Gå til innhold

Ung, med barn, bor hos foreldre. Hva tenker dere om meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 26 år, har ett barn på 3 år.  Bor hjemme hos foreldrene på jenterommet, der bor også søsken mine, og jeg har bodd der de siste årene. Har 100% jobb innen industri. 

Hva tenker dere om meg? 

Anonymkode: 48ba0...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snylter på foreldrene dine, lite voksen og selvstendig. Flaut og at du kommer til å forbli singel.

tenker at det er synd på foreldrene dine som må bo sammen med sine voksne barn og barnebarn. Det høres travelt ut.

Anonymkode: 74994...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en plan med å bo der du bor, m.t.p. å spare penger til egenandel, er du fornuftig. 

Hvis du bor der fordi du ikke har vokst ut av redet, er du uselvstendig. 

Anonymkode: 36ff2...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det så stor rolle hva andre synes eller tenker om deg?

Hvis du sparer maks for å få kjøpe deg din egen bolig så er det jo lurt så lenge du også betaler for egne og barnets forbruk i hverdagen. Hvis du ikke gjør det så stiller saken seg anderledes.

Hvorfor bor du hjemme fremdeles?

Anonymkode: 35fd5...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler noe i husleie og noe strøm. Men ikke mye. Betaler barnets barnehageregning og klær selv. Mobilabb osv. 

Har penger på bok og kunne fått lån eller med foreldre som kausjonist. 

Venter nok bare på det perfekte hus. 

Anonymkode: 48ba0...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg betaler noe i husleie og noe strøm. Men ikke mye. Betaler barnets barnehageregning og klær selv. Mobilabb osv. 

Har penger på bok og kunne fått lån eller med foreldre som kausjonist. 

Venter nok bare på det perfekte hus. 

Anonymkode: 48ba0...0b8

Da hadde jeg hivd deg ut for lengst.

Anonymkode: 48976...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg betaler noe i husleie og noe strøm. Men ikke mye. Betaler barnets barnehageregning og klær selv. Mobilabb osv. 

Har penger på bok og kunne fått lån eller med foreldre som kausjonist. 

Venter nok bare på det perfekte hus. 

Anonymkode: 48ba0...0b8

Såsant dine foreldre ikke er rike så tenker jeg at å bruke dem som kausjonist ikke er et alternativ når du har flere søsken som bor hjemme fremdeles. Du har fått mer enn nok av foreldrene dine så langt, nå er det på tide å greie seg selv!

Anonymkode: 35fd5...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du oppegående, tar ansvar, betaler din del av husholdning, bidrar i hjemmet og oppdrar barnet ditt på en god måte, har det liten betydning hvor du bor.

Vi fikk tilbud å flytte inn til svigermor, da vi ventet vår første. Det var fristende å si ja. Plass har hun masse av, og hun er den perfekte bestemor. Vi kunne også spart mye på å bo med henne. Men jeg kunne ikke vært romkameraten hennes. Vi vurderete det veldig, og vi er begge 30. 🤷‍♀️

Anonymkode: 05e25...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg betaler noe i husleie og noe strøm. Men ikke mye. Betaler barnets barnehageregning og klær selv. Mobilabb osv. 

Har penger på bok og kunne fått lån eller med foreldre som kausjonist. 

Venter nok bare på det perfekte hus. 

Anonymkode: 48ba0...0b8

Bortskjemt. Sjeldent man kjøper drømmeboligen som førstegangsbolig. Jeg hadde ikke latt deg bo hjemme med slike forutsetninger. 

Anonymkode: 80bd7...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 år? Det er jo ikke ungt..

Jeg så overskriften og tenkte du var 19 år jeg. En "unge" på 26 år burde virkelig ha flyttet hjemmefra altså. Hvordan orker du å bo sammen med storfamilien sånn? Hvor voksen og selvstendig blir du egentlig?

Synes også litt synd på ungen din, om en 3-åring er vokst opp i samme hus som besteforeldre, tanter og onkler blir det litt av en overgang å bli alene bare dere to. Kan ikke være sunt for noen.

Anonymkode: 4e2e0...c89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vel egentlig at det var på tide å flytte ut for lenge siden, og hadde jeg truffet deg hadde jeg nok regnet med at grunnen til at du fortsatt bor på jenterommet er fordi du 1. er for syk til å ta deg av barnet, 2. besteforeldrene har overtatt omsorgen eller 3. du er lutfattig og uten jobb.

Skjønner på innlegget at du ikke er i noen av de kategoriene, så hvis jeg var deg ville jeg flyttet ut fort som fy og startet det livet du og barnet ditt skal leve. Å vente på drømmeboligen er ingen unnskyldning, det finnes mange andre stedet du kan bo mens du venter på drømmeboligen.

Anonymkode: 8e2fc...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker lite, så lenge foreldrene dine er besteforeldre og ikke fungerende foreldre for barnebarnet. Du burde flytte hjemmefra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du er uselvstendig, tafatt og tiltaksløs. Og spesielt ung er du jo virkelig ikke. 

Anonymkode: 1e051...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du er ikkje så ung lenger. Og sidan du spør tenkjer eg at du framstår som lite ansvarleg og handlekraftig som bur heime  Men om alle partar er fornøgde er det vel greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at enten så funker det for dere alle, og da er det lite å si på det. Eller så er den ene parten så tafatt at den fortjener den andre parten. Du, hvis du mistrives og blir boende. Foreldrene dine hvis de mistrives og ikke hiver deg ut. 

Anonymkode: b4c89...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg regner med at du har en skjult sykdom som medfører at du ikke kan bo alene 

Anonymkode: 668cc...d40

Dette.

Anonymkode: c5e37...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du er litt håpløs. 26år er ikke ungt. Hadde du vært 18-19 hadde det vært greit. Du er rett og slett en snylter, skjønner ikke helt at foreldrene dine gidder. 

Anonymkode: a99ae...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke ung. Du er godt voksen, og har ingen unnskyldning for å bo hjemme. 

Du burde skaffe deg en leilighet og vente på den perfekte boligen der i stedet.

Anonymkode: 4e3c3...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på jenterommet med to barn da vi bygget hus, og det var kjempefint for alle parter. Det var godt da vi endelig fikk vårt eget, men et stort savn for både barn og besteforeldre å ikke dele hverdagene mer. 

Anonymkode: 16aa8...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er 26 år, har ett barn på 3 år.  Bor hjemme hos foreldrene på jenterommet, der bor også søsken mine, og jeg har bodd der de siste årene. Har 100% jobb innen industri. 

Hva tenker dere om meg? 

Anonymkode: 48ba0...0b8

Hva jeg tenker ? Jeg tenker at du står på 😊 Fint å bo sammen med familien da 😊 man gjør jo det i mange andre land. 

Men hvorfor bryr du deg om hva jeg mener ? Det har jo ikke noe betydning for deg og ditt liv det. 

Anonymkode: 4539e...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er noe dere alle trives med er det ok. 

Om det er en midlertidig løsning mens du kommer deg på beina etter en skilsmisse er det slett ikke uvanlig. 

Anonymkode: 5aedf...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...