Gå til innhold

Jeg er så skuffet samtidig som jeg vet at jeg er urimelig


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da ingen som bestemmer det selv om de frir, det er ingen tvang å gifte seg

Anonymkode: 17184...b82

Jo, viss kvinna ikkje kan fri fordi det er mannen si oppgåve bestemmer jo mannen at dei ikkje skal gifte seg ved å la vere å fri..... Men dette kan lett unngåast ved å fri sjølv altså, så burde ikkje vere noko stort problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja, det er klart det er samme person. Nettopp fylt rund dag, hadde håpet på frieri, er skuffet og venter mensen.

Anonymkode: c0321...a55

Han kan jo ikke fri hvis hun har mensen! Den romantiske sexen blir jo ødelagt 

Anonymkode: f06eb...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du seriøst rundt å griner for at mannen ikke frir til deg? Herregud hvor gammel er du??!? Hadde jeg vært mannen hadde jeg stukket og aldri i verden fridd. Han ser vel hvilket drama han har i vente. 

Anonymkode: 3bcae...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fridde til mannen min en vakker torsdags morgen i sengen, etter et skikkelig hopp i høyet. Han sa ja og vi giftet oss 1 år etter. Det må ikke være verre enn som så 😋 ringene valgte vi ut sammen en uke etter frieriet 

Anonymkode: 623f9...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten får dere bli enige om en dato, og gifte dere. Dere er jo enige om giftig, eller kommer du til å si nei? Trenger vel ikke fri da. Eller så må en av dere fri som en overraskelse. Enten du eller han. Hvis dette frieriet deres , skal bli en overraskelse, så kan det tydeligvis ikke skje på en høytidsdag eller gebursdag, for det forventer jo du, hver gang. Du får la være å lage drama, og la mannen finne ut når det passer ham å overraske deg med et frieri. Eller så får du fri selv, på en helt vanlig torsdag f.eks.   Jeg høres kanskje ufølsom ut, men du må roe deg litt ned. Du blir jo utslitt av dette. Og sikkert kjæresten din og.

Anonymkode: 46b62...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg skjønner deg!

Men det ville vært mye bedre om du satte deg ned og fortalte han hva du følte. Fortell han at du mistet både baby og frieri, og at du lurer på om ting ville vært annerledes om du ikke hadde mistet.

Jeg skjønner du lengter etter ett frieri, når han har sagt at han en gang skal fri til deg.

Men snakk med han. Selvsagt skal han ikke fri om han ikke føler for der riktig enda. Men frieri i nær fremtid eller ikke, fortell han hva du føler ❤

Anonymkode: 3a89f...4f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enten får dere bli enige om en dato, og gifte dere. Dere er jo enige om giftig, eller kommer du til å si nei? Trenger vel ikke fri da. Eller så må en av dere fri som en overraskelse. Enten du eller han. Hvis dette frieriet deres , skal bli en overraskelse, så kan det tydeligvis ikke skje på en høytidsdag eller gebursdag, for det forventer jo du, hver gang. Du får la være å lage drama, og la mannen finne ut når det passer ham å overraske deg med et frieri. Eller så får du fri selv, på en helt vanlig torsdag f.eks.   Jeg høres kanskje ufølsom ut, men du må roe deg litt ned. Du blir jo utslitt av dette. Og sikkert kjæresten din og.

Anonymkode: 46b62...48e

Gifting ikke giftig

Anonymkode: 46b62...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig han trenger mer betenkningstid etterhvert når han ser hvordan du oppfører deg 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 6284b...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så mange stygge og ondskapsfulle kommentarer det er her. Virker som det er om å gjøre å være mest mulig kjip.

Anonymkode: 17184...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er avleggs med frieri, ingen gjør sånt lengre. Si til ham nå at du beklager at du var så sint, og at det er fordi du ikke vil vente lengre,og så sier du at neste sommer BLIR DET BRYLLUP 🙈🤪

Anonymkode: 8e051...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere har jo planlagt å gifte dere alt så dere er jo forlovet? Kanskje derfor han ikke helt ser dette med å fri siden det å fri bare fører til forlovelse.

