Gå til innhold

Hva hjelper mot tørrhoste!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Annet enn cosylan, for det har jeg ikke... 

Holder på å bli sprø. Den hosta finnes ikke produktiv og det gjør vondt i hue og lunger. Noen tips?

Anonymkode: 24fff...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cosylan er jo uansett noe drit for det utelukker bilkjøring. Drikk noe varmt er vel det eneste hjemmerådet? Eller fribol pastiller om du er på apoteket.

Anonymkode: 1a4c5...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasp opp rå ingefær og hell kokende vann over. La det trekke en stund før du drikker. Jeg synes det lindrer - men det er jo ikke i klasse med Cosylan.

Anonymkode: 86c5e...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fribol halstabletter fra apoteket. Fantastiske! De er aller, aller best, synes jeg. Tror det er ulike smaker. Jeg bruker den sterke typen (grønne drops).

Anonymkode: fb831...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokesjokolade . Legg en bit i kinnet, slik at det smelter langsomt og renner ned i halsen.

Anonymkode: 5f6e0...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kokesjokolade . Legg en bit i kinnet, slik at det smelter langsomt og renner ned i halsen.

Anonymkode: 5f6e0...671

Jøss, er det sant?? 

 

Anonymkode: 24fff...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte hoste-tabletter sønnen min. Det funket faktisk. Står sammen med hostesaft på apoteket. 

Anonymkode: d1e23...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kokesjokolade . Legg en bit i kinnet, slik at det smelter langsomt og renner ned i halsen.

Anonymkode: 5f6e0...671

Å hvor jeg ønsker at det der faktisk funker! Det må jeg teste neste gang jeg hoster!

Anonymkode: 86c5e...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update; 

har nå forsøkt ingefær-te i store doser, fribol gjennom hele dagen og igår fikk jeg tak i cosylan... INGENTING funker! Jeg hoster og hoster i flere timer på natta og er helt ødelagt i magen! Så, bare å vente da....? 

Hi

Anonymkode: 24fff...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Update; 

har nå forsøkt ingefær-te i store doser, fribol gjennom hele dagen og igår fikk jeg tak i cosylan... INGENTING funker! Jeg hoster og hoster i flere timer på natta og er helt ødelagt i magen! Så, bare å vente da....? 

Hi

Anonymkode: 24fff...4e9

Hvor lenge har du hostet? Kanskje på tide å kontakte lege...

Anonymkode: 86c5e...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge har du hostet? Kanskje på tide å kontakte lege...

Anonymkode: 86c5e...20d

Ble syk natt til tirsdag. Er ikke lenger syk utover den hosten, så er ikke så mye legen får gjort dessverre :( hadde feber og var dårlig tidligere i uka, men det har gått over. men begynner å bli noe desperat etter å få sove litt. 

Anonymkode: 24fff...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke hoste. Hold den tilbake. Hosten rasper opp halsen din, og er ikke godt for noe. Når du får lyst til å hoste - just don’t. 

Anonymkode: eb400...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en tråd her for en uke eller to siden om det samme, Hi. Jeg er inne i min syvende uke. Var hos legevakt for to uker siden med en turnus som bl.a. påstod at selv ved atypisk lungebetennelse vil man høre det på lungene når man lytter på dem. Så han ville ikke ta noen flere prøver av meg så lenge min crp var normal. Nå har jeg vært tilbake på legevakt, legen sa der at det ikke var noe å høre, noe som heller ikke er å forvente hvis det er atypisk lungebetennelse - så de måtte ta prøver for div. Nå smører jeg meg med tålmodighet til svarene kommer.

Har også fått cosylan, men hoster fremdeles. Det hjalp faktisk litt i går kveld, fikk litt svakere hoste og ikke så langvarig når den kom, men i dag hoster jeg like ille igjen. Vil ikke øke dosen heller, for da blir jeg surrete ;)

Så mitt råd er å få tatt prøver for atypiske lungebetennelser før det går altfor lang tid, hvis det fortsetter hos deg.

Anonymkode: 08573...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2019 den 16.35, Anonym bruker skrev:

Prøv å ikke hoste. Hold den tilbake. Hosten rasper opp halsen din, og er ikke godt for noe. Når du får lyst til å hoste - just don’t. 

Anonymkode: eb400...41a

Takk for tips, men det er faktisk ikke gjennomførbart. Måtte teste det i praksis under et møte idag. Endte med at jeg bare måtte forlate det 

Anonymkode: 24fff...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2019 den 16.56, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde en tråd her for en uke eller to siden om det samme, Hi. Jeg er inne i min syvende uke. Var hos legevakt for to uker siden med en turnus som bl.a. påstod at selv ved atypisk lungebetennelse vil man høre det på lungene når man lytter på dem. Så han ville ikke ta noen flere prøver av meg så lenge min crp var normal. Nå har jeg vært tilbake på legevakt, legen sa der at det ikke var noe å høre, noe som heller ikke er å forvente hvis det er atypisk lungebetennelse - så de måtte ta prøver for div. Nå smører jeg meg med tålmodighet til svarene kommer.

