Gå til innhold

Spørsmål vedr. bostøtte og aap


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ringt Husbanken, men blir henvist til nettsiden på tlf.svarer. Den bostøttekalkulatoren ga et lite oppløftende resultat, med tanke på å klare meg økonomisk da jeg er på minstesats aap, pga sterke kroniske smerter. Noen som kan fortelle meg noe om hva jeg har rett på økonomisk sett ved seperasjon , med 2 tenåringer (Hvis jeg har 60% og han 40%). Så er det så vanskelig med navgaranti også, utleiere er skeptiske. Noen som kan gi noen råd? 

Anonymkode: 4ae0a...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bostøtte blir beregnet ut fra brutto månedsinntekt, og hos deg vil jo den variere noe. To måneder i året får du tre utbetalinger med AAP, og det vil gi utslag i en ev. bostøtte. Det er også forskjellig sats ut fra hvilken kommune du bor i. Du finner en oversikt her: https://www.husbanken.no/bostotte/inntektsgrenser/Om ungene skal være folkeregistrert på din adresse, så vil det være gunstig, med mindre de er over 18 og har inntekt. Det er uansett ikke veldig store beløp det er snakk om i måneden. For å få en skikkelig beregning, så ta kontakt med kommunen du bor i. Det står gjerne på kommunens hjemmeside om du skal ringe NAV eller et annet sted. 

Anonymkode: 49d8a...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...