Anonymkode: 3b17f...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2019 den 19.50, Anonym bruker skrev:

Han kan jo ikke fri hvis hun har mensen! Den romantiske sexen blir jo ødelagt 

Anonymkode: f06eb...455

 

På 13.8.2019 den 19.03, Anonym bruker skrev:

Ja, det er klart det er samme person. Nettopp fylt rund dag, hadde håpet på frieri, er skuffet og venter mensen.

Anonymkode: c0321...a55

 

På 13.8.2019 den 19.41, Anonym bruker skrev:

Gratulerer med 30 årsdagen og kos dere på farris bad.

Anonymkode: 254cd...e67

 

På 13.8.2019 den 17.41, Anonym bruker skrev:

Klart han ikke gidder fri til deg når du oppfører deg slik. 

Anonymkode: 935ff...7ad

 

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Går du seriøst rundt å griner for at mannen ikke frir til deg? Herregud hvor gammel er du??!? Hadde jeg vært mannen hadde jeg stukket og aldri i verden fridd. Han ser vel hvilket drama han har i vente. 

Anonymkode: 3bcae...4df

Fy søren så mange stygge kommentarer fra voksne folk! Det er jo til å bli kvalm av. Er det om å gjøre å være styggest, eller? Og dere er mødre som skal være forbilder for barn? Er det rart det er så mye mobbing, hat og negativitet? Jeg skjønner jo hvorfor når jeg ser slikt. Skam dere!

HI, ikke bry deg om hva disse mislykkede kvinnene gulper opp. Snakk med samboeren din og fortell ham hva du føler og hvorfor du føler slik du gjør. Er sikker på at det ordner seg og at han er veldig glad i deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, VBG skrev:

 

 

 

 

Fy søren så mange stygge kommentarer fra voksne folk! Det er jo til å bli kvalm av. Er det om å gjøre å være styggest, eller? Og dere er mødre som skal være forbilder for barn? Er det rart det er så mye mobbing, hat og negativitet? Jeg skjønner jo hvorfor når jeg ser slikt. Skam dere!

HI, ikke bry deg om hva disse mislykkede kvinnene gulper opp. Snakk med samboeren din og fortell ham hva du føler og hvorfor du føler slik du gjør. Er sikker på at det ordner seg og at han er veldig glad i deg❤️

Les den andre tråden hennes du, så skjønner du mange av svarene! 

Anonymkode: ce435...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.8.2019 den 17.13, Anonym bruker skrev:

Nå er det gått over 1 år siden samboer sa at han vil være gift med meg og at han skal fri. Hver gang det er en høytidsdag, nyttår eller bursdag så tenker jeg at han kommer til å fri, men så skjer det ikke og jeg ender opp skuffet. Jeg blir sint og irritert på meg selv over at jeg er «sikker» på at det skal skje hver gang når jeg vet hvor skuffet jeg blir når det ikke skjer. 

Nå har jeg gått over til det stadier hvor jeg blir sint over at han ikke bare får ut fingeren. Han sier han venter på den rette anledningen, noe jeg mener bare er tull. Det trenger ikke å være så perfekt for meg, jeg bil bare bli hans kone og begynne å planlegge bryllup. Jeg vil ikke se ut som en gammel kjerring i bryllupskjole, vil være ung og slank slik jeg føler meg og er nå.

Uansett, jeg har nettopp fylt rundt tall og nå var jeg helt sikker på at han kom til å fri. Vi hadde en kjempe fin dag sammen, men da jeg skjønte at det ikke var noe ring ble jeg først sint så utrøstelig. Jeg har grått masse, vært ordentlig lei meg og helt utrøstelig. Jeg vet at det er helt idiotisk og skikkelig barnslig. Får samtidig også vondt av han fordi jeg føler jeg presser ham og ødelegger for han.

Grunnen til at jeg reagerer slik tror jeg er fordi jeg, før jeg mistet, skulle hatt termin i disse dager. Han fortalte meg da jeg mistet at han hadde planer om å fri til meg på sykehuset når jeg hadde født. Nå føler jeg på en måte at jeg har mistet både barnet mitt og frieriet, som begge ville vært veldig stort for meg. Føler liksom at jeg ikke blir fridd til fordi jeg mistet barnet vårt, og det gjør så utrolig vondt. Rundt denne tiden skulle jeg vært både mor og forlovet. 