Har også fått cosylan, men hoster fremdeles. Det hjalp faktisk litt i går kveld, fikk litt svakere hoste og ikke så langvarig når den kom, men i dag hoster jeg like ille igjen. Vil ikke øke dosen heller, for da blir jeg surrete ;)

Så mitt råd er å få tatt prøver for atypiske lungebetennelser før det går altfor lang tid, hvis det fortsetter hos deg.

Anonymkode: 08573...1f5

Jeg har vært inne på tanken! Har hatt det en gang tidligere og det ligner, men da var jeg mye sykere i forkant. Det har jeg ikke vært nå. Men kanskje jeg bare skal dra til legen. 

Cosylan gjør ingenting for meg, blir bare helt fjern. 

Anonymkode: 24fff...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2019 den 14.07, Anonym bruker skrev:

Update; 

har nå forsøkt ingefær-te i store doser, fribol gjennom hele dagen og igår fikk jeg tak i cosylan... INGENTING funker! Jeg hoster og hoster i flere timer på natta og er helt ødelagt i magen! Så, bare å vente da....? 

Hi

Anonymkode: 24fff...4e9

Tørrhostetabletter fra apoteket er verdt et forsøk. Funket på meg.

Prøvd det? Hvis ikke ville jeg prøvd det før du drar til legen og kanskje bruker noen hundrelapper for ingenting🤷🏻‍♀️

Anonymkode: fa7d0...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært inne på tanken! Har hatt det en gang tidligere og det ligner, men da var jeg mye sykere i forkant. Det har jeg ikke vært nå. Men kanskje jeg bare skal dra til legen. 

Cosylan gjør ingenting for meg, blir bare helt fjern. 

Anonymkode: 24fff...4e9

Jeg svarte over - etter den tredje dosen (en på kveld, en på morgen og en utpå dagen) så har cosylanen faktisk hjulpet meg! Tydelig forskjell. Utrolig deilig å slippe å hoste til man brekker seg og er helt utslitt. Hosten er ikke helt borte, men den er virkelig dempet. Jeg holder meg til dosene og tar dem til mat, da blir jeg mindre surrete ;)

Anonymkode: 08573...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2019 den 9.12, Anonym bruker skrev:

Annet enn cosylan, for det har jeg ikke... 

Holder på å bli sprø. Den hosta finnes ikke produktiv og det gjør vondt i hue og lunger. Noen tips?

Anonymkode: 24fff...4e9

Prøvd honning? Te med sitron og honning er kjempe godt.

Anonymkode: 23dda...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Havfruene

Jeg lager ingefærte av ekte ingefær. I tillegg tar jeg noen hele nelliker under tunga uten å tygge. Tro det eller ei, det stanser hosten. God bedring til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting som hjelper mot tørrhoste. Alt som påstår at det hjelper er tull. Du kan muligens få noe på resept som undertrykker hosterefleksen, men da kan du ikke kjøre heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Havfruene skrev:

Jeg lager ingefærte av ekte ingefær. I tillegg tar jeg noen hele nelliker under tunga uten å tygge. Tro det eller ei, det stanser hosten. God bedring til deg.

Har drukket masse ingefærte, med myyyye ingefær. Hjelper intenting. Prøvd med masse honning, nada effekt. Nå er det 5 natta jeg knapt sover pga det her og jeg holder på å bli gal!!

Anonymkode: 24fff...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pobie skrev:

Det er ingenting som hjelper mot tørrhoste. Alt som påstår at det hjelper er tull. Du kan muligens få noe på resept som undertrykker hosterefleksen, men da kan du ikke kjøre heller. 

Cosylan har hjulpet meg mang en gang, men ikke nå dessverre :(

Anonymkode: 24fff...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg svarte over - etter den tredje dosen (en på kveld, en på morgen og en utpå dagen) så har cosylanen faktisk hjulpet meg! Tydelig forskjell. Utrolig deilig å slippe å hoste til man brekker seg og er helt utslitt. Hosten er ikke helt borte, men den er virkelig dempet. Jeg holder meg til dosene og tar dem til mat, da blir jeg mindre surrete ;)

Anonymkode: 08573...1f5

Jeg tok dobbel dose på lørdag, og en på søndag morgen. Da lå jeg helt apatisk på sofaen ute av stand til å fungere. Men hosta like mye da! Er så fortvilende når det varer så lenge, jeg får jo ikke sove 😕

Anonymkode: 24fff...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor skje med olje. Eneste som fungere på meg når jeg får det sånn. Kvalm, men fungerer.

Anonymkode: 278b4...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...