Gå til innhold

Følger dere første skoledag utover 1 klasse?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Her er det vanlig at de følges alle år. Ikke for at det behøves men fordi voksne og barn synes det er hyggelig å hilse på alle etter en lang sommer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Her er det vanlig at de følges alle år. Ikke for at det behøves men fordi voksne og barn synes det er hyggelig å hilse på alle etter en lang sommer 

Jobber ingen av foreldrene da? Hvis alle mine kollegaer med barn i skolealder skulle ta fri samme morgen for å hilse på hverandre, tror jeg vi måtte stengt barnehagen

Anonymkode: a826f...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig her😊

Man hilser på hverandre, hilser på lærerne. Noen år har vi felles frokost i klasserommet, med foreldre og barn. 

Anonymkode: b1d6b...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle foreldrene jobber men de aller fleste har mulighet til å ta seg fri en time ( en av foreldrene, begge, tante , bestemor , bestefar etc) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det også vanlig. De fleste har én forelder som har mulighet, og ellers sender de med tante/onkel eller besteforelder. Noen barn har ikke med seg noen, men da går de gjerne sammen med en klassekamerat og dennes forelder. :)

Anonymkode: 0fd3c...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare vanlig i 1.klasse samt at en del blir fulgt første dag i 2. klasse. 

Anonymkode: 0cb7c...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heldigvis ikke. Flere av årene begynner de kl. 11.30 også, noe som hadde gjort det enda mer vanskelig. I tillegg er begge vi voksne lærere selv om må (bør!) være på jobb og ta i mot egne elever. En ting er aller fleste skoledag, men ikke etter det.

Anonymkode: e8aa7...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de gikk på barneskolen fulgte jeg de ofte første skoledag, for å bære bort ting som skulle legges i hyllene deres. Har jeg ikke mulighet til å gjøre dette første skoledag, gjør jeg det en annen dag. Jobber turnus, så ikke alltid jeg har mulighet. Ungene bryr seg ikke om jeg følger de eller ikke, de har ikke tid til å snakke med meg uansett så det r kun av praktiske årsaker. 

Anonymkode: 62f2f...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her følges de bare første skoledag i 1.klasse. Med en skole som har 470 elever så hadde det blitt mye folk!

Anonymkode: 16f76...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke barna dine i slutten av barneskolen, starten på ungdomsskolen?

rart å ta fri fra jobb for å følge så store barn. Nei, de fleste kan ikke ta fri på en slik dag. Hvem passer da jobben? Veldig mange har jo barn.

Anonymkode: 31f5e...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke barna dine i slutten av barneskolen, starten på ungdomsskolen?

rart å ta fri fra jobb for å følge så store barn. Nei, de fleste kan ikke ta fri på en slik dag. Hvem passer da jobben? Veldig mange har jo barn.

Anonymkode: 31f5e...96d

Jo en begynner ungdomsskole nå og en skal opp i 6. Nå er det ikke jeg som har startet tradisjonen , det har vært slik så lenge mine har gått der. De aller fleste barn kommer med en voksen ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør vi ikke, og det er absolutt ikke vanlig at andre gjør det heller. En del følger andreklassingene sine, kanskje av gammel vane fra første klasse, men etter det er det veldig sjelden at barn blir fulgt, bortsett fra noen med spesielle behov og med utfordringer som gjør at de trenger å bli fulgt. 

Anonymkode: e4e33...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal gå selv i morgen, jeg kjører likevel bort med to bager med skift etc så de slipper å drasse på det (er meldt regn, så tror de trenger støvler etc allerede første dag).

Anonymkode: 758f0...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte første dag t.o.m 3.kl, bare fordi jeg hadde muligheten til det og syntes det var hyggelig. 

Anonymkode: 8fb90...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte henne inn på SFO første skoledag for å fylle garderoben, men gikk etterpå. Hun gikk selv til timen når den begynte. Hun går kun på SFO før skolen, har halv plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke barna dine i slutten av barneskolen, starten på ungdomsskolen?

rart å ta fri fra jobb for å følge så store barn. Nei, de fleste kan ikke ta fri på en slik dag. Hvem passer da jobben? Veldig mange har jo barn.

Anonymkode: 31f5e...96d

Veldig mange av oss har fleksible jobber som gjør at vi kan avspasere en time i ny og ne. 

Du skulle tatt utdannelse i ungdommen, vet du, så kunne du også bestemt mer over din egen tid. 

Anonymkode: 6f22a...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig mange av oss har fleksible jobber som gjør at vi kan avspasere en time i ny og ne. 

Du skulle tatt utdannelse i ungdommen, vet du, så kunne du også bestemt mer over din egen tid. 

Anonymkode: 6f22a...f2c

Så alle med udannelse bestemmer ober egen tid? Den var ny

Anonymkode: a826f...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så alle med udannelse bestemmer ober egen tid? Den var ny

Anonymkode: a826f...e02

Ja, det var det nok 😘

Anonymkode: 6f22a...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...