Jeg har gitt ham en skikkelig skyllebøtte, noe han ikke fortjener. Han er bare så snill og god. Men klarer ikke slutte å være sint og lei meg. Skal også ha mensen nå så det kan jo også spille inn..

Kan dere gi meg noen gode ord og råd? Hvordan skal jeg fikse opp i dette? Har ikke orket å snakke med ham siden jeg lå og gråt i sengen i går kveld og ikke ville snakke. Han blir også veldig stille når jeg er lei meg eller sint.

Anonymkode: 6b212...0ba

Han vil vel ikke fri fordi han ikke synes det er så sjarmerende at bryllupet betyr mer for deg enn ekteskapet. Du er bare opptatt av bryllupet og hvordan du skal ta deg ut i kjolen. Skjønner så inderlig godt at menn ikke er interessert i å fri for at dama skal få leke prinsesse for en dag!

Anonymkode: 63ad4...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les den andre tråden hennes du, så skjønner du mange av svarene! 

Anonymkode: ce435...828

Og derfor så er det greit å komme med oppgulp? Fordi du, tydeligvis, ikke er enig med folk eller ikke liker det personen synes selv når det ikke engang har noe med deg å gjøre? Da er det greit å angripe folk uansett hva de kommer til å si for resten av livet? Er du virkelig mor?

Her forteller hun åpenhjertig og legger «sjela» si i innlegget. Hun har det vondt, og du synes det er helt greit å sparke henne mens hun ligger nede pga du ikke likte noe hun har lagt ut tidligere?! Er du seriøs? Er du god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les den andre tråden hennes du, så skjønner du mange av svarene! 

Anonymkode: ce435...828

Jeg har lest den andre tråden, og skjønner ikke hvorfor dere kommer med alt oppgulpet dere gjør. Jeg er ikke enig med hi, men det får da være måte på å trykke folk ned mest mulig. hvilken glede gir det folk. Man kan bare hoppe over tråden vet du, det er ikke svareplikt.

Anonymkode: 17184...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor ble av HI🤷‍♀️

Anonymkode: 69aa9...8a4

Antageligvis skremt bort. Hvem har interesse av å svare når man blir høvlet ned

Anonymkode: 17184...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, VBG skrev:

 

 

 

 

Fy søren så mange stygge kommentarer fra voksne folk! Det er jo til å bli kvalm av. Er det om å gjøre å være styggest, eller? Og dere er mødre som skal være forbilder for barn? Er det rart det er så mye mobbing, hat og negativitet? Jeg skjønner jo hvorfor når jeg ser slikt. Skam dere!

HI, ikke bry deg om hva disse mislykkede kvinnene gulper opp. Snakk med samboeren din og fortell ham hva du føler og hvorfor du føler slik du gjør. Er sikker på at det ordner seg og at han er veldig glad i deg❤️

Hva var stygt med min kommentar, og hvorfor er jeg mislykket pga det? Jeg skrev ingenting stygt om HI. Jeg oppsummerte bare likhetene fra den andre tråden som viser at det er samme person.

Anonymkode: c0321...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, VBG skrev:

Og derfor så er det greit å komme med oppgulp? Fordi du, tydeligvis, ikke er enig med folk eller ikke liker det personen synes selv når det ikke engang har noe med deg å gjøre? Da er det greit å angripe folk uansett hva de kommer til å si for resten av livet? Er du virkelig mor?

Her forteller hun åpenhjertig og legger «sjela» si i innlegget. Hun har det vondt, og du synes det er helt greit å sparke henne mens hun ligger nede pga du ikke likte noe hun har lagt ut tidligere?! Er du seriøs? Er du god?

Når man er 30 år så bør man være voksen, og ikke sutre som en bortskjemt fjortenåring. Hun har ikke lagt "sjel" i innlegget sitt, ikke har hun det vondt heller. Hun er bare skrekkelig snurt og fornærmet. Hadde jeg vært samboeren hennes så hadde jeg tenkt meg inderlig godt om, og antakelig takket for meg. Det finnes andre trær i skogen. 

