behov de hadde.  Av 18 barn hadde det vært til stor hjelp for 7 barn (eller foreldrene til bana) at barnehagen åpnet kl 7. 15 i stedet for 7.30. De 15 min var ikke store forskjellen, men nok til at man rakk jobb eller ikke. Ene her også jobbet på sykehjemmet, de begynte vaktene 7.30. Både jeg og mannen begynte kl 8, men hadde 30 min kjøring for å komme til jobb. 

Da vi ringte rundt viste det seg at flere hadde tatt det opp og alle fikk samme svar at det var bare dem. Vi skrev et felles brev til barnehagen og kommunen med være ønsker, hvilke foreldre og antall barn som hadde dette behovet. 

Fra påfølgende måned hadde da barnehagen nye åpningstider😊

Slå dere sammen og kjemp kampen! 

Anonymkode: 0681d...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-17. Stengt når det er skole såklart. Som regel stenger de 16.30 i skoleferiene. Er ikke unormalt at barn får 9 timer i bhg eller på skole/SFO. 8 timers arbeidsdag er jo vanlig, og med litt reisevei blir det da fort 9 timer på barna.

Anonymkode: 20331...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når du ser på svarene her hi, så skjønner du kanskje hvorfor så mange stusset over åpningstiden på deres sfo

Anonymkode: c9a71...4d3

Man kan stusse så mye man vil, men å anklage folk for å lyve er uansett ikke greit. 

Vi er veldig heldige med kort reisevei og små forhold. 

Jeg er takknemlig for at mine barn har vært hjemme i to timer når mange på samme alder tydligvis blir hentet. Det er en stor fordel ved å bo i distriktet. 

Anonymkode: 10e04...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er da fryktelig lange dager for de barna som er på SFO helt til kl 17? 9 timers dag er jo ikke lovlig for voksne engang. 

Anonymkode: 10e04...bad

Du sammenligner jobb med å være på SFO? På SFO leker barna og koser seg med jevnaldrende venner, er ute i naturen, ser film, får måltider. Har ikke tenkt å få dårlig samvittighet for at jeg jobber 100%.

Anonymkode: ac48c...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2019 den 18.48, Anonym bruker skrev:

Det er da fryktelig lange dager for de barna som er på SFO helt til kl 17? 9 timers dag er jo ikke lovlig for voksne engang. 

Anonymkode: 10e04...bad

Det er vel ikke verre enn 9 timers dag i barnehagen. Mange jobber mer enn 9 timer, når de har overtid

Anonymkode: c9a71...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke verre enn 9 timers dag i barnehagen. Mange jobber mer enn 9 timer, når de har overtid

Anonymkode: c9a71...4d3

Og endel har flere jobber som tilsammen blir over 100 %

Anonymkode: c9a71...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...