Gå til innhold

Hva er åpningstidene på deres SFO/AKS?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her ble jeg beskyldt for å lyve da jeg skrev i en annen tråd at åpningstiden er kl 13-15.30.  SFO om morgenen kan man få om det er flere enn 6 påmeldte. Så vidt jeg vet har ingen av barneskolene hatt åpent før skolestart de siste årene. Vi har forholdsvis små skoler med 100-150 elever ved hver. 

Hvordan er åpningstidene der du bor og er dere fornøyd med de? 

Jeg tenker at det er tidlig å kreve at barna blir hentet dør kl 15.30, men det kommer vel av tilbud og etterspørsel det også. 

Anonymkode: 10e04...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her ble jeg beskyldt for å lyve da jeg skrev i en annen tråd at åpningstiden er kl 13-15.30.  SFO om morgenen kan man få om det er flere enn 6 påmeldte. Så vidt jeg vet har ingen av barneskolene hatt åpent før skolestart de siste årene. Vi har forholdsvis små skoler med 100-150 elever ved hver. 

Hvordan er åpningstidene der du bor og er dere fornøyd med de? 

Jeg tenker at det er tidlig å kreve at barna blir hentet dør kl 15.30, men det kommer vel av tilbud og etterspørsel det også. 

Anonymkode: 10e04...bad

Ja, det var tidlig. Her har de fleste 30 minutters reisetid til jobb og SFO er åpen til 16.30. Åpner ikke før 07.30 på morgonen og det gjør at jeg ikke kan ha vanlig jobb (helsefagarbeider som må jobbe som heimehjelp pga at rapport begynner 07.30 og då rekk jeg ikke det). Vi skulle ønske den åpna 07.00 men så langt blir vi ikke hørt. 

Anonymkode: 882c4...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7.30 til 16.30

Vi har aldri brukt sfo om morgenen, jeg har reist hjemmefra rett etter at ungene har gått (vi bor rett ved skolen) og startet på jobb mellom 8.30 og 9.

Ganske stor skole da, men ikke uhyggelig stor. 1. til 10. klasse og i underkant av 500 elever.

Anonymkode: d1eb2...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7.15 til 16.15.

Syns det er knapt med 16.15 på ettermiddagen og det vet jeg mange syns. Det har vært tatt opp flere ganger. Men svaret er at om åpningstiden er lenger på ettermiddag, åpner Sfo senere på morgen. de får ikke flere timer til åpningstid.

Anonymkode: d3df4...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07.30-16.30. Liten skole med 100 elever.

 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det var tidlig. Her har de fleste 30 minutters reisetid til jobb og SFO er åpen til 16.30. Åpner ikke før 07.30 på morgonen og det gjør at jeg ikke kan ha vanlig jobb (helsefagarbeider som må jobbe som heimehjelp pga at rapport begynner 07.30 og då rekk jeg ikke det). Vi skulle ønske den åpna 07.00 men så langt blir vi ikke hørt. 

Anonymkode: 882c4...05f

Her må det være x-antall elever for å åpne kl. 07.00. Tror det var 10 stk her. 

Har du snakket med andre foreldre, om de kunne tenke seg tidligere åpningstider?

Anonymkode: 16bc5...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

07.30-16.30. Liten skole med 100 elever.

 

Her må det være x-antall elever for å åpne kl. 07.00. Tror det var 10 stk her. 

Har du snakket med andre foreldre, om de kunne tenke seg tidligere åpningstider?

Anonymkode: 16bc5...528

Ja,, vi er vel to foreldrepar som har behov for tidligere åpning, så kjem ikkje så langt. Liten skule med 70 elever 

Anonymkode: 882c4...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trooor SFO åpner 07.15, men vi har aldri hatt behov for det så er ikke sikker. Stenger 16.30. 

Anonymkode: 470eb...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

7-17. De fleste her pendler til Oslo, så da må det bli sånn. 

Anonymkode: e9906...fc2

Samme som her det

Anonymkode: e1367...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den åpner vel egentlig 7.30 men betaler du ekstra så kan barnet komme klokken 7 hver morgen. Åpent til 16.30 som ikke er lenge nok når jeg er alenemamma uten bil.

Anonymkode: 18f10...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den åpner 7.30, jeg har aldri brukt det om morgningen, men den stenger i hvert fall 16.30.

Anonymkode: e87e9...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da fryktelig lange dager for de barna som er på SFO helt til kl 17? 9 timers dag er jo ikke lovlig for voksne engang. 

Anonymkode: 10e04...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da fryktelig lange dager for de barna som er på SFO helt til kl 17? 9 timers dag er jo ikke lovlig for voksne engang. 

Anonymkode: 10e04...bad

Det betyr jo ikke at alle barn er der til 17 hver dag da vettu. Men innimellom når en har et møte, blir forsinket i trafikk el så kommer det godt med. 

Anonymkode: 4b087...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...