Anonymkode: c866a...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når man er 30 år så bør man være voksen, og ikke sutre som en bortskjemt fjortenåring. Hun har ikke lagt "sjel" i innlegget sitt, ikke har hun det vondt heller. Hun er bare skrekkelig snurt og fornærmet. Hadde jeg vært samboeren hennes så hadde jeg tenkt meg inderlig godt om, og antakelig takket for meg. Det finnes andre trær i skogen. 

Anonymkode: c866a...f88

Altså, for en kjerring du er! Fysj! Hvordan kan du få deg selv til å si at ei dame som har mistet sitt barn og skulle hatt termin rundt denne tiden ikke har det vondt? At hun bare er snurt og fornærmet fordi de ikke «ble en familie»? Du kjenner ikke denne personene og vet nada om henne eller hvordan hun har det. Unnskyld meg, men du har jo psykopatiske trekk så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, VBG skrev:

Altså, for en kjerring du er! Fysj! Hvordan kan du få deg selv til å si at ei dame som har mistet sitt barn og skulle hatt termin rundt denne tiden ikke har det vondt? At hun bare er snurt og fornærmet fordi de ikke «ble en familie»? Du kjenner ikke denne personene og vet nada om henne eller hvordan hun har det. Unnskyld meg, men du har jo psykopatiske trekk så det holder.

Igjen: Selvinnsikt?

Anonymkode: ce435...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎13‎.‎08‎.‎2019 den 17.19, Anonym bruker skrev:

Dere er enige om at dere skal gifte dere? Hvor er romantikken i et frieri da? Det blir jo bare et spill for galleriet. 

Dette er kanskje det største ikke-problem jeg har hørt noe voksent menneske har hatt. 

Sett dere ned og bestem en dato. Dere er langt forbi et romantisk frieri uansett. 

Anonymkode: 5f71f...55a

Dette.

Higingen etter "å bli FRIDD TIL" er for meg noe som låter totalt påklistret og banalt. Er det ment å bli en fortelling i Hjerterevyen, liksom?

Anonymkode: cee7c...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva var stygt med min kommentar, og hvorfor er jeg mislykket pga det? Jeg skrev ingenting stygt om HI. Jeg oppsummerte bare likhetene fra den andre tråden som viser at det er samme person.

Anonymkode: c0321...a55

La merke til det samme...

Anonymkode: cee7c...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, VBG skrev:

Altså, for en kjerring du er! Fysj! Hvordan kan du få deg selv til å si at ei dame som har mistet sitt barn og skulle hatt termin rundt denne tiden ikke har det vondt? At hun bare er snurt og fornærmet fordi de ikke «ble en familie»? Du kjenner ikke denne personene og vet nada om henne eller hvordan hun har det. Unnskyld meg, men du har jo psykopatiske trekk så det holder.

Neida, jeg har ikke psykopatiske trekk. Ro deg helt ned, og spar kraftuttrykkene dine. 

MEN jeg misset det du skriver om å miste barn, da er det absolutt lov å være lei seg. En spontanabort tidlig i svangerskapet må man likevel nesten regne med, det er det svært vanlig å oppleve, mens en senabort eller dødfødsel er noe helt annet. Det bærer man med seg, selv om man ikke har noe valg  - man må gå videre. Tror ikke jeg ser noe om når i svangerskapet hun mistet. 

Med det sagt, så står jeg likevel rakrygget for min uttalelse ang frieri. Frieri? I 2019? I et vestlig, likestilt samfunn? Nei, vet du hva - da har man søtklissete tanker om giftermål, altså. Et giftermål er primært inngåelse av en juridisk avtale. Brudekjole til x antall tusen kroner, stor middag og fest på et fasjonabelt sted, klirring med glass og bestikk... Det er bare staffasje. 

Dessuten er de jo allerede enige om å gifte seg, ergo er de forlovet og det gjenstår kun å sette en dato. 

Anonymkode: c866a...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...